wachtwoord om instellingen aan te passen mediabox

  • 23 juli 2017
  • 99 reacties
  • 16283 keer bekeken

goede avond,
Ik heb net een nieuwe media box aangesloten van ziggo. Nu wil ik net zoals mijn vorige box de wifi uitzetten.
Er staat een stappen plan op de ziggo site echter daar hebben ze het wachtwoord admin alleen dat werk dus niet. Wie kan mij aan het wachtwoord helpen.

mvg Pascal Matze

99 Reacties

Als het goed is, user admin en wachtwoord admin.
Hoe maak je verbinding met de box?
Reputatie 7
Welkom op onze Community, p.matze!

Is het inmiddels nog gelukt? Zo nee, dan kan ik op afstand je box een reset geven zodat admin/admin weer werkt.

Groet,
Thijs
Goeiemiddag thijs ,Ik las in de vorige berichten dat je de horizonbox kunt resetten zodat het wachtwoord weer admin / admin is .
Zou je dat voor mij ook kunnen doen?, ik ben ook mijn inlog kwijt .

Bvd

groet , Michel
Reputatie 7
Hoi Michel,

Ik heb het modemgedeelte van je Mediabox XL gereset! Ik heb daarnaast ook het wifi weer uitgezet. Het inloggen moet weer werken. :)

Groet,
Thijs
Hoi Thijs, hartelijk dank voor je snelle reactie, en het oplossen van mijn probleem, ik zie idd dat het wifi uit is, super, ik kijk vanavond ff of het inloggen lukt.
Wel vreemd dat als je ziggo belt ze je niet kunnen helpen, maar ja, het is nu ook opgelost.
Nogmaals dank
Groet Michel
Reputatie 7
Kleine moeite! 🙂
Zelfde probleem hier. Ik heb mijn login wachtwoord vergeten van de horizonbox. gebeld met Ziggo, advies reset naar fabrieksinstellingen, dan kun je weer met admin admin inloggen. Niet dus.
Reputatie 7
Het resetten via de afstandsbediening heeft geen zin, sorry dat je dat is aangeraden. Dat reset alleen het videogedeelte. Ik kan het complete modemgedeelte voor je resetten. Let wel dat dan alles weer terug naar origineel gaat qua internet. Is dat ok?
Graag, welke informatie heb je nodig?
Reputatie 7
Heb je gegevens al gevonden! Ik heb de reset uitgevoerd. Je bent dus even offline. Ik zie daarnaast dat je Mediabox XL ook wel behoorlijk wat te sterk signaal ontvangt. Kan het zijn dat deze aangesloten op een coaxversterker?
De groene kabel die vanuit de kruipruimte komt zit aangesloten op een Hirschmann GHV20 versterker. Dat is destijds gedaan omdat er ook een kabel naar boven getrokken is voor een tv daar. Kan ik die er beter uithalen dan? M.a.w. kan het kwaad een te sterk signaal?
Bedankt voor de snelle service
Reputatie 7
Zou je eens een foto willen sturen van de aansluiting van de versterker? Dit kan inderdaad problemen gaan geven op de langere termijn.
ik hoop dat het gelukt is.
ik heb de bekabeling rond de versterker wat aangepast zodat de kabel naar de horizonbox geen versterkt signaal krijgt. Zover ik kan zien heb ik overal nog goed beeld. bedankt voor je signaal.
Ik ben dus ook mijn adminwachtwoord vergeten. Inmiddels ook de klantenservice gebeld met het verzoek het te resetten, maar geen resultaat.
Wie kan me helpen??
@Toon1307
Een dezer dagen komt hier weer een Ziggo moderator langs die je Wifi/modem deel van de Mediabox XL kan resetten.☺
Reputatie 7
ik heb de bekabeling rond de versterker wat aangepast zodat de kabel naar de horizonbox geen versterkt signaal krijgt. Zover ik kan zien heb ik overal nog goed beeld. bedankt voor je signaal. Geen dank! Signaal ziet er zo een stuk beter uit! :)

@Toon1307 Ik kan je Mediabox XL niet bereiken. Waarschijnlijk staat deze compleet uit of in stand-by in de Eco stand. Hierdoor kan ik de reset niet uitvoeren. Wil je de energiestand tijdelijk aanpassen naar Hoog zodat ik de reset ook kan doen wanneer je box in standby staat?
Ik heb een email naar ziggo gestuurd.
In deze email vroeg ik simpel weg hoe in te loggen in mijn mediabox xl. Aangezien admin/admin niet werkt.
Kreeg een verhaal hoe op die pagina te komen .
En hoe hij dat dan deed, mooi verhaal is het zeker , maar mis antwoord op mijn vraag waarom admin/admin niet werkt en hoe op te lossen?
Nu lees ik hier het antwoord gelukkig.
Ik heb dus het verzoek mijn mediabox xl te resetten.
Alvast bedankt
Thijs,

De energiestand is aangepast. Hopelijk kun je er nu wel bij
[quote=Thijs Ziggo]ik heb de bekabeling rond de versterker wat aangepast zodat de kabel naar de horizonbox geen versterkt signaal krijgt. Zover ik kan zien heb ik overal nog goed beeld. bedankt voor je signaal.

Ik heb te vroeg gejuicht! In eerste instantie leek alles het te doen, echter al snel kreeg ik problemen met verschillende zenders. OP zowat de helft van mijn zenders had ik hortend en stotterend beeld, soms helemaal geen beeld (met geen signaal melding) of blokken. Vandaag heb ik de oude situatie weer hersteld. Dus inkomend signaal op de versterker en nu geen problemen meer! Ik blij, maar ook bezorgd omdat het dus mogelijk minder goed is voor de horizon box.
@Harrie55
Je kunt je signaalsterkte eenvoudig controleren op je box, zet je box op NPO1.
Dan:
Menu > opties naar boven scrollen > op diagnose klikken en wachten tot er 2 witte balkjes komen.

Als je signaal ergens in - goed - staat is het, het beste, in matig (=te laag) en in uitmuntend (geeft oversturing) kan het fout gaan.

Staat het signaal te hoog of te laag, dan een tandje lager of hoger versterken.
Reputatie 7
@Toon1307,
Ik heb de Mediabox XL op afstand hersteld naar de fabrieksinstellingen. Wil je het eens testen? Ik zie je terugkoppeling tegemoet!

@Harrie55,
Ook in deze stiuatie ga je op den duur problemen ervaren met de Mediabox XL en je On Demand diensten. De Mediabox XL maakt momenteel namelijk gebruik van 2 upstreams en heeft het daar ook moeilijk mee. Ik raad je toch echt aan om de vorige situatie weer te herstellen. Dan kan ik opnieuw onderzoeken waarom je problemen had met bepaalde zenders. Nu ontwijk je het probleem, maar los je de oorzaak van het probleem niet op, op den duur gaat dit ook niet meer goed.
Vanavond de situatie zoals aangeraden weer hersteld. De signaalsterkte gecontroleerd zoals door Be rt wordt aangegeven. De signaalsterkte was matig of kwam net in goed terecht. Verklaart dit ook de vaak wegvallende internetverbinding?
Reputatie 7
Badge +17
Zowel de versterker als de gebruikte splitter zijn niet geschikt. Versterker levert ten eerste 20 dB versterking, dus veel te veel, maar is ook qua frequentiebereik niet meer geschikt.
Er zit een 3-weg splitter achter die rond de 6.5 dB demping geeft (ook op retour) dus als je daar de XL op aansluit is het inderdaad vragen om problemen.

Ook zonder versterker zou alleen al de splitter grote problemen geven (hoge demping/geen kabelkeur)
Hartelijk dank Nick999. De versterker en splitter zijn door een aannemer geplaatst na een verbouwing 7-8 jaar geleden. Ik heb gezocht naar een Ziggo bestendige oplossing, maar zag tot heden geen splitter met 3 aansluitmogelijkheden. Tips?

Reageer