1
Vraag
2
Reacties
dukster

Level 6
  • 94Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Tv gemist/opnemen/ziggo go app

Waarom mag ik een tv programma opnemen en net zo vaak kijken als ik wil en gratis. En moet ik betalen voor programma’s die op RTL4 zijn als ze er al zijn. En kan ik ze gratis kijken op de ziggo go app? Een goede jurist mag dit uitleggen. Als ik dus opneem is alles ok. Als ik een dag later op RTL iets wil kijken is het er of niet of kost geld en anders kan ik het kijken op laptop iPad iPhone en soms lukt het om het zonder stotteren en bufferen te streamen. Wat een waardeloos iets. Philips Goebels kunnen we dus nu met drie man op een iPad gaan kijken i.p.v. streamen of zelfs betaald in uitzending gemist. Ik zie werkelijk het verschil niet aangezien de aanbieder ziggo is en blijft. Zo worden torrent downloads in de hand gewerkt. En zelfs al heeft iemand anders dat van ziggo opgenomen en met mij gedeeld dan in eens is het weer illegaal.

Please tell me
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
duksterZiggo is in deze ook afhankelijk wat van de aanbieder mag ( lees zender eigenaar) Ook de meeste zenders hebben hun eigen app. dus.... ja ik denk dat je de rest dan zelf kan inschatten. Dus Ziggo is afhankelijk van de rechten die zij krijgen. En heeft hier zelf weinig invloed op.

Verder is het dus zo dat het juridisch dus anders is hoe er wordt gekeken en hoe deze rechten worden verkregen. Via tv, content/ondemand , app, tv replay, en streaming/casten. Dit even zo simpel uitgelegd.

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
duksterZiggo is in deze ook afhankelijk wat van de aanbieder mag ( lees zender eigenaar) Ook de meeste zenders hebben hun eigen app. dus.... ja ik denk dat je de rest dan zelf kan inschatten. Dus Ziggo is afhankelijk van de rechten die zij krijgen. En heeft hier zelf weinig invloed op.

Verder is het dus zo dat het juridisch dus anders is hoe er wordt gekeken en hoe deze rechten worden verkregen. Via tv, content/ondemand , app, tv replay, en streaming/casten. Dit even zo simpel uitgelegd.
dukster
Topicstarter
Level 6
  • 94Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Dank voor het antwoord.

Ik blijf echter zitten met de vraag waarom? Je iets wanneer je iets hebt opgenomen het wel mag kijken, maar niet via uitzending gemist van ziggo, dus niet de NPO variant of wel maar dan niet via de 'rode' knop maar wel op de app, en waarom je dan dus wel mag kijken maar dat je dat niet mag streamen op je eigen tv. Eigenlijk is je autorisatie voldoende en niet hoe je het wilt kijken toch? Die app is aan mijn account en mijn gegevens gelinkt en daar staat alles in. wat is het verschil met de rode knop variant op de tv? via de decoder? Ik vind het moeilijk uitlegbaar aan ouders buren en mijzelf bv. dat we alles mogen zien op tig telefoons en tablets maar niet dat op een groter scherm mogen kijken. Misschien dat iemand van ziggo die scheiding kan uitleggen. En rechten als antwoord vind ik een slap excuus met een app met account gegevens. Zelfs het verkopen van meerdere horizon boxen helpt niet tov de APP.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
dukster wrote:
Dank voor het antwoord.

Ik blijf echter zitten met de vraag waarom? Je iets wanneer je iets hebt opgenomen het wel mag kijken, maar niet via uitzending gemist van ziggo, dus niet de NPO variant of wel maar dan niet via de 'rode' knop maar wel op de app, en waarom je dan dus wel mag kijken maar dat je dat niet mag streamen op je eigen tv. Eigenlijk is je autorisatie voldoende en niet hoe je het wilt kijken toch? Die app is aan mijn account en mijn gegevens gelinkt en daar staat alles in. wat is het verschil met de rode knop variant op de tv? via de decoder? Ik vind het moeilijk uitlegbaar aan ouders buren en mijzelf bv. dat we alles mogen zien op tig telefoons en tablets maar niet dat op een groter scherm mogen kijken. Misschien dat iemand van ziggo die scheiding kan uitleggen. En rechten als antwoord vind ik een slap excuus met een app met account gegevens. Zelfs het verkopen van meerdere horizon boxen helpt niet tov de APP.


Nogmaals dat heeft met rechten en juridische kant te maken. Dit is aan de zender eigenaar. En niet aan ziggo.
dukster
Topicstarter
Level 6
  • 94Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
ok jammer en slecht onderhandeld dus 🙂 wat moet ik met live streamen als ik al op de tv kan kijken??? En met de familie met nog schermen een uitzending kijken 🙂 Top geregeld `Ziggo 😞
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
dukster wrote:
ok jammer en slecht onderhandeld dus 🙂 wat moet ik met live streamen als ik al op de tv kan kijken??? En met de familie met nog schermen een uitzending kijken 🙂 Top geregeld `Ziggo 😞


duksterVoor die gene die slechts 1 mediabox heeft, en of geen optie hebben om coax kabels te trekken is casten/streamen via chrome of (apple air) cast een prima oplossing bv in de slaapkamer.

Verder heeft het niets met onderhandelen te maken. Zendereigenaar zegt gewoon NEE!
Al is het om hun eigen content: app, etc te beschermen en of te promoten. Ook zij hebben meestal aan bepaalde programma's oa sommige films etc geen rechten om deze via een andere content uit te zenden. Het is als het is. Indeze treft ziggo echt geen blaam...gr Rob
Peterch

Level 1
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste ziggo is er al wat gebeurt mbt het kunnen streamen van uitzending gemist ?
Blijkbaar nog steeds niet jammer jammer jammer dat ziggo zijn klanten maar niet als koning beschouwt.
Dan maar een HDMI kabeltje met je tablet verbinden en de tv dan kan het wel.
Dat weet ziggo natuurlijk ook dat we via een omweg toch op de tv kunnen kijken
Jammer dat ziggo dit niet vertelt en zijn klanten niet wijzer wil maken
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Peterch wrote:
Beste ziggo is er al wat gebeurt mbt het kunnen streamen van uitzending gemist ?
Blijkbaar nog steeds niet jammer jammer jammer dat ziggo zijn klanten maar niet als koning beschouwt.
Dan maar een HDMI kabeltje met je tablet verbinden en de tv dan kan het wel.
Dat weet ziggo natuurlijk ook dat we via een omweg toch op de tv kunnen kijken
Jammer dat ziggo dit niet vertelt en zijn klanten niet wijzer wil maken


Dit is nogmaals niet aan ziggo! Het zijn de zendereigenaren die dit tegen houden. (rechten)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic