Syshw

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitleg pictogrammen bij opgenomen programma's

Hallo, als ik naar de opgenomen programma's van mijn mediabox ga dan staat onder de naam van het programma een regel met informatie zoals genre etc etc en dan op het eind 1 of meerdere icoontjes/pictogrammen. Een aantal herken ik wel zoals bv het HD icoon maar een aantal ook niet. Is er ergens een uitleg over welke er allemaal kunnen staan en wat de betekenis daarvan is.

Mvg, Harry
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Mattolo wrote:
Oh, excuus... ik ben maar net begonnen. Bedankt voor de handleiding, maar ik kan nog steeds het uitroepteken niet vinden....


Als je het uitroepteken bij bewaarde opnames bedoelt?
Dat betekent dat de opname niet is gelukt. Als je op enter drukt zul je zien dat hem niet kan afspelen. Alleen uit de lijst verwijderen.
Als de opname nog vers is, is er kans dat hij nog terugkomt.


https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210

1 maand geleden 16 mei 2019
Hoi allemaal, we zien sinds twee weken meerdere meldingen van opnames die zijn mislukt (uitroepteken, niet af te spelen) of opnames met slechte beeldkwaliteit (haperingen, stilstaand/zwart beeld). Mislukte opnames zit niemand op te wachten dus willen we deze problematiek graag goed in kaart brengen en z.s.m. oplossen.
Daar zijn we natuurlijk al mee bezig, maar we besteden nog veel tijd aan het uitvragen en uitwerken van de voorbeelden die er nu binnenkomen. Daarom uw aandacht voor onderstaande template!

Heb je een voorbeeld van een opname die niet goed werkt? Stuur hem hier aan ons door en beantwoord daarbij in ieder geval de volgende vragen.
Programmatitel:
Zender:
Datum en tijdstip:
Wat is het probleem met de opname?:
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?:

Bekijk in context

15 Reacties 15
Mattolo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Daar ben ik ook wel benieuwd naar....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je hebt IR (IR Deto signaal) NA (NAgravision signaal) Leeftijdsgrens, ondertiteling mogelijkheid, Teletekst, beeldverhouding (16:9) etc. resolutie, en inderdaad HD of SD, stereo, Dolby Digital etc. Maak anders eens een foto en laat even weten welke je precies bedoeld, want er zijn er nogal wat.
Mattolo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Een uitroepteken, maar dan blijkt de opname niet te zijn gelukt, maar waarom...?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mattolo wrote:
Een uitroepteken, maar dan blijkt de opname niet te zijn gelukt, maar waarom...?



Dat is een goede. Dat wijst op een fout, maar het kan dan dus allerlei oorzaken hebben. Kan gebeuren door een wegvallend signaal, een interne fout etc. Dat maakt het er dus niet altijd eenvoudiger op.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Op pagina 7 Handleiding Ziggo Media Box XL vind je een overzicht van de icoontjes.

Misschien schept dit wat duidelijkheid.

( Mooie website Willem-A :wink: )
Mattolo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb een mediabox next, de handleiding van de horizonbox heb ik samen met de box weer ingeleverd.... Ik zie er overigens geen uitroepteken bij staan....??
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dit is de handleiding van de Horizon Media Box XL, dan staat je topic verkeerd in het rubriek.

Maar geeft niet Handleiding Media Box Next dit werkt dan beter.
Mattolo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oh, excuus... ik ben maar net begonnen. Bedankt voor de handleiding, maar ik kan nog steeds het uitroepteken niet vinden....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mattolo wrote:
Oh, excuus... ik ben maar net begonnen. Bedankt voor de handleiding, maar ik kan nog steeds het uitroepteken niet vinden....



Tja, maar of je dat ook echt vindt... Sommige dingen zijn best lastig terug te vinden qua goede uitleg. Bij de Humax, waar k veel mee doe, kun je bv. een bliksemschicht zien. Soms zie je dat de opname is mislukt door een wegvallend signaal, maar kun je deze prima terug kijken. In andere situaties word een onbekende fout, of niets aangegeven en moet je dus maar gokken wat er speelt. Nu kom ik daar met testen soms ook wel achter, maar het kan ook best lastig zijn.

Maar dat geld evenzo voor de term: "Zender versleuteld of niet beschikbaar". Ook dat staat voor verschillende fouten, waarbij de schijf ook meespeelt. En in dat laatste geval geval weet ik doorgaans wel waarom dat de schuldige is, maar is het iemand die uit het niets met deze vraag komt, is het wel even zoeken...

Maar ook bij de foutcodes van Ziggo kom je soms lastige dingen tegen. Ook daar zie je soms dat je de helpdesk moet bellen, daar de code kan staan voor een algemene fout. Daar kun je dus ook veel kanten mee op...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Mattolo wrote:
Oh, excuus... ik ben maar net begonnen. Bedankt voor de handleiding, maar ik kan nog steeds het uitroepteken niet vinden....

Daar hoef je geen excuus voor te geven, komt goed en belangrijkste is de hulp en Willem-A geeft hele goede uitleg ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Zo goed is die uitleg ook weer niet Dave- , want ik geef niet precies aan wat er speelt. En dat kan soms dus ook niet, tenzij men meer ervaring heeft met het betreffende apparaat en weet wat er kan spelen. Maar vaak gaat het dan ook nog eens om verschillende dingen die er kunnen spelen, en weet je dus nog niet de exacte reden. Dat maakt het soms best lastig.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Mattolo wrote:
Oh, excuus... ik ben maar net begonnen. Bedankt voor de handleiding, maar ik kan nog steeds het uitroepteken niet vinden....


Als je het uitroepteken bij bewaarde opnames bedoelt?
Dat betekent dat de opname niet is gelukt. Als je op enter drukt zul je zien dat hem niet kan afspelen. Alleen uit de lijst verwijderen.
Als de opname nog vers is, is er kans dat hij nog terugkomt.


https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210

1 maand geleden 16 mei 2019
Hoi allemaal, we zien sinds twee weken meerdere meldingen van opnames die zijn mislukt (uitroepteken, niet af te spelen) of opnames met slechte beeldkwaliteit (haperingen, stilstaand/zwart beeld). Mislukte opnames zit niemand op te wachten dus willen we deze problematiek graag goed in kaart brengen en z.s.m. oplossen.
Daar zijn we natuurlijk al mee bezig, maar we besteden nog veel tijd aan het uitvragen en uitwerken van de voorbeelden die er nu binnenkomen. Daarom uw aandacht voor onderstaande template!

Heb je een voorbeeld van een opname die niet goed werkt? Stuur hem hier aan ons door en beantwoord daarbij in ieder geval de volgende vragen.
Programmatitel:
Zender:
Datum en tijdstip:
Wat is het probleem met de opname?:
Was de opname direct al niet goed of trad dit probleem pas na een paar dagen op?:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Steefb

je schrijft:

"Als je het uitroepteken bij bewaarde opnames bedoelt?
Dat betekent dat de opname niet is gelukt. Als je op enter drukt zul je zien dat hem niet kan afspelen. Alleen uit de lijst verwijderen".

Zover waren we al... Maar de vraag is dus waarom het niet is gelukt... Terug lezen van de gegeven reacties is daarom vaak dik de moeite waard ... :nerd:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
je was goed bezig Willem-A en dat mag gezegd worden.
Moderator komt zekers langs en kan wat uitleg geven over de uitroep tekens want het veranderd af en toe weer.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Iedereen!

Ik zie dat de originele vraag al een tijd geleden is gesteld maar dit topic is in januari bij niemand opgevallen. Excuses voor het lauwe welkom Syshw.

Gelukkig is dit topic opnieuw leven in geblazen door Mattolo, welkom en bedankt!

Ik zie dat er al uitleg is gegeven wat het uitroep teken inhoud, namelijk dat de opname is mislukt in onze systemen. Wanneer je dit vaak tegenkomt op de Next stuur dan per geval het lijstje vragen door in het opname topic. Zie het antwoord van Steefb hierboven voor het lijstje en het specifieke topic.

Uitgelicht topic