Vraag

Wegvallen van geluid, blokkerig beeld en vaststaan beeld

• 8 maart 2019
  • 50 Reacties
  • 4068x Bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Liefhebber
  • 70 reacties
Goedeavond,

Ik ben die Mediabox XL zo zat. Laatst is er een Ziggo monteur geweest die heeft inmiddels voor de 3e keer alles doorgemeten, deze keer ook van verdeelstation tot in huis. Signaal verlaagd omdat deze te sterk was. Daarna is de 7e horizon box geïnstalleerd. De 6e was niet eens meer in het Ziggo netwerk te zien.
Alles was voor een dag goed en de problemen komen weer terug.
1 Beeld slaat regelmatig vast en ook de box.
2 Geluid wordt zacht en slaat heel vaak vast, dit duurt enkele seconden.
3 Film kijken op Netflix, wat een verschikking; blokkerig beeld, beeld slaat vast en het geluid valt ook weg en wordt zachter.

Ondanks heb ik voor 150 euro aan HDMI kabels gekocht en een afgeschermde coax kabel.
Sorry, wat moet ik nog meer doen om normaal te kunnen genieten van een avondje ontspannen tv kijken.

Met deze horizon box is het regelrecht een irritatie. Zeker als mijn zoontje mij in het weekend wekt (7 uur) omdat de tv het niet doet of geen goed beeld geeft.

Heeft iemand nog een idee om toch tv te kunnen kijken zonder problemen?
Ben er nu echt klaar mee!!!

Groet,

BA

50 Reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi BA,

Na meerdere monteurs en zoveel verschillende mediaboxen, kan ik het goed begrijpen dat je er klaar mee bent!
Het lijkt me daarom goed dat een Ziggo moderator hier bij komt om het toch goed op te lossen. Zij zijn namelijk erg deskundig :)
Ik geef hen een seintje, ze zullen dan morgen in dit topic langskomen :)

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Reputatie 1
Dat zou fijn zijn.

Probleem zit echt in de box denk ik en dat was ook het vermoeden van de monteur. Ik zie hun reactie wel tegemoet.
Reputatie 1
De horizon box zit niet in mijn netwerk. WiFi is uitgeschakeld. En de signaalsterkte is zoals de monteur heeft afgeregeld. Puur coax en met HDMI naar de tv.
Op 10/2 heb ik een harde reset gedaan om de problemen mogelijk op te lossen. Niet dus......

Reputatie 7
Badge +35
Dan kan er nog een probleem zijn met de upstream.
Mocht je er nog zin in hebben, kun je dan je downstream en upstream plaatsen die in je Mediabox XL te zien zijn?

Als je ingelogd bent staan de downstream en upstream links in het menu.
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL
Reputatie 1
Ik heb ze toegevoegd

Reputatie 7
Badge +35
Dank voor het plaatsen, ik zie geen afwijkingen, hier moet veel dieper gekeken worden.

Gelukkig heeft @Evert al een seintje gegeven aan de Ziggo moderators.

Heb je een coax versterker in gebruik waar de Mediabox XL achter zit?
Reputatie 1
Ja, er zit een orginele Ziggo versterker achter. Alles is doorgemeten door de Ziggo monteur. In totaal is hij hier ruim 2 uur bezig geweest. Alle waardes waren perfect en binnen de door ziggo opgestelde normen.
De monteur heeft ivm te hoge signaalsterkte er een splitter tussen gezet om 3db te dempen. De waardes aan de horizon box waren 7.9 db. Dus voordoen aan de waarden van Ziggo.

Ik heb zojuist kleurstiften gekocht om de blokjes vanavond in te gaan kleuren. Dan hoef ik en mijn gezin zich niet te irriteren.

Hieronder de versterker, welke door Ziggo is geleverd.

Reputatie 7
Badge +35
Ik zou, in dit geval, het eens zonder versterker en zonder splitter proberen.
Het is een vreemde actie om het signaal te versterken en daarna weer te dempen.

Allebei de apparaten hebben invloed op het signaal, niet direct in sterkte, maar wel in haperende kwaliteit.
De Mediabox XL kan dan wel aangeven dat de signaalkwaliteit Uitmuntend is, maar je ervaart dit niet, helaas.

Je kunt ook even wachten tot een Ziggo moderator hier langskomt en er haar/zijn licht eens over laat schijnen, zij kunnen diep in het systeem kijken en zien wat er mogelijk speelt in de achtergrond.
Reputatie 7
Hey @B67 . Welkom hier!
Zo te lezen gaat het bij jou al veel te lang niet goed. Top dat je hier contact over opneemt.

De laatste gedachte van @Be rt komt ook bij mij op. Een signaal versterken om vervolgens te verzwakken vind ik een vreemde gang van zaken. Zou je eens kunnen testen hoe het gaat zonder de splitter en versterker? Puur om deze situatie nog te testen.
Reputatie 1
Goedemiddag lycke,

Ik heb nu alles zonder versterking aangesloten en dan is het signaalsterkte veel te hoog en dat leverde nog meer problemen op. Dus de oplossing was de splitter om het signaal te dempen.
Deze gruwelijke box is gewoon hyper gevoelig. Te veel signaal geeft blokkerig beeld en blijft geluid ook hangen. Nu met de afstelling van de monteur leverde het ook problemen op.

Ik heb het vermoeden dat door de warmte ontwikkeling in de box heel veel conflicten ontstaan die met kabels niet op te lossen zijn.

Mijn box staat vrij op de kast, voor de warmteontwikkeling tegen te gaan. Daarnaast heb ik ook de WiFi uitgezet.

Ik weet het echt niet meer.

Reputatie 7
Badge +35
In begin uitmuntend zou nog moeten kunnen werken, maar is op het randje en als je blokken ziet al te veel.

Een mogelijke andere oplossing is op de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt de splitter, dan één uitgang naar de Mediabox XL en de andere uitgang naar de versterker.
Reputatie 1
Dit heb ik ook geprobeerd vanmiddag. Dan krijg ik meteen blokkerig beeld en blijft hij hangen. Echt heel wazig...

Nu heb ik ook haast geen geluid via Dolby digital. Bij DD staat de tv op level 60 dan heb ik normaal geluid en wanneer ik deze uitzet scheelt het 20, dan staat de tv op 40 om normaal tv geluid te hebben. Maar geen DD. Echt de moed zak in mijn schoenen.
Reputatie 7
Badge +11
Welke kleur kabel gaat naar de box?

Teun
Reputatie 1
HDMI kabel van audioquest.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @B67. Ik bedoel de kleur coax kabel vanaf de versterker.

Teun
Reputatie 1
Dat zijn zwarte kabels geleverd en aangesloten door de monteur van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +11
Het gaat even om de grijze en de 2 witte kabels die op jouw antenne versterker zitten. Welke gaat daarvan naar de horizon en zit er dan in de kamer waar deze staat ook nog een einddoos??

Teun
Reputatie 1
De grijze gaat naar de einddoos. Die andere gaan naar de slaapkamers. Op de slaapkamers staan HUMAX decoders en deze werken zonder problemen.
Reputatie 7
Badge +11
Oke duidelijk. Welke einddoos word er gebruikt (eventueel foto) ?

gr Teun.
Reputatie 1
De Ziggo monteur heeft een nieuwe geplaatst van baum of baun 1000mhz. Dit doe ik uit mijn hoofd. Helaas kan ik geen foto bijvoegen. Kun je hier iets mee
Reputatie 7
Badge +11
Ja, daar kan ik iets mee. Het is een braun, dus dat moet goed zijn. Dan wordt het weer iets lastiger voor ons. Dan wordt het toch meten. Dit soort gevallen doe ik bij klanten van ons, maar dan heb ik de meter bij mij om exact te bepalen waar de ellende zit.
Je woont zeker niet in de buurt van Emmen?

Teun
Reputatie 1
Nee, dat is nog een eind rijden. De laatste monteur heeft bij mij alles doorgemeten vanuit de wijkkast tot in huis. Alle waardes lagen binnen de opgaven van Ziggo. Op de horizon box lag deze tussen 7.6 tot 7.9 DB.
Reputatie 7
Badge +11
Das jammer, anders had ik je wel willen helpen. De waardes zijn in mijn beleving te hoog!
Misschien dat @B ert ook meekijkt en zijn mening daar over wil geven.

Teun
Reputatie 1
Ik had gisteren de grijze coax op de versterker gezet op port 1 zonder versterking. Toen bleef Netflix hangen en bleef bij 75% hangen en daarna moest ik zelfs de box van het stroom afhalen, was vastgeslagen. Daarna heb ik hem op port 2 gezet en dit werkte wel weer met wederom blokjes en haperingen. Toch vraag ik mij af of het niet ligt aan de warmte die de horizon box opbouwt. Je kan erop een ei bakken.

Wat betreft de waarden, wat zou de juiste waarde moeten zijn op de hoogte van de horizon box? Was toch tussen de 6 en 9 DB ben ik mij laten vertellen.

Reageer