Lizzy_NL

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV gaat niet op standby en volume werkt niet

Sinds een maand heb ik een nieuwe media box XL met nieuwe afstandsbediening. Alles werkt behalve:
*TV gaat niet op standby(deze moet ik handmatig uitzetten)
*De volume- en muteknoppen werken niet

Het heeft af en toe gewerkt, waarna ik dacht dat het probleem opgelost was, maar ik ben steeds weer terug bij af. Alle stappen heb ik talloze malen doorlopen, ook weer met weer een nieuwe afstandbediening, gereset, alles. Op dit moment moet ik steeds naar mijn tv lopen om het volume handmatig af te stellen. De klantenservice heb ik hierover een paar keer gebeld, maar ook dit bracht geen soelaas. Ik heb nooit problemen gehad met mijn oude mediabox en afstandsbediening, dus ik begrijp er niets van. Ik heb om een monteur gevraagd, maar de dame van de klantenservice vond dat ik daar nu niet voor in aanmerking kom. Graag hoor ik een oplossing voor dit euvel!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes
Ik heb ooit een stukje geschreven over Philips tv's als de knoppen niet goed reageren.
Dat zelfde verhaal kun je ook gebruiken bij andere merken zoals Samsung, Sony enz.
Onder de code, in geval van Sony 2679, zitten meerdere sub-codes en misschen werkt het bij de tweede of derde code wel goed.
Het is altijd te proberen, bij mijn Philips tv in ieder geval wel.

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/oplossing-als-de-ab-van-de-mediabox-xl-niet-goed-aan-een-philips-tv-is-te-koppelen-17631

Bekijk in context

18 Reacties 18
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Welke tv???

Teun
Lizzy_NL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een Sony smart tv
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
"Alle stappen heb ik talloze malen doorlopen"

Zijn dat deze stappen?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Sony&code=2679
en wanneer gaat het dan fout?
Lizzy_NL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zeker, al die stappen. De tv gaat niet uit als ik op de TV knop druk, nadat ik de code van Sony heb ingevoerd op het toetsenbord. Een paar keer is het gelukt, dan werkte alles naar behoren. Maar dan valt het op de één of andere manier weer uit en is het wéér opnieuw beginnen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Als je zeker weet dat je alles goed doet kun je ziggo om een nieuwe afstandsbediening vragen, daar hoeft dan ook geen monteur voor te komen.
Lizzy_NL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik gedaan, maar het maakt janmer genoeg geen verschil
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Lizzy_NL wrote:
Heb ik gedaan, maar het maakt janmer genoeg geen verschil


en na een totale reset van de afstandsbediening lukt het ook niet?
Lizzy_NL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, helaas ook niet!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dan is een nieuwe afstandsbediening wellicht een oplossing...

Ik zal vragen of Anne H Ziggo iets voor je kan doen.
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes
Ik heb ooit een stukje geschreven over Philips tv's als de knoppen niet goed reageren.
Dat zelfde verhaal kun je ook gebruiken bij andere merken zoals Samsung, Sony enz.
Onder de code, in geval van Sony 2679, zitten meerdere sub-codes en misschen werkt het bij de tweede of derde code wel goed.
Het is altijd te proberen, bij mijn Philips tv in ieder geval wel.

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/oplossing-als-de-ab-van-de-mediabox-xl-niet-goed-aan-een-philips-tv-is-te-koppelen-17631
Lizzy_NL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel, Willem en Borry. Alle hulp is welkom om een oplossing te vinden. Een nieuwe afstandsbediening heb ik vorige week nog ontvangen, ik weet niet of weer een nieuwe een verschil maakt, maar het kan geen kwaad.
Ik ga de tip met die subcodes zeker uitproberen. Ik hoop echt dat dat gaat werken. Zeer bedankt!
JoostF

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi lizzy

Zodra je de code invoert en de tv gaat op standby bij het indrukken van de tv power knop, dien je nogmaals de volume omlaag en source in te drukken tot de knop weer knippert dan zijn de instellingen opgeslagen.

Hoop dat het lukt
Lizzy_NL
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan het stappenplan inmiddels wel dromen. Dank je wel, Joost, ik hoop het ook!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je zou zowat gaan denken aan een mooie systeemafstandsbediening van Logitech. Maar ja, dan worden vaak ook alweer niet alle opties ondersteund, al kan een Logitech, natuurlijk afhankelijk van het type, wel veel.
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes
Willem-A wrote:
Je zou zowat gaan denken aan een mooie systeemafstandsbediening van Logitech. Maar ja, dan worden vaak ook alweer niet alle opties ondersteund, al kan een Logitech, natuurlijk afhankelijk van het type, wel veel.


Zelf gebruik ik ook een oude Logitech 785.
Hoofdzakelijk voor de receiver, internet radio voorkeuzes, blue-ray en cd speler maar ik heb er ook de tv en de mediabox xl in geprogrammeerd.
Niet alle functies van de mediabox xl werken direct met deze AB omdat hij alleen infrarood ondersteund maar je kunt wel reeksen aanmaken.
Zo werk de gids van de box niet via Ir maar met een reeks "menu -> ok" kom je ook in de gids.
Niet alle Logitech AB's kunnen reeksen aanmaken.
Werkt opzich goed maar de orginele AB is wel sneller omdat het uitvoeren van een reeks tijd kost.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag borry52

het zijn prachtige apparaten, met zeer veel opties, althans, dat kunnen ze zeker ondersteunen. Nadeel is alleen dat het toch vaak tegenvalt om er goed mee te werken. Kijk maar eens op verkoopsites hoe vaak men ze aanbied omdat ze er niet aan kunnen wennen of het toch allemaal te ingewikkeld vinden. Maar ook gaat het vaak mis als je de keuze hebt gemaakt voor een 'verkeerd' apparaat. Ik heb met mijn Marantz systeemafstandsbediening ook nog weleens onenigheid... Ik pak dan ook vaak de originele erbij, maar ik heb vee te veel spullen, dus ook een reeks afstandsbedieningen.

En een Logitech heeft natuurlijk ook zeker zijn voordelen, zeker als je niet omkomt in de apparaten en je gebruik maakt van de instellingen welke mogelijk zijn. B.v. Tv aan en naar de juiste ingang, receiver aan en tevens naar de juiste ingang, en b.v. meteen de decoder/ontvanger aan, welke dan ook nog naar de gewenste zender kan schakelen. Opties te over, maar je moet er dan wel 'even' voor gaan zitten...
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes
Gelukkig heeft Logitech een hele goede helpdesk waar ik enkele keren gebruik van heb gemaakt.
Ook op het Logitech Harmony forum staan veel tips voor het programmeren allen jammer dat dit forum er binnenkort mee stopt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat is zeker waar. Maar met dergelijke apparaten moet dat ook wel. Ik denk dat er anders ook veel minder verkocht gaan worden.

Uitgelicht topic