Vraag

Terugkijken via de Mediabox XL

Ik krijg bij het terugkijken mn bijde NPO zenders en de ziggo zender,
de volgende opmerking:
”Al 2 Ziggo medewerkers ad lijn gehad om mijn probleem met terugkijken via de horizonbox op te lossen, “dit programma is niet vrijgegeven voor Replay”

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
@Be rt ?

Beeeeeeerrrrrrt!

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb er even iemand bijgeroepen @snrob
Reputatie 7
Badge +31
@snrob Welke programma's zijn dit?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Reputatie 7
Badge +16
Waar heb ik dit eerder gelezen....

Had het ook wel kunnen kopiëren dan. Wist niet dat het zo eenvoudig was ... 😁
De signaalsterkte is goed, de signaalkwaliteit is uitmuntend,
Ik heb vanavond op advies van een Ziggodame de utp kabel uit de horizonbox getrokken.
Eerder op de avond heb ik op advies van een Ziggo heer het volgende gedaan:
horizonbox uitgezet, stroom losgekoppeld, 5 minuten gewacht, stroom aangekoppeld maar de horizonbox nog niet aangezet via de ab, daar heb ik 45 minuten mee gewacht. Toen de schakelaar vd box weer aangezet,
geen resultaat, de npozenders 1,2,3 geven af en toe de genoemde foutopmerking, ook de ziggozender.

nb de ziggoapp vertoont dezelfde fout, weliswaar niet met dezelfde tekst, maar ik kan de bewuste programma waar op de tv de boodschap “dit programma is niet vrijgegeven.....” met de app ook niet afspelen

Reputatie 7
Badge +31
@snrob Is dat bij ieder programma of bij bepaalde programma's?
Als het bij bepaalde programma's is, welke?
Dan kan ik kijken of het hier ook zo is.

Heb je na de UTP kabel verwijdering de box nog even 30 seconden van de stroom gehad of langer, dan kan hij weer een schone netwerk setup maken.
Ik heb geen 30 sec gewacht, dat hoefde niet vd Ziggo dame
de programma’s die ik vandaag niet kan terugkijken zijn:
npo 1; vanaf het journaal van 20:25 tot NOS journaal 00:00

misschien meer info via de onderstaande foto, er zijn inmiddels meer zenders bijgekomen die uitgevallen zijn

Reputatie 7
Badge +31
Ik ben er inmiddels achter dat er een storing ergens zit in het terugkijken van bepaalde programma's vanavond.
Diverse getest met anderen en het is overal hetzelfde op verschillende mediaboxen en in de Ziggo Go app.

Hopelijk is het gauw opgelost.
Nog steeds hetzelfde probleem, weer met Ziggo kontakt opgenomen, er is nu een case van gemaakt , hopelijk is het nu duidelijk dat het niet aan de horizon box ligt omdat de ZiggoApp hetzelfde euvel heeft.
optimistische outlook. misschien einde vd week responsie..
Reputatie 5
Badge +9
Hi en welkom Rob,

Vreemde zaak inderdaad. Ik heb van sommigen gehoord dat het probleem zou spelen op NPO en Belgische netten. Zo'n On Demand-case is dan inderdaad (voor nu) de enige optie, laten we hopen op goed nieuws!
Reputatie 3
Welkom op onze Community, snrob! Leuk dat je ons gevonden hebt! Ik begrijp dat er inmiddels een case is aangemaakt door ons om dit verder te onderzoeken. Wacht dit nog even af en houd ons op de hoogte!
De uiterste grens van mijn tolerantie is bereikt, ik werd vanochtend gebeld door ene Jeroen van Ziggo, allereerst probeerde hij mij wijs te maken dat het met rechten te maken heeft, maar toen ik hem vertelde dat ook het journaal af en toe niet terug te zien was en schaatsen of het klokhuis kreeg ik het advies om een klachtenformulier in te vullen, let wel!
dan krijg ik een formulier retour wat ik dan opnieuw moet invullen en bijlagen van screenprints mee moet sturen.😂
Gelukkig krijgt mijn gemeente glasvezel, heb ik tenminste een goed alternatief
Reputatie 5
Badge +9
Balen dat het zo moet gaan snrob. Is dat formulier niet gestuurd om informatie over niet terug te kijken zenders door te geven (programmanaam, tijdstip etc)? Volgens mij doen ze dat namelijk.

Dat het 'met rechten' in het abonnement te maken heeft had gekund overigens. Rechten van het terug te kijken programma dan weer niet.
Reputatie 3
Hi snrob, wat teleurstellend dat je inhoudelijk nog niet echt verder bent gekomen. Ik snap dat je hier niet echt vrolijk van wordt! Hopelijk wil je een reactie op je contactformulier nog afwachten, want dit moet natuurlijk wel opgelost kunnen worden!

Reageer