Richard37

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Storing tv en wifi - wat te doen?

Hallo, ik heb een vraagje. Enige tijd hebben we last van slecht bereik met wifi op de slaapkamers en zolder. Daarvoor hadden we er nog geen last van. We hebben ook problemen met de tv want af en toe krijgen we blokjes te zien.en er is al 2 keer een monteur langs geweest. Ziggo heeft ook het signaal uitgelezen maar zag niks geks. Ik ben een beetje ten einde raad want het probleem blijft. Groet Richard
31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
2 verschillende problemen, meerdere vragen.

Hoe kijk je TV via een mediabox en welke of een CI+?

Kijk met Wifi Analyzer of jezelf of de buren op hetzelfde Wifi kanaal zitten.
Zo ja, zet bij jezelf verschillende kanalen vast op 2,4 GHz en op het rustigste kanaal b.v. 1 of 6 of 11, ver uit elkaar.
Zo ook op de 5 GHz.
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
We kijken tv met een Mediabox XL horizon. Het wifi signaal is boven en beneden 2,4 Ghz. Hoe ik het kanaal op 6 of 11 moet zetten dat weet ik niet.
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Wij zitten op wifi kanaal 6 en ik zie dat nog 2 buren op hetzelfde kanaal zitten
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wifi:

Allemaal op kanaal 6 dat gaat fout.

OK volgende vragen:

Welke Wifi zender apparatuur gebruik je beneden en welke boven?
Mogelijk kan ik dan een link van de gebruiksaanwijzing hier plaatsen.

Mediabox XL:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan nog niet alles vertellen omdat ik niet thuis bent. Maar de signaalsterkte is uitmuntend. En de Mediabox is aangesloten op de modem.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Singaal sterkte uitmuntend dat is te sterk deze mag tussen midden goed staan de singaal kwaliteit op moet op uitmuntend. En de mediabox raad ik aan om van de modem af te halen dit geeft veel problemen. net wat Bert al aan geeft.
Er is wel een manier dat het wel kan, dan is er wel wat instellingen voor nodig
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zoals Fester 538 al schreef: "En de mediabox raad ik aan om van de modem af te halen dit geeft veel problemen. net wat Bert al aan geeft."

Als je een Mediabox XL hebt aangesloten op een modem heb je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges en als een apparaat dan een verkeerd IP krijgt kun je niet het internet op.

Daarnaast krijg je een bos storingen op de Mediabox XL door een bug in de software.
Hoe één en ander weer terug te zetten zodat het mogelijk wel goed werkt, volg de stappen in dit topic:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb gedaan wat hierboven staat vermeld. Ik zal nog 2 foto's plaatsen van de modem zelf en de ingang waar de splitter zit. Ik wou er nog bij vermelden dat Ziggo het internet had uitgeschakelt op de mediabox en de modem staat het internet aan.
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Maar als ik het zo goed begrijp. Kan ik beter de Mediabox gebruiken voor het internet en de modem loskoppelen omdat het veel problemen krijgt.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
De witte connectbox is jou internet kabel modem de mediabox daar staat het internetgedeelte van uit omdat je een losse connectbox heb. De media box moet dus van de witte modem af. Wil je deze toch verbonden houden. Volg dan de instructies in de link wat Bert heeft gedeeld. De connectbox is de kapitein om zo te zeggen van je internet. Niet de mediabox.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Precies! 🙂
Als je de mediabox losgekoppeld hebt, start hem dan ook even opnieuw op 🙂
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
En modem rechtop plaatsen en hogerop.

Teun
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Richard37 . Welkom hier!
Super dat je de Community gevonden hebt om je te helpen. Zoals je ziet zijn hier veel mensen aanwezig die jou van de irritante problemen af willen helpen. Dit gaat vast en zeker goed komen!
Hoe gaat het nu? Ben je nog met zaken aan de slag gegaan? Heb je resultaat om met ons te delen? Of ben je wellicht vastgelopen?

We horen graag van je :-).
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb op de tv alleen een storend beeld gezien na een paar minuten en dan elke ochtend als ik de mediabox aanzet.?
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Kun je de down en de upstream van de media xl box ziggo posten utp. In de mediabox laptop erop.
Open uw internetbrowser
Vul in het bowservenster het volgende
gwlogin.net
Gebruikersnaam admin
Wachtwoord admin

Of

• Stap 1: Open uw internetbrowser.
• Stap 2: Vul in het browservenster het volgende adres in: 192.168.192.1* en druk op enter.
• Stap 3: Log in op de Horizon Mediabox met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin)
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De 2 adressen die hierboven staan vermeld doen het niet.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Richard37 wrote:
De 2 adressen die hierboven staan vermeld doen het niet.

Je moet alleen de cijfers invoeren, geen www

Probeer eens Gwlogin.net

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/inloggen-op-de-mediabox-xl-verschillende-manieren-3348
Richard37
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat heb ik gedaan. Maar dan staat er dat de webpagina niet bestaat

Uitgelicht topic