Beantwoord

Top2000

• 26 december 2018
  • 24 Reacties
  • 2824x Bekeken

kanaal 128 (top2000) geeft blokken en heeft slecht beeld
icon

Best beantwoord door Be rt 26 december 2018, 21:59

OK, dat is duidelijk te weinig signaal en de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt is verouderd. @h.branderhorst

Hoeveel meter is het van de eerste plaats tot en met je Mediabox XL.
Als het meer dan 10 meter is, dan zou je een versterker moeten gebruiken om dit op de juiste sterkte te krijgen, de juiste sterkte is in Goed, in Uitmuntend geeft oversturing storing.

Als het minder is dan 10 meter moet er ergens een versterker in een straatkast hoger worden gezet of moet Ziggo een versterker plaatsen om je signaal in orde te krijgen.

Chat met Ziggo voor een hedendaagse AOP, deze wordt gratis geplaatst door Ziggo, en vertel ook je klachten:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 Reacties

Wij willen heel graag de top2000 kijken op kanaal 128. Maar het beeld is zwart en er is amper tot slechts haperend geluid te horen. Kunnen wij dit zelf oplossen? Zo ja hoe? Of kan Ziggo dit voor ons oplossen? Dat zou heel fijn zijn. Alvast bedankt.
Ook ik heb last van een slecht signaal op kanaal 128. Beeld hapert en vaak scherp knisperend geluid.
Reputatie 7
Hoi @Peter walstra
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Je zou je Mediabox een keer kunnen uitzetten en daarna weer aan. Kan ook zijn dat er heel veel mensen daar naar kijken en de capaciteit niet voldoende is?! Maar dat is iets wat een Moderator kan weten, misschien dat die nog vandaag komen om je antwoord te geven.

Neem aan dat je verder op je box geen problemen hebt dan alleen die zender?
Hier precies het zelfde probleem, ik heb net van de klantenservice begrepen dat ze dit helaas niet kunnen oplossen.
Reputatie 7
Badge +26
Kijk eens op de kanalen 302. Disney Junior 303. Nicktoons 306. Nick Jr. 601. MTV Music 24. Heb je daar ook storing?

Waarschijnlijk op je last van (4g) instraling, dat kan een verouderd AOP zijn, maar meer waarschijnlijk je binnenhuis bekabeling.
Dit kun je testen door je ontvanger rechtstreeks op het AOP aan te sluiten(dwz zonder splitters versterkers en zo) Doe dit wel met een zo kort mogelijke en goede kabel.

Plaats hier ook je signaalsterkte en kwaliteit, vermeld ook even om welke apparatuur het gaat.
Waar kan ik de signaalsterkte zien? Ik heb nu de tv rechtreeks aangesloten zonder splitten. Het beeld en geluid blijft waardeloos
Reputatie 7
Badge +26
Waar kan ik de signaalsterkte zien? Ik heb nu de tv rechtreeks aangesloten zonder splitten. Het beeld en geluid blijft waardeloos

vermeld ook even om welke apparatuur het gaat.
Het betreft een Philips smart tv 40PFT5300 met Ci+ module van Smit
ieder jaar kijken wij er weer naar uit om de Top 2000 te bekijken op de tv alleen nu is er helemaal niets te zien op de zender 128 hij geeft code 2020 wat inhoud slechte bekabeling ik heb een nieuwe coax kabel rechtstreeks op de CAI aan sluiting geplaatst naar mijn media box maar er veranderd helemaal niets.
wat nu?
ieder jaar kijken wij er weer naar uit om de Top 2000 te bekijken op de tv alleen nu is er helemaal niets te zien op de zender 128 hij geeft code 2020 wat inhoud slechte bekabeling ik heb een nieuwe coax kabel rechtstreeks op de CAI aan sluiting geplaatst naar mijn media box maar er veranderd helemaal niets.
wat nu?
Zojuist over hetzelfde probleem contact gehad met Ziggo. De enige oplossing is een abonnement afsluiten voor movies en series XL. Ziggo heeft deze zender achter dit pakket gehangen. Zonder dit vooraf te melden en ook in de programma gids staat bij deze zender niet dat je geabonneerd moet zijn. Gesproken met mevrouw M van de technische dienst. Volgens haar is er niets gewijzigd en is dit altijd zo geweest. Ziggo stuurt ons op deze manier steeds meer richting Glasvezel
Reputatie 7
Badge +35
@jansjes NPO heeft de rechten hiervan in handen en zij zenden dit nu als extra zender uit waar zijn inkomsten voor willen ontvangen, vandaar dat dit in Movies en Series XL zit.

Ik vermoed dat dit ook bij andere providers achter een extra pakket zit en niet vrij te zien is.
Reputatie 7
Badge +35
@h.branderhorst
Als je een Mediabox XL gebruikt?
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Reputatie 7
Badge +35
@h.branderhorst Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo bij je het huis binnenkomt met eventuele splitters erop?

ik heb hetzelfde probleem op kanaal 128.
Alle andere zenders gaan goed en via de tablet ook geen problemen.
Als je via diagnostiek naar signaalsterkte kijkt, zie je dat deze op matig staat.
Iemand nog een oplossing?
Postcodegebied 5315
Groet
Wim
Zie ook de diskussie in:
https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/geen-top-2000-cafe-live-meer-op-event-kanaal-999-35306/index2.html
Gr Han
Opnieuw opstarten van de Mediabox, na 10 minuten uitgeschakeld, geeft wel resulaat, nu is het beeld zonder haperingen en geluid is ook veel beter!
@h.branderhorst Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo bij je het huis binnenkomt met eventuele splitters erop?

@h.branderhorst
Als je een Mediabox XL gebruikt?
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Ga naar Opties.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

@wmouissie helaas ik heb een Ci+ module. Maar streamen is tot nu toe de beste oplossing
Reputatie 7
Badge +35
OK, dat is duidelijk te weinig signaal en de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt is verouderd. @h.branderhorst

Hoeveel meter is het van de eerste plaats tot en met je Mediabox XL.
Als het meer dan 10 meter is, dan zou je een versterker moeten gebruiken om dit op de juiste sterkte te krijgen, de juiste sterkte is in Goed, in Uitmuntend geeft oversturing storing.

Als het minder is dan 10 meter moet er ergens een versterker in een straatkast hoger worden gezet of moet Ziggo een versterker plaatsen om je signaal in orde te krijgen.

Chat met Ziggo voor een hedendaagse AOP, deze wordt gratis geplaatst door Ziggo, en vertel ook je klachten:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
Badge +35
Voor diegene die nog problemen hebben.
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?

Als je een Mediabox XL gebruikt.
Kun je hier dan ook je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Ga naar Opties.