Harriegigant

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VL01 foutmelding Videoland Mediabox XL aangesloten met UTP

Mijn dochter wil naar de H2O serie kijken op Videoland via de mediabox XL. Dan krijg je de VL01 foutmelding of hij blijft voortdurend laden zonder resultaat.
We kijken nu maar via de iPad .......
Heb de mediabox nu van de stroom gehaald, maar zo te lezen zal een reboot weinig opleveren.
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Harriegigant
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met de signaalsterkte is volgens mij weinig mis.
Er zit een UTP kabel in de Mediabox die met de router is verbonden.
De box is NIET opgenomen in het thuisnetwerk. Ik werd gek van alle problemen daarmee.

Heb met de Videoland klantenservice contact gehad en die wisten te melden dat "de bestanden verkeerd geladen waren op de mediabox"! Daar kon ik zelf weinig aan doen. Ze zouden het doorgeven aan Ziggo, maar ik bespeur nog geen enkele verbetering.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Is de router aangesloten op een apart modem?

Zo ja, dan kan de UTP kabel de boosdoener zijn en kan de box gaan haperen of slechte tot geen verbinding maken met zijn eigen IP adres wat hij krijgt via de coax kabel voor de apps, reply, on-demand en de gids.
Daarnaast heeft de Mediabox XL ook een eigen DHCP server en heb je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges van het modem en de MB XL, wat problemen kan geven met het netwerk en met de internet.

Als je ook een eigen modem hebt, haal dan de UTP kabel ertussenuit en zet box 30 seconden van de stroom voor een verse network startup.
Harriegigant
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een aparte Connect box.
Op jouw aanraden heb ik de UTP kabel verwijderd uit de mediabox XL en deze een tijd van de stroom gehaald voor een reset.
Ben benieuwd of dat verschil gaat uitmaken. Op dit moment krijg ik nog steeds een VL01 foutmelding op Videoland.

Uitgelicht topic