Beantwoord

Videoland foutmeldingen

Toon eerste bericht

317 Reacties

Ik heb fouymelding v01 bij awkward aflevering 4.17. Zowel op 151 als op de app. Heel irritant!
Ook regelmatig dat heel videoland ineens stopt en dan moet ik er weer opnieuw in maar dan blijft ie alleen maar het vidoeland logo aangeven dan ga ik naar de app en doet ie het over het algemeen wel.
Reputatie 7
@sabdek79

Dank je voor je feedback, is ook onacceptabel, het behoort te werken.
Hier zelfde probleem, ik heb de luxe dat ik mijn Smart TV kan gebruiken, maar het is niet de oplossing. Ik betaal € 92,- per maand en Netflix gaat wel goed nauwelijks probleem en dat mag nu ook wel voor de € 15,-

Ik hoop dat Ziggo en RTL het eens gaan uitvechten met elkaar en kijken waar het fout gaat
Hier op de extra mediabox bij Videoland afspelen van the good dochter aflevering 10 foutcode VL04. Iets anders afspelen lukt ook niet maar kunnen inmiddels wel Videoland gebruiken op de extra mediabox begrijp ik? Voorheen kon dit nog niet
Wij hebben ook veel last; vreselijk lang laden, constant opnieuw moeten inloggen en dan ook dat series of afleveringen het helemaal niet doen! Zo krijg ik bij Broadchurch meteen een error en bij bijvoorbeeld Geer&Goor en Barbie bij bepaalde afleveringen. Zo irritant! Waar kan ik dit melden en hoe opgelost krijgen?
Reputatie 7
Wij hebben ook veel last; vreselijk lang laden, constant opnieuw moeten inloggen en dan ook dat series of afleveringen het helemaal niet doen! Zo krijg ik bij Broadchurch meteen een error en bij bijvoorbeeld Geer&Goor en Barbie bij bepaalde afleveringen. Zo irritant! Waar kan ik dit melden en hoe opgelost krijgen?

Ik heb hier al een 1 op 1 met @Serkan Ziggo over en het is in onderzoek, maar Serkan zal dit zeker ook meenemen, hoe meer klanten het melden hoe beter. Het is in onderzoek en we krijgen vast en zeker bericht over dit probleem, die is er al een tijdje. Ik kan niet in Serkan's werkschema kijken, hij heeft het erg druk en doet wat hij kan, dat zeg ik er wel netjes bij. Probleem is in onderzoek en bekend
Oke dat is in elk geval fijn te horen. Bedankt voor je reactie.
Hier is het ook een drama. Ik ben al minstens 20 minuten bezig om Videoland überhaupt op te starten. Uiteindelijk na 3x uit en aan doen lukt het dan meestal om hem op te starten. Bij het opstarten van een serie of film wordt ik er vervolgens regelmatig uitgegooid zodat het hele feest weer opnieuw begint. Echt kansloos dit.
Reputatie 7
Badge +24
Wat ook wel eens kan helpen: om je af te melden op andere apparaten waar je ook videoland gebruikt.
Hoe komt het dat als ik iets gekeken heb zoals gtst die aflevering die ik heb gekeken niet weggaat dus als ik de volgende dag weer wil kijken staat de vorige aflevering er nog en dit gebeurt bij alles wat ik gekeken heb.
Reputatie 7
Hoe komt het dat als ik iets gekeken heb zoals gtst die aflevering die ik heb gekeken niet weggaat dus als ik de volgende dag weer wil kijken staat de vorige aflevering er nog en dit gebeurt bij alles wat ik gekeken heb.

Dat komt omdat Videoland bezig is met vernieuwen, en dat weer doorvoert aan Ziggo, hier was het iedere keer de aflevering half en dan moest je doorspoelen naar einde. Dat is verholpen, het zijn kleine dingen die aangepast moeten worden
Reputatie 2
Badge +1
is het opgelost !!!!!!!!!! duurt vrij lang nu
Reputatie 7
Badge +35
Ik zou de Mediabox op een versterking lager op de versterker zetten.
De box is gevoelig voor oversturing als hij in uitmuntend komt, komt hij nog een fractie hoger zie je ook de signaalkwaliteit dalen.

Door werkzaamheden in de wijk en regio wil het signaal soms sterker worden en kan een versterker zelfs overbodig worden.
Ben zelf van +8db terug moeten gaan tot geen versterker, gelukkig had ik het snel door, anders zoek je je te pletter.

v.b. ter informatie van wat mogelijk kan zijn zonder versterker met een hoge signaalsterkte in je straat, we hebben een paar testjes gedaan met allerlei splitters en versterkers en de grenzen leren kennen van de Mediabox XL:
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/alles-over-de-splitter-23063/index1.html#post238211

In ieder geval succes gewenst.
@Be rt ga ermee aan de slag en dan even aankijken of het een verbetering geeft. Dank je wel. Fijne avond.
Reputatie 7
Hallo @xGarfieldx-Dave en @Maartenzeevat,

Zelf was ik even een paar dagen vrij. Lekker aan de klus in onze nieuwe woning en een beetje ontspannen op de Veluwe. Vandaar dat ik wat laat op jullie berichten reageer.

Graag heb ik duidelijk wat je ervaart tijdens het kijken naar Videoland op de Mediabox XL. Afhangend van wat er precies gebeurd kunnen we hierin een oplossing geven.

Bedoel je met 'er uit gegooid' dat je een foutmelding krijgt? Of dat de Videoland-app plots stopt en je terug gaat naar live tv? Is er iets wat je is opgevallen als dit voorkomt?

Wanneer gaat het mis? Tijdens het kijken van content? Of juist op het moment dat een nieuwe aflevering van een serie start?
Hallo, wij krijgen ook steeds vaker de foutcode VL01. Gek worden we ervan, wat een drama.
Nu bv bij programma einde vd wereld aflv 4. Elke keer na eerste paar minuten.

Groet Ronald
VL01 melding

wat nu wil graag normaal gebruik van maken
Reputatie 7
Even een stand van Zaken, Videoland blijft bij Ziggo een issue die zowel intern bij Ziggo als bij de klant voor problemen zorgt. Videoland is een platform wat een zwaar content heeft en waar door vernieuwing het nog niet lekker en soepel verloopt. Dit is een issue die intern samen met Ziggo wordt onderzocht en zoveel mogelijk wordt aangepast. Dat Serie's niet goed of af en toe slecht bereikbaar zijn, heeft met het auteursrecht te maken, als dat goed op elkaar is afgestemd dan gaat het goed, maar bij niet goed afgestemd, krijg je dus de meldingen die wij hier als consument hebben, slecht beeld of een aflevering die niet is toegekend.

De moderators die dit nu in onderzoek hebben zijn @Ronald Ziggo en @Michael Ziggo zij gaan alle klachten en storingen die er zijn overnemen van @Folkert Ziggo omdat die het erg druk heeft met andere projecten.

@Folkert Ziggo aan mijn kant super dank je wel voor je inzet en tijd voor Videoland en de communicatie erover en heel veel succes met komende dingen die op je pad komen. 😉
we betalen voor iets waar we geen gebruik van kunnen maken zeer slecht
Ook bij gtst en the bold and the beautiful geeft hij foutcode vl01 aan. Kan een paar minuten kijken en dan boem zwart beeld met foutcode
Reputatie 7
Ook bij gtst en the bold and the beautiful geeft hij foutcode vl01 aan. Kan een paar minuten kijken en dan boem zwart beeld met foutcode

Beste advies voor Iedereen:

Schrijf alle series, films op met de foutmeldingen, zodat Ziggo dit kan reproduceren, dan kunnen ze er iets aan veranderen of door geven.
Reputatie 2
Badge +1
Dat heb ik ook als ik naar selemander kijk gelijk een foutmelding vl01 en nu kijk ik op mijn smart tv
Het gaat om de afleveringen van de bold and the beautiful en gtst van volgende week maandag en dinsdag. De bold start helemaal niet op en gtst stopt ongeveer halverwege. Op m'n telefoon doet hij het wel maar niet op tv. Gr Agnes
Reputatie 7
Hi Agnes, bedankt!

Ik heb hier GTST getest en beide afleveringen werken hier wel.
Bij Bold and the Beautiful "2018.17 afl.7717" krijg ik ook een VD01 foutmelding en dit heb ik intern doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +35
Even een algemeen probleem wat ook storingen kan veroorzaken op Videoland en Netfix en replay en on-demand.

Is je Horizon box / Mediabox XL is aangesloten op een modem met een UTP kabel kunnen er allerlei storingen veroorzaakt worden doordat er dan 2 DHCP servers draaien op je netwerk.
Heb je daarnaast ook het thuisnetwerk ingesteld via de afstandsbediening, dan kunnen er nog meer storingen komen door een bug in de software.
Voor meer informatie: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Als je iets wijzigt in je netwerk tussen modem en Horizon box / Mediabox XL zet dan beisen even van de stroom, eerst het modem weer volledig opstarten en dan de Horizon box / Mediabox XL.
Even de bovenstaande berichten samengevat om het overzicht te bewaren.

De afgelopen dagen krijgen we steeds meer VL01 meldingen. VL-01 is een erg algemene foutmelding en we doen ons best om de oorzaak vast te stellen. In eerdere reacties van Sander en mijzelf vragen we om concrete voorbeelden zodat we de VL-foutmeldingen kunnen onderzoeken. Krijg je een foutmelding, noteer hem dan hieronder!

Bijvoorbeeld: GTST aflevering 5732 geeft bij 22m08s een foutmelding, of The Bold and The Beautiful aflevering 7717 geeft direct een foutmelding.

In veel gevallen kun je aflevering wel kijken via Videoland website of smartphone app. Op deze pagina van Videoland vind je alle mogelijkheden om te kijken. Dit is natuurlijk niet ideaal, maar de beste tijdelijke oplossing.

@Maartenzeevat
Temptation Island seizoen 3 aflevering 2 krijg ik hier geen foutmelding. Je krijgt extreem veel foutmeldingen, ik pak dit verder privé met je op.

@Karlijn
Leuk dat je nieuw op de Ziggo Community bent, welkom!
  • Voice of Holland de een na laastste aflevering. Ik ben niet zo thuis in deze aflevering. Welke bedoel je?
  • Temptation Island s03afl01 geeft bij 22 seconden een VL-01 foutmelding en heb ik door gezet.
  • De Kennis Quiz kan ik niet terugvinden in het aanbod van Videoland. Kun je mij uitleggen hoe je dit start?
@Sparco
Tof dat je de Community hebt gevonden. Jij natuurlijk ook welkom. Wat je omschrijft dat elke aflevering van GTST een foutmelding geeft kan ik niet reproduceren. Kun je de afleveringen van GTST noteren waarmee je problemen ervaart? (zoals het voorbeeld hierboven.

@NP1978
Goed dat jij je ook hebt aangesloten bij de Community! Top dat je hier je bevindingen noteert.
  • Temptation Island s03afl01, deze heeft @Karlijn had deze ook gevonden!
  • Bold and the Beautiful afl. 7717 is eerder gemeld door @Agnes
@Daenerys
  • Bold and the Beautiful afl. 7716 was nog niet bekend. Dank je! Deze heb ik doorgezet.
@MelanieRenkum
Welkom bij de Community! Temptation Island s03afl01 is bekend, heb je nog meer afleveringen die een foutmelding geven?

@Wouter93
Jij natuurlijk ook welkom!
  • Moordvrouw geeft hier geen problemen. Welke afleveringen werken niet bij jou?
@pukske
  • Salamander seizoen 2 aflevering 3 en 4 heb ik doorgezet.
  • The Good Doctor , alle afleveringen starten. Wanneer krijg jij de VL-01 foutmelding?

Buch in de bajes s4e1 bij 00:05 seconden error vl01

Reageer