1
Vraag
2
Reageer en help mee
p.matze

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wachtwoord om instellingen aan te passen mediabox

goede avond,
Ik heb net een nieuwe media box aangesloten van ziggo. Nu wil ik net zoals mijn vorige box de wifi uitzetten.
Er staat een stappen plan op de ziggo site echter daar hebben ze het wachtwoord admin alleen dat werk dus niet. Wie kan mij aan het wachtwoord helpen.

mvg Pascal Matze
99 Reacties 99
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als het goed is, user admin en wachtwoord admin.
Hoe maak je verbinding met de box?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op onze Community, p.matze!

Is het inmiddels nog gelukt? Zo nee, dan kan ik op afstand je box een reset geven zodat admin/admin weer werkt.

Groet,
Thijs
Michelvdrr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeiemiddag thijs ,Ik las in de vorige berichten dat je de horizonbox kunt resetten zodat het wachtwoord weer admin / admin is .
Zou je dat voor mij ook kunnen doen?, ik ben ook mijn inlog kwijt .

Bvd

groet , Michel
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Michel,

Ik heb het modemgedeelte van je Mediabox XL gereset! Ik heb daarnaast ook het wifi weer uitgezet. Het inloggen moet weer werken. 🙂

Groet,
Thijs
Michelvdrr

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Thijs, hartelijk dank voor je snelle reactie, en het oplossen van mijn probleem, ik zie idd dat het wifi uit is, super, ik kijk vanavond ff of het inloggen lukt.
Wel vreemd dat als je ziggo belt ze je niet kunnen helpen, maar ja, het is nu ook opgelost.
Nogmaals dank
Groet Michel
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Kleine moeite! 🙂
Harrie55

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier. Ik heb mijn login wachtwoord vergeten van de horizonbox. gebeld met Ziggo, advies reset naar fabrieksinstellingen, dan kun je weer met admin admin inloggen. Niet dus.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Het resetten via de afstandsbediening heeft geen zin, sorry dat je dat is aangeraden. Dat reset alleen het videogedeelte. Ik kan het complete modemgedeelte voor je resetten. Let wel dat dan alles weer terug naar origineel gaat qua internet. Is dat ok?
Harrie55

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag, welke informatie heb je nodig?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Heb je gegevens al gevonden! Ik heb de reset uitgevoerd. Je bent dus even offline. Ik zie daarnaast dat je Mediabox XL ook wel behoorlijk wat te sterk signaal ontvangt. Kan het zijn dat deze aangesloten op een coaxversterker?
Harrie55

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De groene kabel die vanuit de kruipruimte komt zit aangesloten op een Hirschmann GHV20 versterker. Dat is destijds gedaan omdat er ook een kabel naar boven getrokken is voor een tv daar. Kan ik die er beter uithalen dan? M.a.w. kan het kwaad een te sterk signaal?
Bedankt voor de snelle service
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Zou je eens een foto willen sturen van de aansluiting van de versterker? Dit kan inderdaad problemen gaan geven op de langere termijn.
Harrie55

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik hoop dat het gelukt is.
Harrie55

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de bekabeling rond de versterker wat aangepast zodat de kabel naar de horizonbox geen versterkt signaal krijgt. Zover ik kan zien heb ik overal nog goed beeld. bedankt voor je signaal.
Toon1307

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben dus ook mijn adminwachtwoord vergeten. Inmiddels ook de klantenservice gebeld met het verzoek het te resetten, maar geen resultaat.
Wie kan me helpen??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Toon1307
Een dezer dagen komt hier weer een Ziggo moderator langs die je Wifi/modem deel van de Mediabox XL kan resetten.:relaxed:
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Harrie55 wrote:
ik heb de bekabeling rond de versterker wat aangepast zodat de kabel naar de horizonbox geen versterkt signaal krijgt. Zover ik kan zien heb ik overal nog goed beeld. bedankt voor je signaal.
Geen dank! Signaal ziet er zo een stuk beter uit! 🙂

@Toon1307 Ik kan je Mediabox XL niet bereiken. Waarschijnlijk staat deze compleet uit of in stand-by in de Eco stand. Hierdoor kan ik de reset niet uitvoeren. Wil je de energiestand tijdelijk aanpassen naar Hoog zodat ik de reset ook kan doen wanneer je box in standby staat?
Springer2000

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een email naar ziggo gestuurd.
In deze email vroeg ik simpel weg hoe in te loggen in mijn mediabox xl. Aangezien admin/admin niet werkt.
Kreeg een verhaal hoe op die pagina te komen .
En hoe hij dat dan deed, mooi verhaal is het zeker , maar mis antwoord op mijn vraag waarom admin/admin niet werkt en hoe op te lossen?
Nu lees ik hier het antwoord gelukkig.
Ik heb dus het verzoek mijn mediabox xl te resetten.
Alvast bedankt
Toon1307

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thijs,

De energiestand is aangepast. Hopelijk kun je er nu wel bij
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic