Vraag

TV uitzending met name NOS haperende beelden

• 999
  • Net nieuw
  • 0 reacties
Worden zo langzamerhand verdrietig van de slechte kwaliteit van Studio Sport uitzendingen. Vertraagde beelden zeer regelmatig, hebben een Horizonbox en pas vanaf september vorig jaar bij Ziggo dus alle aansluitingen destijds gedaan door Ziggo monteur. Wat is hier aan te doen of moet er een monteur langskomen.
Opnieuw opstarten modem en box al veel gedaan maar dat lost het niet op.

12 Reacties

Reputatie 3
Badge
999 schreef:

Worden zo langzamerhand verdrietig van de slechte kwaliteit van Studio Sport uitzendingen. Vertraagde beelden zeer regelmatig, hebben een Horizonbox en pas vanaf september vorig jaar bij Ziggo dus alle aansluitingen destijds gedaan door Ziggo monteur. Wat is hier aan te doen of moet er een monteur langskomen.
Opnieuw opstarten modem en box al veel gedaan maar dat lost het niet op.

Dan lijkt er toch een signaalprobleem te zijn als je op beide apparaten storingen hebt.
Je kunt Ziggo bellen, zij kunnen in je box kijken en in je modem wat er zich afspeelt.
Er kan ook een storing van buiten komen, buitenkabel, straatkast enz.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/extra-monteursbezoek
Als de servicemonteur ontdekt dat je niet goed tv kunt kijken of kunt internetten door een signaalstoring in het Ziggo netwerk of door defecte Ziggo apparatuur, dan is het bezoek alsnog gratis.

Laat SVP even weten hoe het afgelopen is?
Reputatie 3
Badge
Welkom op de Community, 999!

Zou je ook iets verder kunnen uitleggen wat er precies misgaat? Zijn het blokken/strepen in beeld of haperingen? Is het alleen ten tijde van Studio Sport? Is dat ook de enige zender die problemen geeft?
Ik heb al diverse monteurs over de Vloet gehad die alle bekabeling hebben gecontroleerd en hier en daar kleine aanpassingen gedaan. Ook al 2x een nieuwe horizonbox gehad maar sinds ~ oktober vorig jaar valt af en tie het geluid weg terwijl het beeld gewoon zonder haperingen doorloopt. Heel af en toe flitst er echter ook een ander kanaal doorheen.

De box reageert ook uiterst traag op menu opdrachten en het lijkt er op dat dit alles begonnen is met het uitrollen van Netflix en Videoland(?) app. Via diagnostiek valt ook op dst nu een paar maal per week een firmware update wordt gedaan.

Om de box te ontdoen van alle services wilde ik de verbinding met WiFi router resetten door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (waarom geen optie in het netwerk menu om alleen dit deel te resetten?). Dit lukt niet omdat ik een melding krijg dst er een opname loopt of binnen een uur er een opname gestart gaat worden. Dit is niet het geval dus ???

Ik begin het zat te worden en overweeg om na veel jaren tevreden UPC klant te zijn geweest mijn (zakelijke) abonnement op te zeggen en over te stappen.

Komt nml. ook nog bij dat mijn internet verbinding (200/30) die tot 1 week geleden zeer stabiel en via WiFi (Apple AirPort extreme en modem in bridge mode) 195/33 Mbps haalt direct bij de start nu tergend langzaam oploopt van 24 tot 125 Mbps terwijl de upload wel direct goed gaat. Weer toeval dat er vorige week werkzaamheden zijn uitgevoerd in de wijkversterker?

Hoe dan ook zoals gezegd het geduld raakt op.
Reputatie 3
Badge
Sun0000 schreef:

Ik heb al diverse monteurs over de Vloet gehad die alle bekabeling hebben gecontroleerd en hier en daar kleine aanpassingen gedaan. Ook al 2x een nieuwe horizonbox gehad maar sinds ~ oktober vorig jaar valt af en tie het geluid weg terwijl het beeld gewoon zonder haperingen doorloopt. Heel af en toe flitst er echter ook een ander kanaal doorheen.

De box reageert ook uiterst traag op menu opdrachten en het lijkt er op dat dit alles begonnen is met het uitrollen van Netflix en Videoland(?) app. Via diagnostiek valt ook op dst nu een paar maal per week een firmware update wordt gedaan.

Om de box te ontdoen van alle services wilde ik de verbinding met WiFi router resetten door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (waarom geen optie in het netwerk menu om alleen dit deel te resetten?). Dit lukt niet omdat ik een melding krijg dst er een opname loopt of binnen een uur er een opname gestart gaat worden. Dit is niet het geval dus ???

Ik begin het zat te worden en overweeg om na veel jaren tevreden UPC klant te zijn geweest mijn (zakelijke) abonnement op te zeggen en over te stappen.

Komt nml. ook nog bij dat mijn internet verbinding (200/30) die tot 1 week geleden zeer stabiel en via WiFi (Apple AirPort extreme en modem in bridge mode) 195/33 Mbps haalt direct bij de start nu tergend langzaam oploopt van 24 tot 125 Mbps terwijl de upload wel direct goed gaat. Weer toeval dat er vorige week werkzaamheden zijn uitgevoerd in de wijkversterker?

Hoe dan ook zoals gezegd het geduld raakt op.

Heb je een thuisnetwerk ingesteld?
Hier zijn op dit moment wat problemen mee die onderzocht worden.
Reputatie 3
Badge
@Sun0000 Zo te horen is het hoog tijd voor verbetering. Zoals Be rt al aangeeft is het niet aan te raden om je Mediabox XL op te nemen in het thuisnetwerk. Dat is ook niet nodig voor On Demand of gebruik van apps op de box. Vind je het goed als ik voor de zekerheid het modemgedeelte van je Mediabox XL reset zodat deze zeker niet meer in het thuisnetwerk zit?
Je box zal niet meermaals per week een firmware-update installeren. Deze gaat in standby wel in een 'maintenance mode'. Binnen dat onderhoud wordt bijvoorbeeld de tv-gids bijgewerkt. Dit komt ook in de diagnostiek te staan.

Wat betreft je internetverbinding, ervaar je dat ook direct bekabeld op je modem zonder de Airport ertussen?
Beste Thijs,

Ja reset het modem gedeelte maar.

Ik zal van het weekend even kijken wat het resultaat is bij direct bekabeld aansluiten. Maar zoals gezegd is hier nog nooit een probleem mee geweest.

Groet
Reputatie 3
Badge
Het modemgedeelte is bij dezen gereset en ook gelijk het draadloze signaal van je Mediabox ermee uitgeschakeld. Hoor graag de verdere uitkomst van beide issues.
Thijs Ziggo schreef:

Het modemgedeelte is bij dezen gereset en ook gelijk het draadloze signaal van je Mediabox ermee uitgeschakeld. Hoor graag de verdere uitkomst van beide issues.

Dank voor de hulp en ik ga vanavond zien wat het resultaat is en hou je op de hoogte.
Sun0000 schreef:

Thijs Ziggo schreef:

Dank voor de hulp en ik ga vanavond zien wat het resultaat is en hou je op de hoogte.

Thijs,

Het lijkt er op dat het probleem is verholpen. In elk geval viel het op dat na een paar uur kijken en ook na pauzeren van een live uitzending er geen haperingen meer geconstateerd zijn. Dank voor de hulp en jammer dat ik niet eerder mijn probleem op dit forum heb geuit. Blijkbaar is dit een tip die niet bekend is bij de telef. helpdesk.
Reputatie 3
Badge
Goed te horen, Hans! Je internet inmiddels ook weer zoals het hoort?
Thijs Ziggo schreef:

Goed te horen, Hans! Je internet inmiddels ook weer zoals het hoort?

Ja alles in orde. Nogmaals dank voor de hulp.
Reputatie 3
Badge
Geen dank! :)

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8