Vraag

Tv gids mediabox heel traag


Waarom reageert de mediabox xl zo enorm traag bij de tv gids. Heb geen eens zin meer om iets van drie dagen geleden terug te zoeken. Ik las deze klacht op Google veel vaker, maar ziggo verwijderd de topics erover. Dus bij deze ; hoe los ik dit probleem op ? Groeten

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
De box is gewoon langzaam, daar doe je niet veel aan.

https://community.ziggo.nl/search?q=mediabox_traag

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/nieuwe-mediabox-xl-22879#post236672

Er zijn een paar tips om traagheid en problemen te verhelpen tijdens gebruik van de box

Tips

De energie stand moet op hoog staan

Automatische schijfbeheer uit

De box niet verbinden met het internet van thuis of te wel opnemen in het thuisnetwerk (lan aansluitingen van de box en wifi)

Schijfopslag niet voller dan 80 % hoe voller de box staat des te trager het gaat worden.

Singaalsterkte moet halverwege goed staan niet hoger anders gaat de box flippen op gegeven moment door te sterk singaal
Reputatie 7
Badge +31
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Reageer