Beantwoord

Tv gids verdwenen

• 19 maart 2018
  • 38 Reacties
  • 990x Bekeken

Als ik de tv gids open krijg ik steeds de melding: Programma informatie word geladen. Dit kan enkele minuten duren. Na een half uur nog steeds geen gids. weer een nieuwe bug? laatste Maintenance gisterenavond. Zijn er meer mensen waarbij zich dit probleem voordoet?
icon

Best beantwoord door twigger 22 maart 2018, 10:02

Ik heb dit ook zo nu en dan. Het opnieuw opstarten van de box is dan ook de oplossing.Bedankt voor je reactie. Hier was de tvgids weer terug nadat ik de box uur later uit de stand-by haalde. Maar toch is het vreemd want ik heb dit eerder nooit meegemaakt.
Bekijk origineel

38 Reacties

Geen reacties dus ik ben enige die dit meegemaakt heeft. Een hele special box heb ik dus... 5 x is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
Reputatie 7
Badge +35
Ik kwam dit bericht van 'Anne H Ziggo' net nog tegen: https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314/index8.html#post254880
Ik kwam dit bericht van 'Anne H Ziggo' net nog tegen: https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314/index8.html#post254880Dat gaat over een heel ander probleem, ik had helemaal geen tv gids zoals in mijn bericht staat, zwart scherm met de melding dat de programma informatie geladen word en dat het enkele minuten kan duren. Nooit eerder meegemaakt bij de vorige 4 boxen.
Ik heb dit ook zo nu en dan. Het opnieuw opstarten van de box is dan ook de oplossing.
Ik heb dit ook zo nu en dan. Het opnieuw opstarten van de box is dan ook de oplossing.Bedankt voor je reactie. Hier was de tvgids weer terug nadat ik de box uur later uit de stand-by haalde. Maar toch is het vreemd want ik heb dit eerder nooit meegemaakt.
Reputatie 1
Ik ben in dit geval benieuwd wat het upstream signaal van je box is. Als je mediabox slecht online is, kan het zijn dat je tv-gids niet goed inlaad. Na een reset kan hij deze vervvolgens weer inladen maar dit zal naar mijn idee altijd een tijdelijke oplossing zijn.
Ik ben in dit geval benieuwd wat het upstream signaal van je box is. Als je mediabox slecht online is, kan het zijn dat je tv-gids niet goed inlaad. Na een reset kan hij deze vervvolgens weer inladen maar dit zal naar mijn idee altijd een tijdelijke oplossing zijn.Misschien dat een moderator @Folkert Ziggo bv het signaal even kan controleren. Ondemand werkt ook niet goed sinds gisteren, duurt lang voordat een programma start.
Reputatie 1
@twigger Dan is er zeker iets met je retoursignaal aan de hand. Inderdaad een moderator zou dit kunnen checken. Jij kunt dit zelf ook doen. Je laptop met een kabel verbinden, dan naar 192.168.192.1 zonder www ervoor. Dan log je in met admin/admin. Als je in de webinterface bent, kun je docsis status checken. Ook kun je daar je upstream en downstream kanalen bekijken. Zou je hier misschien een screenshot van kunnen maken?
@twigger Dan is er zeker iets met je retoursignaal aan de hand. Inderdaad een moderator zou dit kunnen checken. Jij kunt dit zelf ook doen. Je laptop met een kabel verbinden, dan naar 192.168.192.1 zonder www ervoor. Dan log je in met admin/admin. Als je in de webinterface bent, kun je docsis status checken. Ook kun je daar je upstream en downstream kanalen bekijken. Zou je hier misschien een screenshot van kunnen maken?pc staat in een andere kamer dus word moeilijk. Ik wacht op reactie van een moderator.
Reputatie 7
Hi Twigger, ik zie geen afwijkingen in het signaal tussen ons en jouw Mediabox XL, die is helemaal in orde.

Een lege tv gids komt wel eens voor wanneer het bijwerken van de gids (en On Demand) mislukt. Dit kun je verhelpen met deze stappen. Dat heb jij in feite ook gedaan lees ik.
Bij een Mediabox XL in Eco stand komt dit vaker voor dan als je hem in Hoog energieverbruik zet.
Hi Twigger, ik zie geen afwijkingen in het signaal tussen ons en jouw Mediabox XL, die is helemaal in orde.

Een lege tv gids komt wel eens voor wanneer het bijwerken van de gids (en On Demand) mislukt. Dit kun je verhelpen met deze stappen. Dat heb jij in feite ook gedaan lees ik.
Bij een Mediabox XL in Eco stand komt dit vaker voor dan als je hem in Hoog energieverbruik zet.
Hoi Mark Ziggo.
Het was geen lege tv gids maar helemaal geen tvgids, gewoon zwart scherm met de mededeling dat de programma informatie geladen word en dat het enkele minuten kan duren zonder foutcode. Energieverbruik staat altijd op hoog.
De laatste keer dat de EPG ververst is was 13-03-2018 om 14.43.
Op veel kanalen de mededeling "no program information", heb de horizon 6 uur aan laten staan,maar hielp niet. Vanaf zaterdag is het helemaal mis er staat haast geen info meer op.
Op Ned 1 t/m 3 al sinds gisteren niet.
Postcode 9521.

Ik heb dit :" deze stappen" ook geprobeerd, helpt niet.
Reputatie 7
Badge +35
@Peter Bee Even wat vragen om één en ander uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Reputatie 7
Badge +35
Ik kwam dit bericht van 'Anne H Ziggo' net nog tegen: https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314/index8.html#post254880Dat gaat over een heel ander probleem, ik had helemaal geen tv gids zoals in mijn bericht staat, zwart scherm met de melding dat de programma informatie geladen word en dat het enkele minuten kan duren. Nooit eerder meegemaakt bij de vorige 4 boxen.

Ik was te snel met een niet relevante link zie ik nu.
Een vreemde reactie van je Mediabox XL, hoop dat ze de oorzaak snel vinden voor je.
Zaterdag deed de EPG het ineens weer, de horizon starte ook weer heeeel traag vanuit de eco standby en ineens was alles er weer vrijdag laat was de update en in de loop van zaterdag weer een, dus het lek is voorlopig boven water.
De volgende keer dat het weer gebeurd zal ik gewoon een soort harde reset doen , de stroom er een tijdje af,misschien wel een paar keer achter elkaar en dan maar hopen.
Zolang UPC/Ziggo in de horizon zit te klooien om allerlei dingen uit te schakelen blijft het behelpen.
Wij wachtenmet smart op de komst van glasvezel.

Ik was te snel met een niet relevante link zie ik nu.
Een vreemde reactie van je Mediabox XL, hoop dat ze de oorzaak snel vinden voor je.
Dat hoop ik ook al is dit maar 1x voorgekomen tot nu toe. Mark Ziggo dacht ook dat het een ander 'bekend' probleem was (lege tv gids of zo) maar dit probleem (helemaal geen tvgids) was voor mij nieuw. als de box offline is en je wil dan ondemand openen zie je ook alleen maar een zwart scherm met een foutcode en daar lijkt dit tv gids probleem op, alleen was er geen foutcode.
Dit gebeurd al jaren, maar nog nooit zolang.
De EPG blijft regelmatig "hangen", maar doet het meestal binnen 2 dagen weer goed, maar nu duurde het van 13 maart tot 24 maart en dat vond ik toch wel lang.
Ik heb tot begin dit jaar in 3077 gewoont en nu in 9521, dus dacht ik eerst dat er weer problemen met de aansluiting waren, zoals bij aankomst hier.
Maar ik denk toch dat het rauzen van UPC/ZIGGO in de hard- en software van de horizon er schuldig aan is!
Reputatie 7
Badge +35
@Peter Bee Als de stand by op hoog staat zou het goed moeten gaan met de gids:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/energieverbruik-en-stand-by

Ingeplande opnames worden niet altijd opgeslagen, omdat de Mediabox XL niet alle updates van de Elektronische Programmagids (EPG) ontvangt.
Dan gebruik de horizon te veel stroom in standby!
De opnames voor de huidige dag lukken meestal wel, maar nieuwe progs zijn dan niet in te stellen, hoort gewoon te werken in eco standby.
Alleen moet je de horizon niet als router/modem gebruiken, want dat werkt niet, ook het op afstand (bijv. tjdens vakantie) programeren werkt niet in eco standby, maar het opnemen en bijhouden van de EPG zou in eco standby gewoon moete werken.
Ik heb de horizon nooit als router/modem gebruikt.
Dan gebruik de horizon te veel stroom in standby!
De opnames voor de huidige dag lukken meestal wel, maar nieuwe progs zijn dan niet in te stellen, hoort gewoon te werken in eco standby.
Alleen moet je de horizon niet als router/modem gebruiken, want dat werkt niet, ook het op afstand (bijv. tjdens vakantie) programeren werkt niet in eco standby, maar het opnemen en bijhouden van de EPG zou in eco standby gewoon moete werken.
Ik heb de horizon nooit als router/modem gebruikt.
Het zou inderdaad gewoon moeten werken in ECO stand maar helaas is dat niet zo met TVgids updaten. Daarom word aangeraden de energiestand op HOOG in te stellen.
De horizon gaat elke dag minstens 1 keer aan bij opnames en ook om direct TV te kijken, dus zou hij genoeg tijd moeten hebben om de EPG bij te werken.
De horizon gaat elke dag minstens 1 keer aan bij opnames en ook om direct TV te kijken, dus zou hij genoeg tijd moeten hebben om de EPG bij te werken.Dat kan wel zijn maar de box denkt daar anders over toch? Maar als jij vind dat de box tijd genoeg heeft om alles bij te werken moet je het zo laten. 😉
Ik heb in 3077 de horizon altijd op hoog gehad, maar daar gebeurde het ook, alleen dan meestal maar een dag of twee, dus daar zal het niet aan liggen.
De horizon zou op de eco stand gewoon alles gewoon binnen moeten kunnen halen, de HUMAX 5200 kan dat ook en dat zou volgens de Europeese regels over standby ook moeten.
De hoog standverbruik dacht ik 25 Watt of meer, dat is 600 Watt per 24 uur, daar kan heel wat ledlampen voor laten branden.
Als UPC nou eens van de soft- en hardware van de horizon was afgebleven zou het waarschijnljk veel beter gaan.
De recensies uit het buitenland van de orginele horizon van Samsung waren heel lovend, het apparaat kreeg een 9.
Maar toen ging UPC er in rauzen en was het over met de pret.
USB-uit en netwerk-uit werken niet, zou met een wet te maken hebben, maar bij mij HUMAX en sataliet ontvanger werkt dat wel allemaal, lekker op het thuis netwerk.
De nieuwe uitvoering van de horizon (zonder scart uitgang) zou volgens Nederlandse recensies beter zijn, maar ondanks mijn verzoek kreeg ik na mijn verhuizing, naar 9521, het oude model.
Als dit een koop apparaat geweest zou zijn was hij allang retour winkel en mijn geld terug, apparaat voldoet niet.
Ook dat gezijk met het zwart worden van het beeld via HDMI is vreselijk, zeker als je live kijkt.
De horizon is het enige apparaat met HDMI uitgang die hier last van heeft (heb nog 5 andere) en dan zegt UPC dat het door mij TV komt.
Ik wacht met grote smart op de glasvezel, kan ik tenminste ook uit verschillende aanbieders kiezen of blijf op de kabel als die eindelijk ook vrij wordt.
@Peter Bee
Nog even een aanvulling wat betreft bijwerken Tvgids:
Tvgids word bijgewerkt als de box in standby staat dus niet als de box aanstaat.
Als de box kwartiertje in standbye zie je de nightrider blokjes heen en weer gaan en word tv gids bijgewerkt. Dit werk dus alleen als de energie stand op Hoog staat.
Voorlopig dit ie het sinds zaterdag gewoon op de eco weer zoals het hoort, als ie weer nukken vertoont gooi ik de stroom er weer een kwartier af en dan hopen dat ie het weer normaal doet.
Scheelt veel Watts.

Reageer