jwksch

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ventilator mediabox irritant.

Waarom reageert Ziggo hier niet op? Ik denk dat het probleem van de ventilator die om de 15-20 minuten aanslaat reden genoeg is.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Nieuwe kabels nog niet binnen,maar heb de box nog wat hoger opgesteld zodat er meer vrije luchtstroom is voor de ventilatie gaatjes op de bodem van de box. Het lijkt te helpen, de box wordt minder warm.

Bekijk in context

51 Reacties 51
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Er zijn mediaboxen XL die te veel geluid maken.
Als je de Mediabox XL hoort als je TV zacht staat, dan is hij in het verleden bij mij en anderen omgeruild door een monteur voor een stille.
Ik heb 2 Mediaboxen naast elkaar staan en deze hoor ik alleen 's-nachts als het buiten stil is op 2 meter afstand heel zacht ruisen.

Heb je Ziggo al eens gebeld hierover?

Een box hoort alleen een zachte ruis te hebben.

Even wat vragen om één en ander uit te sluiten wat ook wel eens een oorzaak kan zijn:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes
Er zijn idd mediaboxen waarvan de ventilator lawaai maakt, dit komt omdat de ventilator tegen de behuizing van de mediabox is gemonteerd dit veroorzaakt dat lawaai. Helaas is hier weinig aan te doen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
jwksch
Als u schroefjes bij de ventilator ziet, helpt het soms deze voorzichtig iets losser of vaster te zetten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Vibram Barefoot Shoe wrote:
Er zijn idd mediaboxen waarvan de ventilator lawaai maakt, dit komt omdat de ventilator tegen de behuizing van de mediabox is gemonteerd dit veroorzaakt dat lawaai. Helaas is hier weinig aan te doen.

Daar wordt gelukkig wel wat aan gedaan.
De boxen die te veel geluid maken worden omgeruild voor vrijwel stille.
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
@Bert, ik heb dezelfde vraag in het verleden ook al gesteld en het valt me op dat de vraag niet goed gelezen wordt. (Of niet goed begrepen..)
Het probleem is niet de "trilling" of het constante geluid van de box (harde schijf?)als deze aan of uit staat. Het probleem is het aanslaan van het ventilatortje voor de koeling als de temperatuur te hoog wordt. Dit is om de paar minuten.

Hier doet Ziggo niks aan..of kan Ziggo niks aan doen. Ik heb een nieuwe mediabox gekregen en deze doet het ook. De enige oplossing is de box zo open mogelijk plaatsen dat er genoeg ventilatie is.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
eric68, er zit veel elektronica in de box waarvan een deel wel goed genoeg gekoeld dient te worden. Dat hoeft in principe geen enkel probleem te zijn. In mijn Plasma Tv draaien continue 4 ventilators maar meer als een zachte ruis, als het geluid uit is, is er niet hoorbaar.

Maar elke apparaat moet zodanig worden geplaatst dat er een goede luchtstroom mogelijk is. Maar het apparaat heeft nu eenmaal koeling nodig van een ventilator. En dat zul je iets horen, maar nogmaals, dat hoeft op zich helemaal geen probleem te zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
eric68

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het deze instelling en aansluiting van de Mediabox XL.
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
@Bert
Signaalsterkte: matig tot goed
Signaalkwaliteit: uitmuntend

Geen thuisnetwerk en geen modem.

Wat heeft het aanslaan van een fan door de warmte te maken met signaal sterkte?


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Als het signaal problemen geeft, dan blijft de box steeds proberen en zoeken, dit veroorzaakt extra activiteit en extra warmte.

Heb je Ziggo hier al eens over gebeld?
En wat was hun antwoord?

Ziggo moderators komen hier eens in de paar werkdagen langs in ieder topic op dit klant helpt klant forum.
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Net gebeld. De Ziggo medewerker zei dat het aan de box moest liggen en wilde weer een nieuwe box opsturen, maar aangezien ik de vorige om dezelfde reden net omgeruild heb voor een nieuwe,en deze precies hetzelfde is sloeg ik dit aanbod af.
Ik heb zelf geen problemen met het signaal.Mijn ontvangst is gewoon goed,maar voor de zekerheid sturen ze nieuwe kabels op om te kijken of het signaal nog beter wordt.Als dit inderdaad verbetert kan ik kijken of de box minder warm wordt en of het aanslaan van de fan verminderd. Om eerlijk te zijn heb ik grote twijfels of het signaal nog beter wordt aangezien de kabels die ik nu heb ook al door een Ziggo monteur aangelegd zijn.
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Nieuwe kabels nog niet binnen,maar heb de box nog wat hoger opgesteld zodat er meer vrije luchtstroom is voor de ventilatie gaatjes op de bodem van de box. Het lijkt te helpen, de box wordt minder warm.
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ook met nieuwe kabels is signaalsterkte hetzelfde...gewoon goed.Zoals verwacht is dit dus niet het probleem. Sinds de vrijere opstelling van de box met vrije lucht doorstroom aan de onderkant slaat de fan wel minder snel aan. Dit heeft wel geholpen.
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Ook ik heb nu een lawaaibox ter vervanging van een steeds rebootend exemplaar.
Gisteren is de monteur geweest. Volgens hem zou een slecht signaal de oorzaak kunnen zijn van het sneller draaien van de ventilator/harde schijf. Hij is even naar buiten gegaan om het signaal te verbeteren. Ook zei hij dat de houten ondergrond niet goed was voor de koeling.

Allemaal leuk en aardig, maar de oude box maakte met precies dezelfde omstandigheden toch echt veel minder lawaai. Schroefjes losdraaien had ik ook al gedaan en er hangt een nieuwe kabel van Ziggo tussen. Helaas had hij geen nieuwe box bij zich (was wel beloofd door de klantenservice). De situatie is dus onveranderd en de box maakt nog steeds veel meer geluid dan de oude. Wederom heb ik de klantenservice bericht via Twitter.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
De monteur is net weg, Hoera! Ik heb Ziggo: De monteur was nog bezig en ik merkte op dat mijn Media XL Box wel erg rumoerig was, de monteur zei; 'Dit gaat wel over', ik niet beter wetend nam dit aan. Nu ik achter mijn Mac zit en de M-xl nog geen 30cm van mij af staat EN Uit staat, merk ik op dat de ventilator continu draait, ja ook wanneer deze uit staat.
Het viel mij trouwens ook op dat de verpakking (lees; Zegel) verboken was, de argwaan sloeg mij om het hart.

Nu ik hier lees dat er meerdere Media-XL (Boxen) on acceptabel veel geluid maken vraag ik mij af; WAT moet ik Doen?
Graag jullie hulp.

Groet, Darwin

Mediabox SMT-G7401
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Darwin

Bij onacceptabel veel geluid word de box omgeruild. Je mag hem iets horen, maar is dat zo erg dat hij boven een zacht volume van de Tv uit komt, bel dan even.

Als dat niet lukt kan een van de moderators het hier nog voor je regelen.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Willem-A wrote:
zacht volume van de Tv uit komt, bel dan evenDarwin
Bij onacceptabel veel geluid word de box omgeruild. Je mag hem iets horen, maar is dat zo erg dat hij boven een zacht volume van de Tv uit komt, bel dan even.

Als dat niet lukt kan een van de moderators het hier nog voor je regelen.


Dank Willem-A Ik zal morgen is bellen :bulb: Daarbij word de Media-box BloedHeet (nieuw-uit-doos)??

Dan nog een vraag, ik krijg via mijn reguliere mail- box een Reactie op mijn Actie 🙂 Dubbel click en Safari schiet open, allemaal prima. Maar, op mijn zelfde Actie < > Reactie krijg ik nog een tweede (identieke) mail van:
"Het Ziggo Community team" Heb ik mogelijk een foutieve instelling gemaakt?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Darwin

sorry voor de late reactie. Als ik goed begrijp wat je bedoelt:

Je krijgt een mail van nieuwe plaatsingen, maar, en dat heb ik nu even gedaan als test, noem ik je naam met het @ daarvoor, zoals je ook je bericht aan mij hebt gericht, ontvang je nog een mail, met: "iemand vraagt je aandacht in de Ziggo Community" en dus krijg je ook dat bericht als mail binnen.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Hey Willem-A No sorry's, we zitten niet 24/7 voor het scherm 🙂

Let op, ik krijg twee Emails binnen op de zelfde tijd, echter de afbeelding die hieronder staat krijg ik als eerste door:

Wanneer ik niet ben ingelogd bij Ziggo Community en ik klik op de link (Klik hier en doe mee) Dan volgt een re-direct naar het scherm hieronder.


De laatste afbeelding hieronder is de mail welke ik kan doorklikken naar de Community met in het oranjevlak het onderwerp waarover wij spraken, n.l. Probleem ventilator (Is opgelost, ik krijg een nieuwe MediaBox)


Ik hoop dat je er uitkomt, zo niet, schroom niet, dan zie ik je mail wel.

Groetjes,

Darwin
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Darwin schreef:

Hey @Willem-A

No sorry's, we zitten niet 24/7 voor het scherm ?"

Wij vaak wel hoor ... :wink: We zijn doorgaans flink actief. Ook ik. Maar nu wat andere dingen aan het hoofd en ook nog wat druk met andere dingen. Daar is het nu goed weer voor :sun_with_face:

Uitgelicht topic