Videoland app nu beschikbaar op de Horizon Mediabox!

• 1 december 2016
  • 73 Reacties
  • 17663x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

73 Reacties

Badge
Ik heb ook een proefabonnement genomen via ziggo. Het abo loopt al vanaf de 12 e maar ik heb nog geen minuut kunnen kijken!!!!. Ik moet namelijk via ziggo eerst inloggen op videoland en vandaar zou ik verder kunnen. En daar gaat het al fout. Ik blijf de melding krijgen: Je hebt geen toegang tot deze dienst of je Videoland abonnement is nog niet verwerkt. Dit kan maximaal 24 uur duren. Probeer het later nog eens. Zo kan ik ook een maand gratis geven. Als je vervolgens contact opneemt is er toevallig net een storing. Waardeloos dus.
Videoland werkt heel slecht. Kan niet naar andere aflevering sluit hij weer af. Vooruit spoelen of terug werkt niet. Dan sluit hij af of geen geluid. Op kanaal 151 werkt niks. En netflix helemaal slecht. Slecht beeld geluid enz enz.
Badge
Heb het abo alweer opgezegd. Ga niet betalen voor iets dat maar de helft van de tijd werkt. En om nu ieder keer te bellen met de ziggo helpdesk gaat me net te ver. Als je zoiets lanceert zorg dan dat het gewoon werkt.
Reputatie 5
Badge +2
WAARSCHUWING

Op zich is het prachtig dat Ziggo Videoland aanbied op de Horizonbox. Velen zullen dat van harte toejuichen.
Er zit echter ook een adder onder het gras.
Videoland biedt de mogelijkheid om één maand gratis te kijken. Daarna is het 8,99 per maand.
Dat gratis kijken wekt de verwachting, dat je het kunt uitproberen en daarna kunt beslissen of je er gebruik van wilt maken. Helaas er is een opzegtermijn van één maand.
Je zit er dus altijd voor minimaal één maand aan vast en die gratis maand gaat je dus altijd 8,99 Euro kosten.

Wees dus gewaarschuwd.

Gelukkig gaat dit bij Netflix een stuk beter. Gewoon een soort pre paid kaart kopen en op = op.

En voor Ziggo een advies, maak die eerste maand ook echt een probeer maand en niet met een maand opzegtermijn. Gewoon na een maand vragen of je een abonnement wilt.
Reputatie 7
Badge +24
WAARSCHUWING

Op zich is het prachtig dat Ziggo Videoland aanbied op de Horizonbox. Velen zullen dat van harte toejuichen.
Er zit echter ook een adder onder het gras.
Videoland biedt de mogelijkheid om één maand gratis te kijken. Daarna is het 8,99 per maand.
Dat gratis kijken wekt de verwachting, dat je het kunt uitproberen en daarna kunt beslissen of je er gebruik van wilt maken. Helaas er is een opzegtermijn van één maand.
Je zit er dus altijd voor minimaal één maand aan vast en die gratis maand gaat je dus altijd 8,99 Euro kosten.

Wees dus gewaarschuwd.

Gelukkig gaat dit bij Netflix een stuk beter. Gewoon een soort pre paid kaart kopen en op = op.

En voor Ziggo een advies, maak die eerste maand ook echt een probeer maand en niet met een maand opzegtermijn. Gewoon na een maand vragen of je een abonnement wilt.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik meen zelfs dat dit soort aanbiedingen waar de klant dan weer zelf actie moet ondernemen om iets af te zeggen, niet eens meer mag. Je geeft iets gratis weg in de hoop dat men hier niet aan denkt en zo even een abbo opeens ingaat. Maar nogmaals ik weet niet het niet zeker, maar deze form is vlgns mij niet meer toegestaan vlgns de wet.... Bij een proef abbo is dit natuurlijk anders, ( bv 1 maand proef bij xxxx jaar abbo! Dan is dit duidelijk aangegeven) maar hier wordt het zo aangegeven dat dit echt een gratis maand is....
Videoland is waardeloos via de Horizonbox, veel blokken in het beeld en wegvallen van het geluid, via de app op mijn smart tv werkt het probleemloos.

Idd helemaal mee eens.
Heb een gratis maand genomen, maar werkt vaker niet dan wel..
Reputatie 5
Badge +2
Videoland werkt heel slecht. Kan niet naar andere aflevering sluit hij weer af. Vooruit spoelen of terug werkt niet. Dan sluit hij af of geen geluid. Op kanaal 151 werkt niks. En netflix helemaal slecht. Slecht beeld geluid enz enz.

Er zijn inderdaad diverse problemen geweest met Netflix, heb het zelf ondervonden. Maar nu werkt het bij mij perfect via kanaal 150.
Beeld is uitstekend (soms is er een kleine beeldhapering, maar dat heb ik bij TV ook). Het zou dus ook bij goed moeten zijn.
Bij mij zat er onder andere een probleem in het thuisnetwerk op de Horizon box. Nadat ik dat het heb uitgeschakeld, was het allemaal OK. Kijk er eens naar of dat in orde is.

Als alles ok is, neem dan contact op met de storingsdienst van Ziggo en laat hen het oplossen. Ik kan je wel vertellen dat het niet aan Netflix ligt, daar is alles dik in orde. Probleem zit in de Horizonbox.

Wat Videoland kan ik je weinig vertellen, heb wel een gratis abonnement genomen en een paar afleveringen bekeken. Was er niet van ondersteboven (aanbod en kwaliteit) dus weer opgezegd.
Lees hierover ook mijn topic hierboven.

Is het beeld niet goed van Videoland dan kun je van Ziggo restitutie eisen, zij incasseren je maandelijkse bijdrage. Bij Netflix ligt dat anders. Dat gaat buiten Ziggo om.
Hebben nu 1.5 week videoland en netflix. Hangt steeds vast of blokjes in beeld of slechte kwaliteit. Gisterenavond (kerstavond) wederom. Wij zijn het al weer beu. Dit werkt dus niet stabiel via horizon mediabox. Ook al eerder gebeld met ziggo over dit probleem.
Beter testen zou ik zeggen.
Reputatie 3
Badge +2
Wij zouden graag een abonnement op beide aanbieders willen, maar als ik hierboven zo de ervaringen lees, lijkt het me vooral wat Videoland betreft, een dooie mus, of sigaar uit eigen doos vwb de "gratis" introductiemaand.

Ik hou dit topic in de gaten, en als er positievere berichten zijn, zal ik mijn besluit nog eens heroverwegen, maar vooralsnog dus maar even niet.
Ben wel benieuwd naar eventuele verbeteringen, maar as het net zolang duurt als bij het oplossen van de bestaande problemen met de Horizon box, dan kan het dus nog even duren. (+/- 1 jaar per probleem)
Reputatie 7
@ All,

Ik lees toch een aantal negatieve ervaringen met de Videoland app en ik wil graag wat duidelijkheid hierin geven.

Allereerst wil ik beginnen met het activeren van Videoland. Zodra je Videoland aanvraagt, krijg je een voorlopige bevestigingsmail. Binnen 24 uur moet Videoland geactiveerd zijn in ons "klantensysteem". Vervolgens moet je een tweede bevestigingsmail ontvangen en controleer altijd of Videoland al actief is in Mijn Ziggo. Zodra het in Mijn Ziggo staat, kun je de activatieproces vervolgen en kun je de Videoland app koppelen met je Mijn Ziggo account en de Horizon Mediabox.

Ervaar je hier problemen mee? Laat het ons dan weten.

Hetzelfde geldt ook voor wanneer je problemen ervaart met het starten van de app of wanneer de beeldkwaliteit niet in orde is.

Wat betreft de eerste maand gratis: Op onze website geven we duidelijk aan dat Videoland € 8,99 per maand kost en "nu de eerste maand gratis!" is. Dat betekent dat we je na deze gratis eerste maand "gewoon" gaan factureren. Het is geen proef abonnement dat je afsluit.

Wil je het testen en er niet voor betalen? Dan kun je Videoland aanvragen en direct na het activeren met een maand opzegtermijn opzeggen. Dan kost het je ook niets.
ik heb veel last van blokbeelden bij videoland het is bijna niet te doen om er na te kijken
Reputatie 7
Wil je mij in dat geval d.m.v. een privébericht je postcode en huisnummer doorgeven? Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken.

Ik help je graag verder.

*** Moderator Edit ***
Onlangs is het beleid over het versturen van privéberichten aan moderators veranderd.
Dit lichten we in dit topic graag verder toe.
@ All,

Ik lees toch een aantal negatieve ervaringen met de Videoland app en ik wil graag wat duidelijkheid hierin geven.

Allereerst wil ik beginnen met het activeren van Videoland. Zodra je Videoland aanvraagt, krijg je een voorlopige bevestigingsmail. Binnen 24 uur moet Videoland geactiveerd zijn in ons "klantensysteem". Vervolgens moet je een tweede bevestigingsmail ontvangen en controleer altijd of Videoland al actief is in Mijn Ziggo. Zodra het in Mijn Ziggo staat, kun je de activatieproces vervolgen en kun je de Videoland app koppelen met je Mijn Ziggo account en de Horizon Mediabox.

Ervaar je hier problemen mee? Laat het ons dan weten.

Hetzelfde geldt ook voor wanneer je problemen ervaart met het starten van de app of wanneer de beeldkwaliteit niet in orde is.

Wat betreft de eerste maand gratis: Op onze website geven we duidelijk aan dat Videoland € 8,99 per maand kost en "nu de eerste maand gratis!" is. Dat betekent dat we je na deze gratis eerste maand "gewoon" gaan factureren. Het is geen proef abonnement dat je afsluit.

Wil je het testen en er niet voor betalen? Dan kun je Videoland aanvragen en direct na het activeren met een maand opzegtermijn opzeggen. Dan kost het je ook niets.
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook veel last van blokkerige beelden soms en heel traag opstarten van films of serie's bij Videoland.
Heel jammer.....
Hoi Anne,

Ik wilde graag vragen aan jou of je kan zorgen dat ziggo de app van Videoland is wil nakijken. Heb vandaag nieuwe kastje gekregen en monteur erbij die ook niet meer weet wat er aan de hand is met videoland en blokjes in beeld.
Ik heb videoland gebeld en het uitgelegt aan hun. Volgens hun ligt het aan de app die door ziggo gemaakt is en dat daar de fouten moeten zitten. Dus vraag ik namens alle mensen die problemen hebben met dit probleem of ziggo dit kan uitzoeken en kan oplossen in de app.

Hoor graag spoedig terug.

gr Lisa W
Net 2 maanden kado gekregen van Videoland maar krijg alweer de foutmelding VL04. Zit niks anders op dan een chromecast te kopen en niet via mijn smarttv afspelen.
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Anne,

Ik wilde graag vragen aan jou of je kan zorgen dat ziggo de app van Videoland is wil nakijken. Heb vandaag nieuwe kastje gekregen en monteur erbij die ook niet meer weet wat er aan de hand is met videoland en blokjes in beeld.
Ik heb videoland gebeld en het uitgelegt aan hun. Volgens hun ligt het aan de app die door ziggo gemaakt is en dat daar de fouten moeten zitten. Dus vraag ik namens alle mensen die problemen hebben met dit probleem of ziggo dit kan uitzoeken en kan oplossen in de app.

gr Lisa W
Ik heb het zelfde probleem hoor en het ligt juist volgens mij niet aan ziggo, klik maar eens op de link die ik mee stuur, hier gaat het om mensen die niet via ziggo kijken en dus een gewoon Videoland abonnement hebben. http://allestoringen.nl/storing/videoland-on-demand
Ik zelf ben al een paar dagen aan het stoeien met ziggo en heb hierdoor Serkan Ziggo ook steeds bestook met privé berichtjes. Hij is er nog steeds mee bezig, maar ik denk dus dat het aan Videoland ligt, want zo kan ik bijna niets goed meer volgen door het blokkerige beeld, bevriezen van beeld en op zwart gaan en vervolgens is er dan in ene niets meer aan de hand.
Vanmiddag heb ik zelfs zonder 1 blokje te zien naar de serie weemoed gekeken. Alleen had ik Videoland nu wel voor het eerst met de app opgestart in plaats van met kanaal 151. Morgen ga ik het weer eens proberen met kanaal 151 en zien wat dan gebeurt....mocht ik met het blokken gedoe blijven zitten, dan ga ik dit morgen als een officiële storing melden.
Aan de HZ box ligt het niet hoor, ik heb op alle zenders en ondemand prachtig beeld.
[quote=jethea][quote=LISAW1988]Hoi Anne,

jethea,

Ik heb op me tablet geen problemen met dit, ook op me telefoon niet en op de ps3 bij me ouders ook niet. Daar heb ik nergens last van metme blokjes in beeld.
Heb het probleem alleen bij de horizonbox en de monteur heeft alles gedaan wat die kon.
Videoland gebeld en bij hun is die storing niet bekend. Volgens hun is het probleem bij Ziggo die de app gemaakt heeft. Heb het zelfde probleem ook bij Netflix. Die op andere apparaten wel goed werkt.

Hoor graag terug.

Gr Lisa
Reputatie 6
Badge +3
Kan zijn dat het misschien zo is dat het aan de app kan liggen, maar dat anderen er geen last van zouden hebben is niet waar, klik maar op mijn internet link die ik mee gestuurd heb.
Dus ik geloof Videoland absoluut niet als zij zeggen dat het probleem bij hen niet bekend is.
Kan zijn dat het misschien zo is dat het aan de app kan liggen, maar dat anderen er geen last van zouden hebben is niet waar, klik maar op mijn internet link die ik mee gestuurd heb.
Dus ik geloof Videoland absoluut niet als zij zeggen dat het probleem bij hen niet bekend is.

Ja dat had ik al gezien. Maar is wel vreemd dat ze het overal goed doen behalve op de horizonbox. En de monteur kon ook niks vinden waar het vandaan komt. Maar ja wachten wel af misschien bij een nieuwe update dat die wel goed werkt. En anders pech dan maar blokjes erdoor.

Gr Lisa
Reputatie 6
Badge +3

Ja dat had ik al gezien. Maar is wel vreemd dat ze het overal goed doen behalve op de horizonbox. En de monteur kon ook niks vinden waar het vandaan komt. Maar ja wachten wel af misschien bij een nieuwe update dat die wel goed werkt. En anders pech dan maar blokjes erdoor.

Gr Lisa

Het is dus niet zo dat ze het overal goed doen hoor, tenzij je bedoeld dat het op je tablet goed gaat en op de horizonbox niet.
Maar hij doet het overal via mediaboxen Apple tv of Google niet goed.
Vandaag doet Video.and het hier prachtig, zonder blokken en stagneren en andere signaal problemen.
Alleen kwam ik vandaag niet goed in een film het wieltje bleef maar draaien en ik kreeg 2 keer de boodschap dat er iets fout was gegaan en ik het opnieuw kon proberen met de foutmelding VL04.
Dat is niet een foutcode van ziggo, maar van Videoland.
Ik heb hier over gebeld met ziggo en die hebben mijn signaal opnieuw bekeken en alles was in orde.
Toen ik door gaf dat iemand anders Videoland gebeld had en er door hun werd gezet dat de fout bij ziggo lag, omdat ziggo de app gemaakt zou hebben, werd mij verteld dat dit niet klopte, de app is in samenwerking van Videoland zelf gemaakt.
Dus, ik heb het in ieder geval gemeld, want het is verstandig dit soort dingen toch door te geven, zodat ziggo op de hoogte blijft van deze problemen en wie weet wordt het dan vanzelf beter.
Ik kijk in ieder geval al 2 dagen zonder blokken.
[quote=jethea]Kan zijn dat het misschien zo is dat het aan de app kan liggen, maar dat anderen er geen last van zouden hebben is niet waar, klik maar op mijn internet link die ik mee gestuurd heb.

Gr Lisa

Het is dus niet zo dat ze het overal goed doen hoor, tenzij je bedoeld dat het op je tablet goed gaat en op de horizonbox niet.
Maar hij doet het overal via mediaboxen Apple tv of Google niet goed.
Vandaag doet Video.and het hier prachtig, zonder blokken en stagneren en andere signaal problemen.
Alleen kwam ik vandaag niet goed in een film het wieltje bleef maar draaien en ik kreeg 2 keer de boodschap dat er iets fout was gegaan en ik het opnieuw kon proberen met de foutmelding VL04.
Dat is niet een foutcode van ziggo, maar van Videoland.
Ik heb hier over gebeld met ziggo en die hebben mijn signaal opnieuw bekeken en alles was in orde.
Toen ik door gaf dat iemand anders Videoland gebeld had en er door hun werd gezet dat de fout bij ziggo lag, omdat ziggo de app gemaakt zou hebben, werd mij verteld dat dit niet klopte, de app is in samenwerking van Videoland zelf gemaakt.
Dus, ik heb het in ieder geval gemeld, want het is verstandig dit soort dingen toch door te geven, zodat ziggo op de hoogte blijft van deze problemen en wie weet wordt het dan vanzelf beter.
Ik kijk in ieder geval al 2 dagen zonder blokken.[/quot

ik kijk het nog wel ff aan. Heb alleen problemen met blokjes op de horizon box. En op tablet telefoon en ps3 nergens last van. tot nu toe nog geen blokjes gezien dus misschien is het al opgelost geen idee.

gr Lisa
wat ik ook kijkt en doet en hoe ik er naar wilt kijken dat videoland is een drama ik ben zeker niet van plan om er voor te gaan betalen zo snel mogelijk opzeggen die handel telkens beeld op zwart blokbeelden een film is zo niet te volgen