Trage Mediabox XL tijdens het opstarten

• Gedreven Meedenker
  • 19 reacties
Het duurt meer dan 5 minuten voordat de mediabox xl is opgestart.
Wanneer ik de mediabox opnieuw opstart werkt hij weer normaal.
Mijn vraag zijn de problemen in het oude Ziggo gebied wel opgelost ondanks dat er geen storingen zijn vermeld.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi Toon,

Ik woon ook in voormalig Ziggo gebied, maar ik heb nergens last van. De storing staat ook niet meer in de storingschecker, dus het is denk ik een individueel probleem 😥

Hoe staat het energieverbruik in standby ingesteld? (Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in Standby) Staat die op hoog?

Groet,
Evert
Energie verbruik in standby staat op hoog.

Toon.
Reputatie 7
Badge +25
Top!

Wat is de signaalsterkte en -kwaliteit bij NPO1? (Menu > Opties > Diagnostiek, dan staan daar 2 balkjes)
En is de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk?
Hoi Evert96

De signaal sterkte en kwaliteit bij NPO1 is het volgende.
Signaal sterkte matig en ongeveer een vierde deel in goed.
Signaal kwaliteit matig-goed uitmuntend.

De mediabox is opgenomen in het thuisnetwerk.

IPV 4 adres 192.168.178.17.
IPV 4 gateway 192.168.178.16.
IPV 4 DNS server 192.168.178.16.
DNS server 0.0.0.0.
HDCP server niet actief.
Subnetmask 255.255.255.0.

Echter wanneer ik de mediabox opnieuw opstart zijn de thuisnetwerk instellingen anders namenlijk 192.168.1.x dus niet verbonden met het thuisnetwerk.
Wanner ik het thuisnetwerk opnieuw wil instellen dan moet dat soms wel twee keer omdat er soms een conflict is met de thuisnetwerk modus.
Alles lijkt op dit moment weer goed te werken.

Het antenne signaal naar zowel het Ubee modem als de mediabox komen via een signaal versterker Tratec FRA-752/N, Frequenties distributie 85-862 MHx, Retour 5-65 MHz.
De hoofd aansluiting van Ziggo is vrij oud (Essent kabelcom staat er op).
Hoop je voldoende te hebben geinformeerd, met vriendelijke groet.

Toon.
Aanvulling op mijn eerdere reactie.

Soms de melding foutcode 2020.

Toon.
Reputatie 7
Badge +31
@Toon
Misschien heb je wat aan dit topic:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251

Als je een verbinding hebt tussen modem en Mediabox XL en je DHCP uit op je Mediabox XL gaat het fout als je via de afstandsbediening de Mediabox XL ook nog in een thuisnetwerk opneemt.
Maar in het topic staat meer informatie.
Reputatie 7
Badge +25
Daar doelde ik inderdaad ook op, thanks Bert! 🙂

Vandaag heb ik een drukke dag, maar gelukkig kun je ook op Bert rekenen 👍🏽

Ik ben benieuwd hoe het afloopt!
Evert96 en Bert bedankt.

Rest mij nog een vraag als je zoals Bert voorstelt de aanpassingen maakt is dan de mediabox nog te gebruiken als media player in het eigen netwerk.

Groeten Toon.
Reputatie 7
Badge +25
@Toon, ik verwacht van wel, aangezien de mediabox nog steeds gewoon dan in het thuisnetwerk staat, maar ik denk dat Bert je daar meer informatie over kan geven, aangezien ik zelf zijn stappenplan (nog) niet heb uitgevoerd.

Groet,
Evert
Reputatie 7
Badge +31
@Toon

Toon schreef:

Evert96 en Bert bedankt.

Rest mij nog een vraag als je zoals Bert voorstelt de aanpassingen maakt is dan de mediabox nog te gebruiken als media player in het eigen netwerk.

Groeten Toon.

Als je weet hoe handmatige instellingen te maken in een netwerk en in je computer b.v. een IP adres instellen, dan moet het lukken.

https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/de-horizon-box-mediabox-xl-gebruiken-als-acces-point-21251