Gesloten Beantwoord

Waarom kan de klantendienst/ support niet naar de klanten luisteren

Ik heb nu voor de 5de keer een nieuwe horizon box aangesloten . En weer doet hij het niet goed.
Steeds bij het installeren van het thuisnetwerk gaan het fout .
En als je dan de klantenservice beld weten hun het altijd beter . Hun bijna standaard andwoord is dan moet u de modem voor 30 seconde zonder stroom zetten . En als je dan zegt dat je alles in 1 hebt . (Tv telefoon internet ) dat dan de verbinding dan weg valt .
Dan moet je het als nog doen . Maar dan doet je telefoon het ook niet meer . Het lijkt steeds meer dat er alleen maar DOMME BLONDJES werken bij Ziggo .een hoop beloven en niks doen . En als je dan na 120 keer bellen voor je probleem een keer boos word en dat je het dat word dat er niks gedaan word dan hangen ze op
icon

Best beantwoord door Jackson 14 september 2017, 08:51

De grootste fout is het opnemen van een NAS in het thuisnetwerk die dan zichtbaar is voor de HB, dat geeft zeker problemen voor de HB. Nl. Traag worden van de gids, vastlopen in de gids, geluids haperingen, spontaan herstart van de HB.
Na de toegang voor de HB te blokkeren in de NAS, heb ik totaal geen problemen meer met de HB. Voor het afspelen van de mediabestanden gebruik ik gewoon de smart tv die via de HB utp is aangesloten, de HB is gekoppeld via UTP aan het modem van ziggo en zo opgenomen in het thuisnetwerk.
Dit is niet eenvoudig uit te voeren voor de helpdesk of monteur om dit in te stellen en ik begrijp goed dat ze dit niet meer ondersteunen en de boel willen blokkeren. Maar er zijn ook mensen die er zelf uitkomen en ik hoop dat ze voor deze mensen niet de boel gaan blokkeren.

Bekijk origineel

43 Reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hier staat uw antwoord waarom het niet lukt met het thuisnetwerk:

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Leuk be rt
Waar jij naar verwijst zijn de standaard dingen .
Maar bij mij kom ik niet eens in de installatie toe. Dit is de zo veelste kutbox zodra ik begin met installatie van het netwerk staat de horizon box te flikkeren en loopt die vast al bij 1% en wat je dan alleen nog kan doen is de stekker er uit trekken omdat die helemaal vast staat en niks meer doet op de kutbox
Dus als jij het beter weet kom dan met een goede oplossing en niet het standaard gezeik !!!!!!!
Reputatie 4
Badge +10
Dat ******* betekend dat de box meestal niet werkt in een thuisnetwerk.
Dat er geen oplossing is.
Dat er eerst een software update moet komen voordat het thuisnetwerk goed werkt.
Ik hoop ook dat dat binnen afzienbare tijd gebeurd, net als jij.
Moet jij eens goed luisteren be rt
Het thuisnetwerk heeft het in het begin wel goed gedaan ( 2 jaar geleden ) op de horizon box. Dus weet eerst waar je het over hebt
Zolang jij en je domme collega's je eigen dom houden en niet de waarheid spreken naar klanten dan hoef je niet te proberen mij de les te leren . Want daar ben jij ook te dom voor .
https://www.youtube.com/watch?v=OmUni6ci5WE&feature=youtu.be

Er zijn dus meer mensen die hier last van hebben en jullie zeggen dat jullie het niet bekend is ???
Reputatie 4
Badge +7
Dag @jja.gijzenij

Zou je even normaal willen reageren op @Be rt zijn aanwijzingen!!

Wij zijn n.l. ook gewoon klanten en proberen zo goed mogelijk te helpen. We zijn dus geen Ziggo medewerkers en Be rt doet het zeer goed, maar we kunnen niet alles oplossen. Je hoeft je frustraties dus niet af te wenden op hem of anderen. Gedraag je dus normaal en pas je taalgebruik aan, want anders word je gewoon niet geholpen!
Reputatie 4
Badge +7
En nog wat: je noemt iedereen dom, maar als je zelf toch zo slim bent, los je het zelf toch even op...

Zo reageer je niet hoor. Het lijkt me dat je dat ook aan de telefoon niet doet. Waarom hier dan wel?
Aan de telefoon krijgen ze van mij ook de volle laag . Dat kan ik je verzekeren . En waarom ik het niet zelf ga oplossen ?? Heel simpel ik meen een dienst af van Ziggo waar voor ik betaal . Dus Ziggo moet het oplossen . En ik ga Ziggo's probleem niet oplossen . Dat jij en je maat dat doen dat moet je zelf weten . En dan nog iets. Jij zegt dat ze dan niet helpen ??? Ik krijg niet voor niks elke maand geld terug van ze omdat ze nog steeds in gebreken zijn . Ik heb het dan niet over een paar euro hoor.
Dus wie is hier nou dom
Ps. Weet je waarom er niemand van Ziggo op deze topic reageert. Omdat ze weten dat ze in gebreken zijn en dat liever verzwijgen
Reputatie 4
Badge +7
Ik bedoel dat wanneer je zo tekeer gaat, men je hier niet helpt. We laten ons natuurlijk niet verrot schelden of afzeiken. Dat lijkt me logisch. En er zijn genoeg dingen door jezelf op te lossen, dus als je een bepaald issue hebt, lijkt het me dat je dat ook probeert. Maar ik denk daar het mijne van...

En als je ook zo praat aan de telefoon hangt men meteen op, of zou men dat moeten doen. Je kan iemand best op een normale manier benaderen.

Er worden ook hier, door mensen die dit vrijwillig doen, veel mensen geholpen, maar ik vind het een goede zaak dat men mensen, welke iemand zo benaderen en dom noemen, links laat liggen.

Als je na een reactie meteen al zo reageert moet je zelf maar uitzoeken. Zo ga je niet om met mensen die proberen te helpen. En je hebt het over 'jullie' maar wij werken niet bij Ziggo en helpen alleen andere klanten zoveel en zo goed mogelijk. Maar ook wij hebben niet overal vat op.

Nogmaals, let op je taalgebruik, want zo kom je niets verder.
Reputatie 4
Badge +7
jja.gijzenij schreef:

Ps. Weet je waarom er niemand van Ziggo op deze topic reageert. Omdat ze weten dat ze in gebreken zijn en dat liever verzwijgen

Nee, dat is de reden helemaal niet. De moderators zijn in het weekeind niet aanwezig. Vanaf morgen reageert men weer maar dat wil niet zeggen dat men dit morgen ook al meteen oppakt.

Maar eigenlijk zou een moderator dit zelfs links moeten laten liggen. Leer eerst maar eens op een menselijke en normale manier te reageren.
Reputatie 4
Badge +10
jja.gijzenij schreef:

Het thuisnetwerk heeft het in het begin wel goed gedaan ( 2 jaar geleden ) op de horizon box. Dus weet eerst waar je het over hebt
Zolang jij en je domme collega's je eigen dom houden en niet de waarheid spreken naar klanten dan hoef je niet te proberen mij de les te leren . Want daar ben jij ook te dom voor .

Dat het netwerk gewerkt heeft klopt helemaal, maar als je op dit forum even de moeite neemt om te zoeken, zul je heel veel dezelfde situaties vinden waarin wij allemaal zitten.

Dat er hier geen Ziggo moderators reageren is, omdat zij op werkdagen eens in de paar dagen langs ieder topic komen.
Dit een klanten helpen klanten forum met ondersteuning van Ziggo moderators als het probleem dieper en verser zit, dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij als klant.
Ik ben je vijand niet.
Ik ben alleen de boodschapper die je probleem een reden geeft, die voortkomt uit de ervaring van mijzelf en vele anderen die ditzelfde probleem hebben en met z'n allen hebben we van alles geprobeerd wat wel werkt en wat niet en dit is de conclusie van enkele tientallen die hiermee bezig zijn geweest.

Dus gelukkig zijn wij zo dom nog niet als we de oorzaak hebben kunnen vinden en die delen met anderen die een dergelijk probleem hebben.
Het heeft al honderden mensen geholpen die haperingen hadden met hun apps en replay, uit het thuisnetwerk en de haperingen waren voorbij.

Hier wordt het Thuisnetwerk probleem ook al genoemd door een Ziggo moderator in verband met apps, meer dan 2 maanden geleden, dus het was toen al bekend en gecommuniceerd.
https://community.ziggo.nl/apps-op-je-mediabox-98/werkt-je-netflix-app-op-de-mediabox-xl-niet-goed-lees-deze-tips-19228
Reputatie 4
Badge +7
@Be rt

Ik waardeer je reactie, maar laat je niet afzeiken hoor. Zo iemand moet het zelf maar uitzoeken. En gezien er steeds meer mensen zijn die meteen al beginnen te schelden of iemand de grond in boren, pleit ik ervoor zulke mensen gewoon helemaal niet meer te helpen.

Je bent absoluut niet dom, dus laat je dat ook niet aanpraten.
Reputatie 4
Badge +10
@Willem-A
Ik hoop met de uitleg ook nog anderen te bereiken die dit zelfde probleem hebben en naar een oplossing zoeken.
Slaan we 2 vliegen in één klap.☺
Ik weet dat hij niet de hele situatie kent . Maar heb dit probleem al een jaar .
Maar als jij zegt dat het bekend is bij Ziggo en en de helpdesk weet van niks . En steeds als je beld lezen ze alleen de standaard tekst op in hun beeldscherm. ( Staat de horizon box aan ? En meer van dat soort domme vragen ) Terwel ze al aan mijn verhaal horen dat ik er alles al aan gedaan heb . Nieuwe kabels en de rest . Maar zelf mee denken kunnen ze niet .
Reputatie 4
Hoewel het al is aangegeven door Be rt en Willem-A wil ik nog benadrukken de sfeer gewoon goed te houden en op een normale toon te praten over een probleem.
Nu verder op het probleem met het thuisnetwerk. Sinds enkele maanden leveren we de Mediabox XL in fZiggo gebied uit waarbij het 2.4 Ghz netwerk is uitgeschakeld om zo onnodige interferentie te voorkomen. Nu blijkt dat wanneer het 2.4 Ghz netwerk uitstaat dat je het thuisnetwerk ook bekabeld niet meer kan instellen. Deze kwestie hebben wij in onderzoek. Het is daarbij wel dat we het gebruik van het thuisnetwerk voor nu afraden en ook niet ondersteunen. Dit kun je dus ook niet als een betaalde dienst an sich bestempelen. Bij jou geldt dus ook dat je hierdoor het thuisnetwerk momenteel niet kan instellen. Ik ga proberen om dat via een omweg toch weer mogelijk te maken voor je. Het 2.4 Ghz staat nu weer actief en je kan opnieuw je thuisnetwerk proberen in te stellen.
Reputatie 1
Badge +1
jja.gijzenij schreef:

Een fatsoenlijk excuus @Be rt lijkt me wel op zijn plaats, vind je niet? En als dat de toon is die je ook bij KS gebruikt, geef ik ze groot gelijk dat ze jou 'ook de volle laag' geven door de verbinding te verbreken.

Dat je gefrustreerd bent door de hele situatie, begrijp ik volkomen, maar dat geeft je niet het recht mensen onbeschoft te benaderen.
Thuis Ziggo
Ik vind het toch weer knap dat jullie dit probleem allemaal weten
Net is de monteur vertrokken met onverdaane zaken
Hij zei dat dit probleem niet bekend is bij de monteurs .
Dus ik moet weer wachten op een nieuwe box en monteur . Wat word je hier moedeloos van .
Reputatie 4
Badge +10
@jja.gijzenij
Misschien dat @Thijs Ziggo hier zijn blik nog eens over kan laten gaan.
Reputatie 4
Badge +7
Carola22 schreef:

jja.gijzenij schreef:

Een fatsoenlijk excuus @Be rt lijkt me wel op zijn plaats, vind je niet? En als dat de toon is die je ook bij KS gebruikt, geef ik ze groot gelijk dat ze jou 'ook de volle laag' geven door de verbinding te verbreken.

Dat je gefrustreerd bent door de hele situatie, begrijp ik volkomen, maar dat geeft je niet het recht mensen onbeschoft te benaderen.

Helemaal mee eens! En @Be rt jij moet iets harder worden hoor. Je bent een prima kerel, maar je laat je soms wel een beetje in een hoek drukken en bied zelfs soms je excuses aan aan mensen die je zo behandelen. Niet doen man. Je bent zeer correct dus men mag, nee moet! je gewoon met respect behandelen.

Zo, opa heeft gesproken... 😁
Reputatie 4
Badge +7
Be rt schreef:

@jja.gijzenij
Misschien dat @Thijs Ziggo hier zijn blik nog eens over kan laten gaan.

Inderdaad @Be rt want het moet natuurlijk wel worden opgelost op niet al te lange termijn.
Reputatie 4
@jja.gijzenij Blijkbaar is het 2.4 Ghz weer uitgezet en kun je dus inderdaad niet de Mediabox XL in het thuisnetwerk opnemen. Ik heb dit weer hersteld. Wil je voor nu eerst proberen om nu de box in het thuisnetwerk op te nemen? Kies daarbij voor diensten op de modem en niet voor diensten op de box.
Thijs Ziggo
Bij mij staat de xl box via utp via de modem
Dus niet via wifi
En dan nog werkt het niet
Zelfs de monteurs weten geen raad meer
Maar ik had vanmorgen een knaapje van de SD aan de lijn en die vertelde leuk . Ja dan heb je pech Ziggo ondersteund dit niet meer . Terwel ik er denk wel 20 aan de lijn heb gehad Terwel die nergens van afwisten.
Of er zit grote communicatie fout bij Ziggo of het interesseert niemand iets dat je diensten afneemt maar er geen gebruik van kan maken .
Maar ze vergeten 1 balangrijk ding
De klant betaald (dus hun loon ) dus verwacht ik ook alle diensten te kunnen gebruiken.
Reputatie 4
Ik bedoel ook niet dat je via wifi de verbinding moet maken. Heb je het nu geprobeerd om het thuisnetwerk via UTP in te stellen en het proces door te lopen? Bij andere klanten werkt het na mijn herstel ook gewoon weer. Hieronder nogmaals mijn uitleg.

Thijs Ziggo schreef:

Sinds enkele maanden leveren we de Mediabox XL in fZiggo gebied uit waarbij het 2.4 Ghz netwerk is uitgeschakeld om zo onnodige interferentie te voorkomen. Nu blijkt dat wanneer het 2.4 Ghz netwerk uitstaat dat je het thuisnetwerk ook bekabeld niet meer kan instellen. Deze kwestie hebben wij in onderzoek. Het is daarbij wel dat we het gebruik van het thuisnetwerk voor nu afraden en ook niet ondersteunen. Dit kun je dus ook niet als een betaalde dienst an sich bestempelen. Bij jou geldt dus ook dat je hierdoor het thuisnetwerk momenteel niet kan instellen. Ik ga proberen om dat via een omweg toch weer mogelijk te maken voor je. Het 2.4 Ghz staat nu weer actief en je kan opnieuw je thuisnetwerk proberen in te stellen.

@Thijs Ziggo
Ook via utp werkt het niet .
Dus hoe gaan jullie dit oplossen ??
Kom nou eens met een goede werkende oplossing.
En niet van we zijn het aan het onderzoeken want dit probleem is niet van gister maar loopt al bijna 2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics