Stappenplan Ziggo Mediabox XL: Hoe los je foutcode 1060 op?

• 20 februari 2017
  • 158 Reacties
  • 42914x Bekeken

Toon eerste bericht

158 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Snel succes gewenst. @Feiraco
Dankje Bert!
Heb een DIO-01 AOP en een POA-01 verdeler, maar kom al twee dagen niet verder dan installatiefout 1060 (eerste installatie).
De Mediabox komt wel online, maar verder niks. Ook geprobeerd met meegeleverde coax kabel, geen resultaat.
3x gebeld, woensdag komt een monteur, even afwachten dus.
Heb een DIO-01 AOP en een POA-01 verdeler, maar kom al twee dagen niet verder dan installatiefout 1060 (eerste installatie).
De Mediabox komt wel online, maar verder niks. Ook geprobeerd met meegeleverde coax kabel, geen resultaat.
3x gebeld, woensdag komt een monteur, even afwachten dus.

Is inmiddels opgelost, de afstandsbediening leek niet goed gekoppeld, bij opnieuw proberen wat zitten spelen met de afstandsbediening en ineens maakte deze een verbinding met de mediabox en toen kreeg ik ook de optie om de taal te selecteren, die kwam eerder niet naar voren. Setup ging verder goed.
Sinds vorige week de horizon box na vele jaren de Samsung decoder te hebben gebruikt. Afgelopen donderdag heeft een monteur het nieuwe modem geïnstalleerd en geactiveerd. Daarna begon de ellende. eerst vielen zenders weg en stond er u heeft geen abonnement op deze zenders. ging om de commerciële zenders zoals rtl4 etc. sinds zaterdag krijg ik foutcode 1060. Vandaag (maandag 13 november) weer een monteur gehad en die kan in huis niks fouts vinden. het lijkt als of we geen abonnement hebben op de horizon box volgen hem de horizon box staat niet gekoppeld aan ons adres en daarom komt hij niet online en kunnen we geen tv kijken. wel vreemd nadat hij het een week zonder problemen heeft gedaan.

Vanavond maar weer met Ziggo bellen. het jammere is dat het zoveel tijd kost....
Reputatie 7
Goedemiddag mabbak01,

Allereerst van harte welkom op de Ziggo Community. Balen dat je Mediabox XL momenteel niet functioneert! Ik merk op dat je al in contact bent met mijn collega's van Webcare. Je bent bij m'n collega's in goede handen en ze proberen het administratieve probleem zo snel mogelijk voor je te verhelpen.

Mocht je toch nog een vraag hebben aan mij, dan zie ik je bericht tegemoet.
Hallo,
Vandaag mijn box binnen gekregen en gelijk aan de slag gegaan.
Bij installatie bleek dat ik offline was.
Assistentie gebeld en er zal nieuw aansluitmateriaal worden opgestuurd.
Zelf nog eens aan het knutselen geslagen en de coax direkt aangesloten en de box was online.
Maar helaas na enige tijd de code 1060. Ben toch bang dat de nieuwe aansluiting dit niet gaat oplossen.
Wat kan hier de oplossing zijn? Overigens gaf de assistent aan dat er nog een request open stond maar hij kan daarin niets kan veranderen.
Reputatie 7
Badge +35
@GSaatje

Er heeft nog niemand gereageerd op je bericht.
Heb je nog problemen?
Gelukkig is in de loop van het weekend het probleem opgelost. Ik had geduld moeten hebben omdat blijkbaar op afstand iets handmatig ingesteld moet worden. Dat vergde enige tijd (3dgn). Blijkbaar wordt dan ook de 'oude chipkaart' onklaar gemaakt. Kon hier dus ook geen gebruik meer van maken. Dus moest dan maar klooien met Ziggo Go!
Reputatie 7
Badge +35
@GSaatje
In Mijn Ziggo kun je zien of de oude kaart nog actief is onder Producten naar beneden scrollen en onder Digitale ontvangers.
Hier kun je ook weer activeren, instellingen > Opnieuw ophalen,
als hij nog up to date is, er zijn ooit nieuwere kaarten (technieken) uitgerold, maar dat is al flink wat jaren geleden.
De kaart die voor de installatie van de box werd gebruikt staat er niet meer tussen.
Wel een kaart die ik niet herken.
Reputatie 7
Badge +35
Ik denk dat een Ziggo moderator eens even moet meekijken met je, @Serkan Ziggo kan meer zien of een collega van hem.
Het kan een paar werkdagen duren, maar dan heb je ook wat.
Reputatie 7
@GSaatje,

Ik heb je zojuist telefonisch benaderd op het huisnummer en heb je helaas niet bereikt.

Ik zie in ons systeem dat er nog kaarten geactiveerd moeten worden. De Mediabox XL staat nu geregistreerd in ons systeem en is zojuist geactiveerd. Daardoor is er 1 kaart weggeschreven, maar die moet automatisch toegevoegd worden vanwege de "pakketwijziging".

Wil je mij een privébericht sturen met daarin de smartcards die actief waren en opnieuw geactiveerd moeten worden?
Reputatie 7
Badge +35
@GSaatje

Mocht je niet weten hoe een privébericht aan Serkan Ziggo te zenden?
Klik op zijn hoofd, niet te hard SVP, en daarna op Stuur bericht.
Reputatie 7
@GSaatje,
Je smartcard is weer hersteld 🙂.
Hallo Serkan,

Ik heb dit topic doorgelezen maar heb een probleem van de 1060 code dat ik niet verholpen krijg ondanks de hulp van dit topic. Mijn Mediabox XL heeft een ander ip adres in het modem gekregen waardoor de gwlogin.net en het ip adres om in te loggen niet meer werkt. Wat ik ook probeer ik kan de box niet meer bereiken om het modem gedeelte van de box weer te resetten zodat de box bij installatie niet meer op de code 1060 blijft hangen.

Ik heb dit probleem een tijd geleden eerder gehad en met een telefoontje naar de klantenservice was dit probleem zo verholpen met een reset van de box op stand. Ik heb nu twee keer contact gehad met de klantenservice maar tot twee keer moest op hun aanraden een monteur naar mijn bekabeling komen kijken voor €55,- wat niet mogelijk is omdat ik onder bewind sta. En eigenlijk onnodig omdat ik weet waar het probleem zit en dat is niet in de bekabeling.

Ik hoop dat jij mij misschien verder kan helpen met dit probleem.

Alvast bedankt
Reputatie 7
Welkom op de Community, @Marfke. Balen dat je er nog niet uit bent gekomen! Ik help je graag door vanuit hier het modemgedeelte van je Mediabox XL te resetten. Wil je mij in een privébericht je adresgegevens sturen? Je stuurt mij een bericht door op m'n naam te klikken en voor 'Stuur bericht' te kiezen. Ik hoor graag van je!
Hier ook hulp nodig met hetzelfde probleem.
De mediabox zit in een loop met errorcode 1060.
De softreset heb ik ook geprobeerd maar helaas.
Ik heb een Mediabox en een apart modem.
Nog tips ?
Het gaat niet om mijn aansluiting maar die van mijn vader.
Reputatie 7
Hi @RemcoF, ik heb je reactie verplaatst naar een ander topic wat beter aansluit bij je klachten.

Heb je de tips van mijn collega Serkan al geprobeerd bij je vader thuis?
Ik zou je adviseren om de mediabox een keer aan de hoofdaansluiting te koppelen, met één directe coax kabel tussen de aansluiting op de muur en de mediabox (zonder splitters/versterkers/e.d.). Zo krijgt de mediabox het best mogelijke signaal en heb je kans dat de installatie wél doorloopt.

Niet gelukt? Dan horen we het graag.
Reputatie 7
Badge +1

Serkan, zou je contact met me kunnen opnemen?
***mod edit: persoonsgegevens verwijderd***
Reputatie 7
Badge +35
@Peppes Serkan werkt voor een poos op een andere afdeling.
Dus of een andere moderator die het oppakt op werkdagen of via de chat contact leggen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
Badge +1
@Peppes Serkan werkt voor een poos op een andere afdeling.
Dus of een andere moderator die het oppakt op werkdagen of via de chat contact leggen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Hoi Bert, hartelijk dank. Zal het maandag nog 1 keer proberen.
Goedenavond,

Snds gisteren probeer ik bij mijn vader de Ziggo Mediabox XL aan te sluiten. Tijdens de installatie krijgen wij de 1060 foutcode in beeld. De versterker en WCD zijn gecheckt en zijn geschikt bevonden en staan in de meermaals vernoemde lijst hierboven. Ook de Mediabox zelf geeft aan online te zijn. Waarschijnlijk en zoals te lezen op dit topic ligt het probleem dus niet bij het netwerk maar aan een instelling bij Ziggo. Kan iemand ons verder helpen? Bellen met Ziggo is al diverse malen gedaan heeft geen uitkomst geboden. Nu wilt Ziggo een monteur langs sturen maar naar mijn mening is daar de oplossing niet in te vinden. Alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +1
Goedenavond,

Snds gisteren probeer ik bij mijn vader de Ziggo Mediabox XL aan te sluiten. Tijdens de installatie krijgen wij de 1060 foutcode in beeld. De versterker en WCD zijn gecheckt en zijn geschikt bevonden en staan in de meermaals vernoemde lijst hierboven. Ook de Mediabox zelf geeft aan online te zijn. Waarschijnlijk en zoals te lezen op dit topic ligt het probleem dus niet bij het netwerk maar aan een instelling bij Ziggo. Kan iemand ons verder helpen? Bellen met Ziggo is al diverse malen gedaan heeft geen uitkomst geboden. Nu wilt Ziggo een monteur langs sturen maar naar mijn mening is daar de oplossing niet in te vinden. Alvast bedankt voor de hulp!

Kan dat wel? Ik dacht dat dit "persoons en IP gebonden" was?
Reputatie 7
Welkom op de Community, @martendejong! Top dat je je vader helpt. Die foutcode komt doordat de kwaliteit niet goed genoeg is. Dat kan bij je thuis liggen, maar het is ook mogelijk dat het in ons netwerk ligt. Wanneer er meerdere keren gebeld is en er is dan geen telefonische oplossing mogelijk dan is een monteur geen slecht idee lijkt mij. Waarom is de oplossing daar volgens jou niet in te vinden? Dat zal dan betekenen dat het probleem in het eigen domein moet liggen en we dus moeten denken aan kabels en/of splitters/versterkers.

Wat is er telefonisch allemaal besproken en uitgesloten?

Reageer