Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Traagheid en storingen na schakelen tussen opnames en Netflix app

Waarbij de app via de media box loopt en niet via een smart tv.

Ik heb het wel vaker gemerkt. Als ik bijvoorbeeld een opgenomen tv programma heb gekeken en daarna overschakel naar Netflix riskeer ik problemen. Een box die tijdelijk vastloopt, of vrij traag is. Wachten helpt soms, soms niet. Soms start de box opnieuw op na eerst vastgelopen te zijn. Dat laatste gebeurde gisteren.

Het blijft een kwetsbaar apparaatje, die box. Of is het de software, de Ziggo server of de verbinding ? Het lijkt me dat er gewoon sprake is van een fout.
19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Be rt ,

Dank voor je hulp, maar ik ga nu geen foto maken. Sterkte ongeveer 3/4 van het stukje "goed" (naar rechts toe). Een tijdje terug is een monteur langsgeweest en hij heeft "buiten" iets gedaan en de sterkte staat nu iets hoger op de voornoemde waarde. Bepaalde problemen die toen speelden zijn er nu niet meer. Signaalkwaliteit op maximaal.

Geen thuisnetwerk, de box is niet aangesloten op het modem.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi Brax,

open je Netflix via Menu > Apps of via kanaal 150? Met die laatste manier (snelkoppeling) komen dit soort problemen vaker voor..
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
AlexHelpt , via apps. nooit via 150.
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Sander Ziggo ,

Nog een opmerking van Ziggo ?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Brax,

Gezien dit geen bekend probleem is (op het moment), zou je nog een paar zaken kunnen testen?
- Schakel je direct van een opname naar de Netflix app? Zo ja, wat gebeurt er als je bv eerst naar live tv gaat en dan naar de app.
- Zou je kunnen testen of je dit exacte probleem ook hebt als je direct naar een andere app gaat dan Netflix? (aka, is het alleen een Netflix issue of groter)

@all, indien er leden zijn die het ook kunnen testen, dan zou ik dat erg waarderen 🙂 Dat versnelt in ieder geval het intern doorzetten van deze case.

Gr,
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ronald Ziggo ,

1) Nee. Of ik nou van de apps naar opgenomen programma's ga of omgekeerd, altijd eerst via de "live tv".

2) misschien wel, alleen gebruik ik die normaal nooit ... net even geprobeerd, ik merk vrijwel niets. maar dat zegt niets. Meer kans op dat soort problemen na een avond tv kijken.

Het gaat niet altijd fout, maar toch relatief vaak.
Ik meen me nog vaag te herinneren dat ik ooit (vòòr de update van de (Netflix?) apps menu) problemen kreeg als ik Netflix èn het meest uitgebreide tv pakket had, movies en series Xl met enkele tientallen extra kanalen ?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dank je, ik heb hem doorgezet, alleen tot nu maar 1 melding.
Ik hoop daarom dat er anderen dit topic vinden indien ze hetzelfde hebben. Zover kom ik namelijk op een box vervangen, maar ik denk dat dit echt wel in de app zit.

De keus laat ik aan jou, wil je dat ik de box vervang om te kijken of dat het verhelpt?

Gr.
Andy87

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronald Ziggo wrote:
Gezien dit geen bekend probleem is (op het moment), zou je nog een paar zaken kunnen testen?

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit geen bekend probleem is, Helemaal aangezien threads die dit aankaarten op onzichtbaar zijn gezet.
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-xl-wanneer-wordt-deze-vervangen-31346
https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/wanneer-gaat-de-mediabox-xl-worden-vervangen-30414

edit: nog een paar geblokkeerde artikelen gevonden.
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-zeeeeer-slecht-22023/index3.html
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-ervaringen-24488
https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/mediabox-xl-valt-erg-zwaar-tegen-28847

De mediabox xl is gewoon te traag voor hetgeen het bedoeld is. Het wordt tijd dat er gekeken wordt naar een beter alternatief.

Na opstarten gaat eigenlijk alles traag, als je door menus heen gaat reageert hij soms helemaal niet, en een paar seconden later springt hij door alle menus heen en ben je veel te ver. Hetzelfde geldt voor door opnames skippen. meestal is 1 klik ongeveer 30 seconden, maar soms hangt hij en ben opeens aan het einde van je opname met 1 klik.
Sommige zenders geven zwart beeld, maar als je verder zapt en weer terug werkt het opeens wel.
Televisiegids en menu's zijn eigenlijk altijd super traag, maar na het opstarten (wat ook een paar minuten duurt) is het allemaal net een tandje erger.

Het is dat ik bijna geen televisie kijk en ik de internetsnelheid, die overigens top is bij ziggo, belangrijker vind. Anders had ik allang adsl genomen. Kijk maar eens hoe een receiver bij bijv. kpn werkt.
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Andy87 ,

Ronald Ziggo ,

Ik kan de bovenstaande draadjes niet inzien ! (Andy87)

Mijn box hou ik zo, tenzij er een geheel nieuw product komt.

'De mediabox xl is gewoon te traag voor hetgeen het bedoeld is. Het wordt tijd dat er gekeken wordt naar een beter alternatief.'
Of het nou aan de box ligt, een Ziggo server, de verbinding o.i.d. ... de box is er gewoon niet voor bedoeld !
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dat zijn dubbele en oudere draadjes over problemen met de box.

Andy87 , dit topic/verhaal gaat over een Netflix issue, niet de traagheid (die jij beschrijft) van de box in het algemeen. De traagheid van de box algemeen is een heel andere discussie waarover je inderdaad meerder topics kan vinden, zowel gesloten en open.

Blijf in dit topic daarom graag bij het Netflix issue wat Brax aandraagt.

Gr,
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ronald Ziggo ,

Ik weet niet of het een Netflix issue is. Misschien heb ik het ooit ook wel eens gezien bij het benaderen van Film1 on demand via de apps. Ik heb ooit wel eens (en "toevallig" nu ook vanwege een korting) een abonnement gehad op Film1.

Zonder de apps inderdaad geen probleem met schakelen tussen zenders en opgenomen programma's. Maar de tv gids is wel eens (erg) traag, en met de apps erbij ... Ik heb het idee dat je om de traagheid/vastlopen vraagt als je een avond tv kijkt, naar een opgenomen programma kijkt, naar Netflix via de apps gaat ... en als je dan ook nog on demand Movies Series L er bij kijkt ... het lijkt teveel voor de box/server/verbinding/Ziggo.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Tja, traagheid blijft natuurlijk ook een persoonlijke ervaring. Ik heb er zelf 'bijna' nooit last van, maar je hoort ook genoeg mensen die het wel een probleem/hinderlijk vinden.
Het is in ieder geval een andere discussie dan de Netflix app issues zelf. Misschien wel beiden gerelateerd aan een server lag issue, maar de Netflix app heeft de laatste tijd wat meer problemen als ik de topics zo bekijk.

Gr,
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ronald Ziggo ,

Gisteravond gekeken naar Netflix en stukje opgenomen programma.
Het valt toch op dat als je de box intensief gebruikt (zoals gisteravond) en wel wat vaker schakelt tussen verschillende Netflix programma's, de box (server/Ziggo?) daar veel moeite mee heeft. Traagheid, ook bij het weer terugschakelen naar een gewoon tv kanaal, en zelfs vastlopen en het tijdelijk niet reageren van de afstandsbediening. Op een gegeven moment heb ik het apparaat maar van de stroom gehaald, waarna het weer wat beter ging.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ja, het hoofd issue lijkt daarom ook het schakelen tussen apps (Netflix) en tv kijken/andere functies. Ik ervaar vastlopen niet bij mijn box, alleen dat ie tijd nodig heeft de app af te sluiten oid. Maar mijn playstation doet er langer over XD. Mijn persoonlijke mening van de 'traagheid' is oudere hardware met steeds nieuwere software.

Alleen het opname/Netflix switchen zie ik als los issue, vanwege het vastlopen/crash.

Gr,
Ardon de Zeeuw

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook sinds een tijdje een box die soms vastloopt op netflix of hapert. Traag start of soms niet. Heel irritant, de kwaliteit van de hardware laat te wensen over. Een service monteur durf je niet te laten komen. Dit omdat men dreigt met kosten en men per definitie uitgaat dat het probleem is veroorzaakt door de gebruiker
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ardon de Zeeuw Men dreigt niet met kosten, maar waarschuwt voor kosten, als het aan eigen kabels en stekkers ligt na de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt.
En dat wil je niet onverwacht, zonder waarschuwing, voor je kiezen krijgen.

Maar even een paar vragen om achter het probleem te kunnen komen:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Andy87 wrote:

Ronald Ziggo wrote:
Gezien dit geen bekend probleem is (op het moment), zou je nog een paar zaken kunnen testen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit geen bekend probleem is, Helemaal aangezien threads die dit aankaarten op onzichtbaar zijn gezet.
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-xl-wanneer-wordt-deze-vervangen-31346
https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/wanneer-gaat-de-mediabox-xl-worden-vervangen-30414

edit: nog een paar geblokkeerde artikelen gevonden.
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-zeeeeer-slecht-22023/index3.html
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-ervaringen-24488
https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/mediabox-xl-valt-erg-zwaar-tegen-28847

De mediabox xl is gewoon te traag voor hetgeen het bedoeld is. Het wordt tijd dat er gekeken wordt naar een beter alternatief.

Na opstarten gaat eigenlijk alles traag, als je door menus heen gaat reageert hij soms helemaal niet, en een paar seconden later springt hij door alle menus heen en ben je veel te ver. Hetzelfde geldt voor door opnames skippen. meestal is 1 klik ongeveer 30 seconden, maar soms hangt hij en ben opeens aan het einde van je opname met 1 klik.
Sommige zenders geven zwart beeld, maar als je verder zapt en weer terug werkt het opeens wel.
Televisiegids en menu's zijn eigenlijk altijd super traag, maar na het opstarten (wat ook een paar minuten duurt) is het allemaal net een tandje erger.

Het is dat ik bijna geen televisie kijk en ik de internetsnelheid, die overigens top is bij ziggo, belangrijker vind. Anders had ik allang adsl genomen. Kijk maar eens hoe een receiver bij bijv. kpn werkt.


Na de testperiode iPV6 de "oude" box weer aangesloten.
Echter, hoewel ik de laatste update heb en CPU op 2 staat, de batterijen heb vervangen valt het gebruik mij zwaar tegen.
De instellingen zijn sinds de vorige testperiode niet gewijzigd.
*Het laden van de programmagids gaat erg traag en als ik binnen de gids gaat zoeken naar de info dan krijg ik vaak de voorgaande programmaomschrijvingen voorgeschoteld.
*Als ik op de programmagids voor of achteruit wil kijken of naar andere zenders, dan zapt het zelf nog enkele plaatsen of zenders door voordat het stopt en niet waar ik wil dat het stopt.
*Hetzelfde doet zich voor als ik "gewoon" van kanaal wil wisselen. Ik ben dan een paar kanalen verder voordat het stopt en dan kan ik weer terug zappen en hopen dat ik op de zender kom waar ik wil.
*Een maal een zender gekozen, heb ik vaak een zwart beeld. Ik moet dan even door of terug zappen om beeld te krijgen.
*Het zelfde doet zich ook voor bij ondemand, Videoland en keuzemomenten binnen apps als YouTube ed. Ook bij programma's terugkijken vindt het probleem plaats.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Eds,

Iets later dan die reactie staat deze van mij:

Dat zijn dubbele en oudere draadjes over problemen met de box.

@Andy87 , dit topic/verhaal gaat over een Netflix issue, niet de traagheid (die jij beschrijft) van de box in het algemeen. De traagheid van de box algemeen is een heel andere discussie waarover je inderdaad meerder topics kan vinden, zowel gesloten en open.

Blijf in dit topic daarom graag bij het Netflix issue wat Brax aandraagt.


Gr,

Uitgelicht topic