Beantwoord

Tv gids verdwenen

• 19 maart 2018
  • 38 Reacties
  • 990x Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Voorlopig dit ie het sinds zaterdag gewoon op de eco weer zoals het hoort, als ie weer nukken vertoont gooi ik de stroom er weer een kwartier af en dan hopen dat ie het weer normaal doet.
Scheelt veel Watts.
Scheelt weer watts maar bezorgt je weer ellende, maar goed ik wens je veel sterkte hierbij. 😉
Reputatie 4
Badge +5
Ter Info
Als de box kwartiertje in standbye zie je de nightrider blokjes heen en weer gaan en word tv gids bijgewerkt. Dit werk dus alleen als de energie stand op Hoog staat.
Ik heb de HB Energie aangesloten op mijn domotica systeem.
Mijn HB staat in de stand Medium.
1
Na TV kijken gaat de HB naar Standby Medium wanneer de HB is uitgeschakeld, vervolgens opstarten en TV gids bijwerken daarna naar Standby Medium.
2
De HB neemt een programma op maar de HB is Uit. Er vindt geen TV gids bijwerken.
3
TV kijken, HB naar Standby vervolgens opstarten en TV gids bijwerken daarna naar Standby Medium.

Wanneer ik de HB niet uitschakelt wordt de TV gids niet bijgewerkt. Gedurende de tijd dat de HB in Medium staat wordt ook de gids bijgewerkt.

PS Ik heb geen problemen met de HB.
Gisterenavond weer eens de verkeerde informatie op alle zenders, maar 3 programma's in tvgids 3e programma duurde zo'n 80 uur. Uur vantevoren was alles nog goed, en had later ook een Maintenance uitgevoerd. Dus moest ik de bekende stappen weer uitvoeren om de gids weer gevuld te krijgen. Hier word je toch echt zóóó moe van bah.
Reputatie 7
Badge +35
@twigger Even uit pure nieuwsgierigheid: wat is de upstream dBmV van je Mediabox XL?
Als je inlogt in je Mediabox XL met een kabel aan een laptop op: 192.168.192.1 zou je dit kunnen zien.

Bij mij was deze te hoog en had ook wat problemen met de gids, na wijzigingen was de upstream weer onder de 51 en werkte de box ook weer goed.

Het is een gok, het kan ook specifiek een probleem bij mij geweest zijn.
@twigger Even uit pure nieuwsgierigheid: wat is de upstream dBmV van je Mediabox XL?
Als je inlogt in je Mediabox XL met een kabel aan een laptop op: 192.168.192.1 zou je dit kunnen zien.

Bij mij was deze te hoog en had ook wat problemen met de gids, na wijzigingen was de upstream weer onder de 51 en werkte de box ook weer goed.

Het is een gok, het kan ook specifiek een probleem bij mij geweest zijn.
Ik kan dat niet testen helaas, pc staat op een andere kamer, laptop heb ik niet. Maar misschien dat een moderator dat even kan checken. Vorige week heeft Mark Ziggo het signaal nog gemeten en was oké maar ja nu is het signaal dus veel zwakker.
@Mark Ziggo of andere moderator kun je mijn signaal nog eens controleren? ivm zwakker signaal sinds gisteren.
Reputatie 7
Met alle plezier check ik dat nogmaals:
TX power (hoe sterk het upstream signaal vanuit de mediabox wordt verstuurd): 47,1 dBmV
RX power (hoe sterk het upstream signaal van de mediabox in onze centrale wordt ontvangen*): 0,6 dBmV
*- gecorrigeerd, 0 is ideaal

Dat is perfect, nog steeds. Hierin is ook niets gewijzigd de afgelopen week (en zelfs maand).

Signaal wat zwakker is geworden hoeft niet over alle frequenties zwakker te zijn, in jouw geval lijkt het TV signaal wat bijgesteld te zijn ten opzichte van de overige signalen. Je kunt je blind staren op dat ene balkje wat je in beeld ziet, maar dat ene balkje geeft geen volledige weergave.
Met alle plezier check ik dat nogmaals:
TX power (hoe sterk het upstream signaal vanuit de mediabox wordt verstuurd): 47,1 dBmV
RX power (hoe sterk het upstream signaal van de mediabox in onze centrale wordt ontvangen*): 0,6 dBmV
*- gecorrigeerd, 0 is ideaal

Dat is perfect, nog steeds. Hierin is ook niets gewijzigd de afgelopen week (en zelfs maand).

Signaal wat zwakker is geworden hoeft niet over alle frequenties zwakker te zijn, in jouw geval lijkt het TV signaal wat bijgesteld te zijn ten opzichte van de overige signalen. Je kunt je blind staren op dat ene balkje wat je in beeld ziet, maar dat ene balkje geeft geen volledige weergave.
Bedankt voor de uitleg.
Reputatie 4
Badge +4
Ik snap er niets van dat er zoveel klachten zijn wat betreft tv gids verdwenen heb dat nog nooit mee gemaakt op mijn laptop/desktop en op mijn tv. Vraag me dan ook af wat jullie dan doen omdat je geen tv gids hebt en ik wel.....?
Ik snap er niets van dat er zoveel klachten zijn wat betreft tv gids verdwenen heb dat nog nooit mee gemaakt op mijn laptop/desktop en op mijn tv. Vraag me dan ook af wat jullie dan doen omdat je geen tv gids hebt en ik wel.....?Gebruiken.
Reputatie 4
Badge +4
Ik snap er niets van dat er zoveel klachten zijn wat betreft tv gids verdwenen heb dat nog nooit mee gemaakt op mijn laptop/desktop en op mijn tv. Vraag me dan ook af wat jullie dan doen omdat je geen tv gids hebt en ik wel.....?Gebruiken.

Gebruiken? wat gebruiken ik gebruik het elke dag diverse keren op laptop desktop en op mijn Horizon box nooit problemen...... .

Gebruiken? wat gebruiken ik gebruik het elke dag diverse keren op laptop desktop en op mijn Horizon box nooit problemen...... .
Jij vraagt je af wat wij dan doen omdat jij geen problemen hebt met de tvgids, je suggereert dus dat het dan aan ons moet liggen en niet aan de box, dat wij dus verkeerd omgaan met de box. Als jou buurman precies dezelfde auto heeft, zelfde bouwjaar enz, en je buurman heeft problemen met zijn auto en jij niet, zeg je dan ook tegen hem 'Ik vraag me af wat jij met je auto doet want ik heb nooit problemen met mijn auto'
Je bent je er zelf niet van bewust denk ik dat jou opmerking nergens op slaat.
Reputatie 4
Badge +4

Jij vraagt je af wat wij dan doen omdat jij geen problemen hebt met de tvgids, je suggereert dus dat het dan aan ons moet liggen en niet aan de box. Als jou buurman precies dezelfde auto heeft, zelfde bouwjaar enz, en je buurman heeft problemen met zijn auto en jij niet, zeg je dan ook tegen hem 'Ik vraag me af wat jij met je auto doet want ik heb nooit problemen met mijn auto'

En jou reactie slaat nergens op vind ik ben gelukkig me heel bewust van mijn opmerking jij niet maar dat is gelukkig niet mijn probleem. Heb nooit problemen gehad met de tv gids op mijn laptop pc en media box en jij bent daar dus jaloers op kan en mag hoor en ik suggereer niets

Jij vraagt je af wat wij dan doen omdat jij geen problemen hebt met de tvgids, je suggereert dus dat het dan aan ons moet liggen en niet aan de box. Als jou buurman precies dezelfde auto heeft, zelfde bouwjaar enz, en je buurman heeft problemen met zijn auto en jij niet, zeg je dan ook tegen hem 'Ik vraag me af wat jij met je auto doet want ik heb nooit problemen met mijn auto'

En jou reactie slaat nergens op vind ik ben gelukkig me heel bewust van mijn opmerking jij niet maar dat is gelukkig niet mijn probleem. Heb nooit problemen gehad met de tv gids op mijn laptop pc en media box en jij bent daar dus jaloers op kan en mag hoor
Jij bent dan de enige die nooit problemen met de tvgids heeft, terwijl iedereen geregeld de box moet resetten omdat er anders geen info beschikbaar is in tvgids, en dat is bij Ziggo ook bekend. Je moet dus niet de klanten de schuld geven als tvgids niet werkt omdat het toevallig bij jou wel werkt, heel erg makkelijk om te zeggen en erg egoïstisch.
Als het bij jou werkt moet het bij iedereen werken zeg je eigenlijk anders doen mensen iets verkeerds met de box. Ik hoop dat een moderator hier maandag op reageert want dit kan echt niet. EINDE DISCUSSIE.

Reageer