Beantwoord

Videoland foutmeldingen

Toon eerste bericht

317 Reacties

we betalen voor iets waar we geen gebruik van kunnen maken zeer slecht
Reputatie 7
we betalen voor iets waar we geen gebruik van kunnen maken zeer slecht

Ik snap jullie beide @Hvkempen en @Maartenzeevat

Het is erg vervelend, heb er al enige gesprek mee gehad met Serkan, Netflix gaat erg goed soms kleine storing. Maar Videoland ligt niet alleen bij Ziggo, ook bij RTL Nederland moet het kloppen, dan behoort het goed te werken.

Denk dat een moderator hier komende dagen wel naar gaat kijken, en jullie 1 op 1 benaderd.

Heb nog even geduld
Ook bij gtst en the bold and the beautiful geeft hij foutcode vl01 aan. Kan een paar minuten kijken en dan boem zwart beeld met foutcode
Reputatie 7
Ook bij gtst en the bold and the beautiful geeft hij foutcode vl01 aan. Kan een paar minuten kijken en dan boem zwart beeld met foutcode

Beste advies voor Iedereen:

Schrijf alle series, films op met de foutmeldingen, zodat Ziggo dit kan reproduceren, dan kunnen ze er iets aan veranderen of door geven.
Reputatie 2
Badge +1
Dat heb ik ook als ik naar selemander kijk gelijk een foutmelding vl01 en nu kijk ik op mijn smart tv
Reputatie 7
Voor alle nieuwkomers op de Ziggo Community: Welkom!

VL01 is een algemene foutmelding en erg lastig om de exacte oorzaak vast te stellen. Krijg je deze foutmelding, test dan ook Videoland via de website of smartphone. Op deze pagina van Videoland vind je alle mogelijkheden om te kijken.

• Werkt de film of serie via de website/smartphone etc niet; dan ligt de (vermoedelijke) oorzaak bij Videoland.
  • Werk het wel, noteer de film of serie (seizoen en aflevering) die bij jou niet start hieronder. Dan kunnen we dat voor je testen. Vergeet niet de exacte momenten van uitval mee te geven, dan weten wij ook waar we op moeten letten.

@Maartenzeevat
De Videoland app op de Mediabox XL kan problemen geven als er een router bekabeld is verbonden. Kun je de router loskoppelen, de Mediabox XL herstarten en nagaan of de de foutmelding dan nog voorkomt?

@Ronald74
Ik begrijp wat je bedoelt. Foutcode VL01 is een algemene foutmelding en daarom lastig om op te lossen. Het programma 'Einde van de Wereld' kan ik niet vinden in het aanbod van Videoland. Kun je uitleggen welke stappen je neemt om de aflevering te starten?

@Patrickmolenaar
De gebruikers hierboven heb ik al enkele tips gegeven. Dit is ook voor jou van toepassing, daarom de vraag: "Heb jij de Mediabox XL opgenomen in je thuisnetwerk of een router aangesloten?".

@Nessie
Welk seizoen/afleveing van GTST en Bold and the Beautiful geeft problemen? Dan kijk ik hier of ze werken.
Het gaat om de afleveringen van de bold and the beautiful en gtst van volgende week maandag en dinsdag. De bold start helemaal niet op en gtst stopt ongeveer halverwege. Op m'n telefoon doet hij het wel maar niet op tv. Gr Agnes
Reputatie 7
Hi Agnes, bedankt!

Ik heb hier GTST getest en beide afleveringen werken hier wel.
Bij Bold and the Beautiful "2018.17 afl.7717" krijg ik ook een VD01 foutmelding en dit heb ik intern doorgegeven.
Reputatie 7
Hi Agnes, bedankt!

Ik heb hier GTST getest en beide afleveringen werken hier wel.
Bij Bold and the Beautiful "2018.17 afl.7717" krijg ik ook een VD01 foutmelding en dit heb ik intern doorgegeven.

@Folkert Ziggo

Videoland is een isseu, misschien voor jou even met Serkan en Anne in gesprek gaan want die kunnen je meer info geven wat er gaande. Neem aan dat jij bij hun op kantoor zit. Anders mag je een pb sturen ?
@Folkert Ziggo

Sinds gister zie ik eigenlijk voor het eerst VL01 fouten

Voorbeelden:

22-01: GTST afl. 5731 - na app opnieuw gestart te hebben, verder gekeken via de SmartTV, en dat ging vlekkeloos
Weet niet meer op welke

23-01 tussen 19:30 en 20:00: GTST afl. 5732 de foutcode bij 22:05 of 22:06 (duurt 23:00)
Box daadwerkelijk van stroom afgehaald voor enige minuten, heeft niet geholpen

Via iPad en SmartTV: niets aan de hand

Overigens knalde de Videoland app er, zoals iedereen volgens mij ervaart, altijd al geregeld uit (hangen op laden, of op alleen een grijs scherm met Videoland)

laatste tijd lijkt het wel zeker erger
Meestal al als de volgende aflevering van een serie start, een enkele keer lukt het 2 achter elkaar te kijken
De laatste dagen heel veel storingen op Videoland , en wel de bekende Vl01. Hier niet veel toeters en bellen, goede kabels, snelle verbinding, geen thuisnetwerk. Hier storing op GTST, maar weer niet op GTST Classic.

Het lijkt heel bizar, maar zou het niet zomaar kunnen dat Videoland de vraag naar bepaalde series niet aankan (kijkcijfers te hoog zeg maar), waardoor bepaalde series niet meer goed streamen...? Gezien de vele meldingen hier en op allestoringen.nl vanuit vrijwel het hele land, lijkt mij dat de storing haast niet bij de mensen zelf kan liggen. Ook lijkt het me sterk dat Ziggo op zo veel plekken tegelijk moeilijkheden heeft.

Ik denk zelf dat Videoland werk moet maken van het opwaarderen van de servers, zodat ze de kijkvraag aankunnen.
Reputatie 2
Badge +1
Wat een rot Vidoland heel veel problemen te te op te noemen
Ik word eruit gegooid foutmelding vl01 op nieuwe opstart ten lukt soms niet na pas na 5 keer. En dan weer gelijk eruit gegooid .
Reputatie 2
Badge +1
De Salemander dit het ook niet maar GTST wel en dan andere doet het wel dus het gaat bij mij heen en weer
Reputatie 7
Badge +35
Even een algemeen probleem wat ook storingen kan veroorzaken op Videoland en Netfix en replay en on-demand.

Is je Horizon box / Mediabox XL is aangesloten op een modem met een UTP kabel kunnen er allerlei storingen veroorzaakt worden doordat er dan 2 DHCP servers draaien op je netwerk.
Heb je daarnaast ook het thuisnetwerk ingesteld via de afstandsbediening, dan kunnen er nog meer storingen komen door een bug in de software.
Voor meer informatie: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Als je iets wijzigt in je netwerk tussen modem en Horizon box / Mediabox XL zet dan beisen even van de stroom, eerst het modem weer volledig opstarten en dan de Horizon box / Mediabox XL.
Reputatie 2
Badge +1
ik hoop dat het opgelost word

en ik heb dat woord weg gehaald sorry nog ik was boos op videoland dat snappen jullie toch
@Folkert Ziggo heb net gtst aflevering 5732 nog eens geprobeerd maar hier stopt hij nog steeds op ongeveer 3à4 min voor het einde van de aflevering.
Reputatie 2
Badge +1
Echt een drama .ik kijk gelijk Kees en co en word gelijk weer eruit gegooid
Reputatie 2
Badge +1
wanneer word het op gelost
Reputatie 2
Badge +1

Beste advies voor Iedereen:

Schrijf alle series, films op met de foutmeldingen, zodat Ziggo dit kan reproduceren, dan kunnen ze er iets aan veranderen of door geven.

kees en co salemander dus echt alles

ik word eruit uitgegooit dan op nieuw opstarten maar dat helpt niet 5 keeer gedaan en nog steeds niet dan de fout meling vl01 dus hij gaat op en neer
Reputatie 7
@xGarfieldx-Dave
Klopt dat Videoland een issues geeft, dit probeer ik zo goed mogelijk in kaart te brengen. Zowel Serkan en Anne B. zitten beide naast mij en ik ben volledig op de hoogte. Daarom ook mijn beknopte uitleg in mijn vorige reactie.

Voorbeelden van VL-foutmeldingen die ik kan herproduceren zet ik intern door om op te lossen.

@WdeJong
  • GTST aflevering 5731 start en geeft geen foutmelding.
  • GTST aflevering 5732 een VL01 foutmelding bij 22m08s. Deze heb ik intern doorgezet.

Wil je beide afleveringen nog eens testen? Werkt de app niet naar behoren dan is mijn advies om de app opnieuw te starten. Op de deze pagina van Videoland leggen we dit uit.

@Maartenzeevat
Als je problemen hebt met de serie De Salemander of met Kees en Co. hoor ik graag welke afleveringen en of je dit ook via de Videoland website of smartphone app ervaart. Dan kan ik dat hier ook testen.
Reputatie 2
Badge +1
Als ik Kees en co kijk dan word ik elke 3 of 4 aflevering eruitgehaald en de elektrische salamander serie krijg ik een foutmelding Bold and Beautiful krijg ik ook meteen een foutmelding .dus het gaat hier heen en weer dan doet toe het dan word het eruit gegooid dan moet ik 6 , keer op nieuwe opstarten en dat helpt soms niet help me alsjeblieft
Reputatie 2
Badge +1
Hij zit helemaal vast .hij doet niks meer kan mij bellen
Reputatie 7
Hoi @Maartenzeevat,

Niet leuk dat je hele Mediabox XL vast loopt! Ik raad je aan om de mediabox met de knop aan de achterkant uit te zetten. Na 1 minuut kun je de mediabox weer aanzetten. Wil je dan eens proberen of de Videoland app weer werkt?

Lukt het niet, stuur mij dan een privébericht met je adresgegevens en telefoonnummer. Dan zoek ik contact met je.
Reputatie 2
Badge +1
Ik kan weer in komen .maar bij Bold and Beautiful krijg ik een melding vl01 dat moet o houden
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb je mij. Telefoon gegeven heb je dat

Reageer