Stappenplan Ziggo Mediabox XL: Hoe los je foutcode 1060 op?


Reputatie 7
Er worden meerdere topics geopend over de foutcode 1060. Om jullie hierbij te ondersteunen geef ik in dit topic graag wat meer informatie over deze foutcode.


Foutcode 1060, wat is het voor melding?
- Je Ziggo Mediabox XL kan de installatie niet afmaken doordat de Ziggo Mediabox XL geen verbinding kan maken met Ziggo. De Ziggo Mediabox XL weet dus niet welke abonnementsrechten je mag hebben en komt terug met foutcode 1060.

Wat is de reden dat je deze melding krijgt?

Foutcode 1060 kan verschillende oorzaken hebben, namelijk:
1: De Ziggo Mediabox XL is offline en kan daardoor geen verbinding maken met ons netwerk.
2: De Ziggo Mediabox XL is online, maar het abonnement wordt niet herkend of is niet geactiveerd.

Hieronder zie je een afbeelding waarop het offline lampje is uitgebeeld.



- Is de Ziggo Mediabox XL online, maar krijg je toch een foutcode 1060? Neem dan contact op met ons.
- Is de Ziggo Mediabox XL offline en krijg je foutcode 1060? Controleer dan je binnenhuis installatie.

Wat moet ik controleren als de Ziggo Mediabox XL offline is?
1. Heb je een los modem voor internet/telefoon? Zo ja, controleer of het modem online is. Als je modem ook offline is dan heb je helemaal geen verbinding naar ons toe. Neem dan contact met ons op.
Ga naar stap 2 als je modem online is.
2. Is je modem online? Dan is er wel een verbinding naar Ziggo toe, we noemen dat retoursignaal. Het retoursignaal is belangrijk omdat de Ziggo Mediabox XLhet retoursignaal nodig heeft om te communiceren met ons netwerk, net zoals je dat ook nodig hebt voor internet en telefoon. Omdat je modem online is weten we dat het probleem tussen de Ziggo Mediabox XL en de splitter zit.

Je installatie in huis
Als je Ziggo Mediabox XL offline aangeeft, maar het modem wel online is, dan staan hieronder een aantal oorzaken en oplossingen.

Splitter/versterker
Er wordt nog regelmatig gebruik gemaakt van een niet retourgeschikte versterker/splitter. Als je deze aangesloten hebt tussen je Ziggo Mediabox XL en ons netwerk, krijg je foutcode 1060. Splitter/versterkers zijn retourgeschikt als de frequentieband geschikt is voor 5 Mhz of hoger. Je vindt deze informatie vaak op de splitter/versterker. De onderstaande splitters zijn in ieder geval niet retourgeschikt of mogelijk verouderd:
- UMU-01
- UMU-1006
- CFS (deze is verouderd)
- PDF (deze is verouderd)
- CTU (deze is verouderd)
- ETU (deze is verouderd)

Heb je 1 van de bovenstaande splitters in gebruik? Dan kunnen wij de bovenstaande splitters vervangen door de volgende splitters:
- SQ-601
- PTS-02KK
- POA-01

Bekabeling
Gebruik uitsluitend materiaal van uitstekende kwaliteit en zorg ervoor dat je bekabeling voldoet aan het
Kabelkeur keurmerk. Op het moment dat je dit niet doet is er een kans dat het signaal te zwak is waardoor je de 1060 melding krijgt. Daarnaast kan een slecht signaal voor een heel slecht functionerende Ziggo Mediabox XL zorgen.

Overig
Zorg ervoor dat je een eventuele versterker zo dicht mogelijk aansluit bij het eerste aansluitpunt. Wanneer het signaal eerst wordt versterkt, is en blijft de kwaliteit van het signaal optimaal. Plaats je de versterker na een splitter, multitap of aftakelelement, dan versterk je ook de ruis die er dan al op zit wat de kwaliteit natuurlijk niet ten goede komt.

Sluit ongebruikte uitgangen van versterkers, multitaps, aftakelelementen en eventuele splitters af met afsluitweerstanden. Dit om te voorkomen dat er ruis binnenkomt in de kabel.

Voor het aanschaffen van de juiste kabels, stekkers en andere materialen, kun je het eventueel informeren bij de volgende winkels

Wandcontactdozen(WCD)
Naast de verouderde splitters/versterkers kun je te maken hebben met een verouderde wandcontactdoos (WCD), hieronder vind je een lijstje met WCD’s die zijn goedgekeurd voor gebruik in het Ziggo netwerk. Alle andere WCD en AOP's zijn niet (meer) geschikt.




158 Reacties

Goedemiddag Serkan,

In je stuk merk je op dat de UMU-1006 niet retourgeschikt is en dus niet gebruikt kan worden met de Horizon box.
De UMU-1006 staat echter wel in het overzicht van geschikte WCD's.
Kan deze niet beter uit de lijst worden gehaald om misverstanden te voorkomen?

Groet, Co.
Reputatie 7
dn-co schreef:

Goedemiddag Serkan,

In je stuk merk je op dat de UMU-1006 niet retourgeschikt is en dus niet gebruikt kan worden met de Horizon box.
De UMU-1006 staat echter wel in het overzicht van geschikte WCD's.
Kan deze niet beter uit de lijst worden gehaald om misverstanden te voorkomen?

Groet, Co.



Je hebt helemaal gelijk, het internetgedeelte van de UMU-1006 is wel retourgeschikt, echter niet voor de Horizon Mediabox. Ik heb het aangepast, dankjewel!
Hoi Serkan,

Als je Horizon wel online is kunnen gevorderde ook eens proberen in te loggen via http://gwlogin.net .
Je komt dan op de webinterface van de horizon uit en kan dan de Fabrieksinstellingen terugzetten van het modem (Zorg er wel voor dat je geen LAN kabels meer achterin de Horizon hebt zitten NADAT je de fabrieksinstellingen terug hebt gezet).

De link werkt overigens alleen als je de Horizon in het thuisnetwerk hebt opgenomen.
Reputatie 4
Badge +4
Ik zou de aftakelementen even apart vermelden dat deze prima gebruikt kunnen worden indien geplaatst door een Ziggo (of Ziggo erkend) monteur. Nou loopt ik al wat langer mee en weet ik wat het is en hoe het gebruikt moet worden, maar de meesten mede klanten weten niet eens wat het is.
Ik krijg een 1060-melding bij installatie. De oorzaak is, zoals verschillende Ziggo-medewerkers me hebben uitgelegd, een suborder die niet is uitgevoerd. Men kan dat niet handmatig verhelpen, dus dit is doorgezet naar de afdeling ICT. Hoe kan het nu dat men een niet werkende mediabox opstuurt?
En vervolgens krijg ik van de ene medewerker te horen dat ik een SMS'je krijg als de suborder wel is doorgevoerd en van de andere weer dat ik hierover geen SMS'je kan krijgen, zodat ik kennelijk gewoon maar via trial & error moet proberen of de box het doet of niet.
Buitengewoon teleurstellend, inmiddels duurt dit al bijna een week...
Reputatie 7
@Ronz,

Jouw situatie valt in dit geval onder het probleem:

Is de Horizon Mediabox online, maar krijg je toch een foutcode 1060? Neem dan contact op met ons.



Als mijn collega's jouw telefoonnummer hebben genoteerd in "de suborder", zoals jij of mijn collega dat noemt, dan moet je hierover een sms ontvangen. Ik weet echter niet of mijn collega's jouw nummer hebben genoteerd en ik moet het antwoord verschuldigd blijven.

Ik noteer je in ieder geval even in mijn agenda en controleer de aankomende dagen de status van de order, zodat ik het je persoonlijk terug kan koppelen.
Ronz schreef:

Ik krijg een 1060-melding bij installatie. De oorzaak is, zoals verschillende Ziggo-medewerkers me hebben uitgelegd, een suborder die niet is uitgevoerd. Men kan dat niet handmatig verhelpen, dus dit is doorgezet naar de afdeling ICT. Hoe kan het nu dat men een niet werkende mediabox opstuurt?
En vervolgens krijg ik van de ene medewerker te horen dat ik een SMS'je krijg als de suborder wel is doorgevoerd en van de andere weer dat ik hierover geen SMS'je kan krijgen, zodat ik kennelijk gewoon maar via trial & error moet proberen of de box het doet of niet.
Buitengewoon teleurstellend, inmiddels duurt dit al bijna een week...

Ik ben ook al weken bezig met Ziggo. Wordt elke x met een kluitje het riet in gestuurd. Er is ook al een monteur geweest. Deze heeft zelf nog contact gehad met zijn collega's van Ziggo. Bleek dat het signaal wat bij Ziggo voor mijn extra mediabox moet worden geactiveerd, nog steeds niet was geactiveerd, terwijl er een week van tevoren werd gezegd door de helpdesk dat deze zou worden geactiveerd...... De enige die hier actief is, ben ik na elke loze belofte van Ziggo om als een malloot toch weer contact op te nemen om het nu eindelijk eens geregeld te krijgen. In de wacht te worden gezet omdat er met de Technisch Adviseur moet worden overlegd. Meerdere malen. Eerst moet je 24 uur wachten op een signaal, dan een paar dagen op de monteur, dan tevergeefs op het terugbelverzoek, dan bel je zelf maar weer en zit je weer in de vicieuze cirkel. Vandaag moest ik "toevallig" wachten op een nieuwe poging tot activeren van het nieuwe signaal. Het systeem werd opnieuw gekalibreerd en dat zou 4 uur duren (??!!) 'Sorry mevrouw, dat is wel na sluitingstijd, dus dan kunnen we het niet checken, maar ik laat een collega u maandag terugbellen." Dus nu moet ik toch weer 2 dagen wachten. Ik heb nu ik erover nadenk zwaar het gevoel toch weer in het ootje te zijn genomen door Ziggo. Wat me ervan weerhouden heeft op te zeggen, is dat het bij ander kabelgiganten net zo een rotzooi is en ik er nu al zoveel tijd in heb geïnvesteerd......
Serkan Ziggo schreef:

Er worden meerdere topics geopend over de foutcode 1060. Om jullie hierbij te ondersteunen geef ik in dit topic graag wat meer informatie over deze foutcode.


Foutcode 1060, wat is het voor melding?
- Je Horizon Mediabox kan de installatie niet afmaken doordat de Horizon Mediabox geen verbinding kan maken met Ziggo. De Horizon Mediabox weet dus niet welke abonnementsrechten je mag hebben en komt terug met foutcode 1060.

Wat is de reden dat je deze melding krijgt?

Foutcode 1060 kan verschillende oorzaken hebben, namelijk:
1: De Horizon Mediabox is offline en kan daardoor geen verbinding maken met ons netwerk.
2: De Horizon Mediabox is online, maar het abonnement wordt niet herkend of is niet geactiveerd.

Hieronder zie je een afbeelding waarop het offline lampje is uitgebeeld.



- Is de Horizon Mediabox online, maar krijg je toch een foutcode 1060? Neem dan contact op met ons.
- Is de Horizon Mediabox offline en krijg je foutcode 1060? Controleer dan je binnenhuis installatie.

Wat moet ik controleren als de Horizon Mediabox offline is?
1. Heb je een los modem voor internet/telefoon? Zo ja, controleer of het modem online is. Als je modem ook offline is dan heb je helemaal geen verbinding naar ons toe. Neem dan contact met ons op.
Ga naar stap 2 als je modem online is.
2. Is je modem online? Dan is er wel een verbinding naar Ziggo toe, we noemen dat retoursignaal. Het retoursignaal is belangrijk omdat de Horizon Mediabox het retoursignaal nodig heeft om te communiceren met ons netwerk, net zoals je dat ook nodig hebt voor internet en telefoon. Omdat je modem online is weten we dat het probleem tussen de Horizon Mediabox en de splitter zit.

Je installatie in huis
Als je Horizon mediabox offline aangeeft, maar het modem wel online is, dan staan hieronder een aantal oorzaken en oplossingen.

Splitter/versterker
Er wordt nog regelmatig gebruik gemaakt van een niet retourgeschikte versterker/splitter. Als je deze aangesloten hebt tussen je Horizon Mediabox en ons netwerk, krijg je foutcode 1060. Splitter/versterkers zijn retourgeschikt als de frequentieband geschikt is voor 5 Mhz of hoger. Je vindt deze informatie vaak op de splitter/versterker. De onderstaande splitters zijn in ieder geval niet retourgeschikt of mogelijk verouderd:
- UMU-01
- UMU-1006
- CFS (deze is verouderd)
- PDF (deze is verouderd)
- CTU (deze is verouderd)
- ETU (deze is verouderd)

Heb je 1 van de bovenstaande splitters in gebruik? Dan kunnen wij de bovenstaande splitters vervangen door de volgende splitters:
- SQ-601
- PTS-02KK
- POA-01

Bekabeling
Gebruik uitsluitend materiaal van uitstekende kwaliteit en zorg ervoor dat je bekabeling voldoet aan het
Kabelkeur keurmerk. Op het moment dat je dit niet doet is er een kans dat het signaal te zwak is waardoor je de 1060 melding krijgt. Daarnaast kan een slecht signaal voor een heel slecht functionerende Horizon Mediabox zorgen.

Overig
Zorg ervoor dat je een eventuele versterker zo dicht mogelijk aansluit bij het eerste aansluitpunt. Wanneer het signaal eerst wordt versterkt, is en blijft de kwaliteit van het signaal optimaal. Plaats je de versterker na een splitter, multitap of aftakelelement, dan versterk je ook de ruis die er dan al op zit wat de kwaliteit natuurlijk niet ten goede komt.

Sluit ongebruikte uitgangen van versterkers, multitaps, aftakelelementen en eventuele splitters af met afsluitweerstanden. Dit om te voorkomen dat er signaalruis binnenkomt in de kabel.

Voor het aanschaffen van de juiste kabels, stekkers en andere materialen, kun je het eventueel informeren bij de volgende winkels

Wandcontactdozen(WCD)
Naast de verouderde splitters/versterkers kun je te maken hebben met een verouderde wandcontactdoos (WCD), hieronder vind je een lijstje met WCD’s die zijn goedgekeurd voor gebruik in het Ziggo netwerk. Alle andere WCD en AOP's zijn niet (meer) geschikt.



Beste Serkan, ik stel je genomen moeite op prijs dit uit te leggen. Maar je vraagt ons als consument bijna een omscholing als Ziggomonteur in gang te zetten. Alle informatie ten spijt, schort het nogal aan de interne communicatie bij Ziggo en worden producen en zogenaamde diensten geleverd die niet waarmaken wat er beloofd wordt. En de opmerking 'neem dan contact met ons op' is ook tevergeefs, want het gros van de mensen heeft dat al uit den treure gedaan alvorens hier hun ziel en zaligheid aan frustratie te posten of uit wanhoop naar oplossingen te zoeken omdat noch de ziggomonteurs en -adviseurs, noch de Ziggo helpdesk met een oplossing komt.
Reputatie 7
@FaiBer,

Ik heb het topic gestart omdat we veel vragen over dit onderwerp binnen kregen en het ook voor de klant onduidelijk is wat men kan doen om de storing te verhelpen. Er is veel onduidelijkheid m.b.t. foutcode 1060 en ik probeer jullie nu te sturen, zodat men weet wat het probleem veroorzaakt, en waar we de oplossing in moeten zoeken.

Kort omschreven: Heb je deze storing en is de Mediabox XL (Horizon) offline? Dan moeten we het interne thuisnetwerk controleren. Is de Mediabox XL (Horizon) wel online, en krijg je dan ook nog een foutcode? Dan is de kans heel groot dat het bij ons mis gaat, en hoef je verder zelf niet te zoeken naar een oplossing.

Kan ik je anders zelf nog ergens mee ondersteunen?
Hoi Serkan, ik heb vanaf begin februari een horizon box, die standby staat te wachten op activatie die wel erg lang duurt. Ik kijk wel gewoon TV via een Humax box
Reputatie 2
Badge +1
Serkan Ziggo schreef:


Kort omschreven: Heb je deze storing en is de Mediabox XL (Horizon) offline? Dan moeten we het interne thuisnetwerk controleren. Is de Mediabox XL (Horizon) wel online, en krijg je dan ook nog een foutcode? Dan is de kans heel groot dat het bij ons mis gaat, en hoef je verder zelf niet te zoeken naar een oplossing.


een wcd is toch ook van ziggo dat is toch ook een probleem van jullie.
als er een monteur langs komt is het eerste wat ze er tussen uit halen is de versterker ..
kom vaak hier tegen dat monteur iets anders doen dat hier voor gesteld wordt iets zeg me dat iedereen niet op een lijn zit
Reputatie 7
Goedemorgen @eeltsje,

Ik heb de order bekeken en ik vind het jammer om te zien dat we je al zo lang laten wachten op een oplossing. Ik heb het zojuist opgepakt, en we gaan ervoor zorgen dat de installatie van de Mediabox XL (Horizon) zo snel mogelijk administratief gereed staat. Ik stuur je ook nog even een privébericht om je verder te ondersteunen.

@janjanendekids,
Ziggo is verantwoordelijk tot het AOP. Dat kan in de meterkast zijn, maar ook in de woonkamer en is afhankelijk van de situatie. Dat monteurs in sommige gevallen meer doen dan wat nodig is, is ook aan de monteur zelf.
Hallo Serkan,

Ik heb 2 weken geleden een Horizon ontvangen en deze heeft 1 week gewerkt.
Daarna is blijkbaar een fout in het systeem gekomen en heb ik nu volgens het Ziggo systeem geen Horizon box meer.
Ik heb hier over al diverse malen gebeld om dit weer te herstellen, maar dit heeft nog geen resultaat opgeleverd en ik sta nog steeds in het systeem zonder Horizon.
Zodoende heb ik al 1 week een Horizon box die het niet meer doet.
Kan jij hier eens naar kijken of jij dit opgelost krijgt?
Alvast bedankt.
Reputatie 7
@Mrbond007,

Digitale televisie is weer toegevoegd, kun je het proberen te installeren 🙂?
Serkan Ziggo schreef:

@Mrbond007,

Digitale televisie is weer toegevoegd, kun je het proberen te installeren 🙂?



Hallo Serkan,

Het werkt weer hartstikke bedankt!!
Toevoeging: box wel online? Adminstratief alles goed?
Oplossing 3. Conflict thuisnetwerk (de horizon zend een verkeerd ipadres naar ziggo):
-ontkoppel alle utp kabels in de hzn!
-Sluit een laptop met utp kabel aan op LAN1 van de horizon box.
- Tik op uw webbrowser: gwlogin.net
- login met gebruikersnaam: admin wachtwoord: admin
- ga naar systeem
- klik links op fabrieks instellingen

Zodra het modem gedeelte gereset (tijd tikt af) doet u een front panel reset. De box zal hierna weer werken en word herkend door ziggo.
janjanendekids schreef:

Serkan Ziggo schreef:


Kort omschreven: Heb je deze storing en is de Mediabox XL (Horizon) offline? Dan moeten we het interne thuisnetwerk controleren. Is de Mediabox XL (Horizon) wel online, en krijg je dan ook nog een foutcode? Dan is de kans heel groot dat het bij ons mis gaat, en hoef je verder zelf niet te zoeken naar een oplossing.


een wcd is toch ook van ziggo dat is toch ook een probleem van jullie.
als er een monteur langs komt is het eerste wat ze er tussen uit halen is de versterker ..
kom vaak hier tegen dat monteur iets anders doen dat hier voor gesteld wordt iets zeg me dat iedereen niet op een lijn zit



Nee een wcd is niet van ziggo. Ziggo is eigenaar van de groene kabel tot aan hoofdaansluitpunt en de apparatuur. Daar tussen is werk voor een elektricien. (Net zoals liander die is niet verantwoordelijk voor uw stopcontact)
Sinds onze verhuizing op 14 april probeer ik de Mediabox al aan de praat te krijgen. Eerst error 1010. Dit is vandaag verholpen door een kundige monteur die de AOP heeft vervangen.

Echter nu na het inschakelen van de mediabox een error 1060. Na ongeveer 30 minuten diverse malen in de wacht te hebben gehangen bij Ziggo krijg ik letterlijk te horen: "het ticket ligt nu bij de ICT afdeling, maar aangezien er geen standaard doorloop tijd is, kan ik u niet vertellen hoe lang het zal duren alvorens de mediabox actief zal zijn.. Probeer het de komende dagen maar meerdere malen per dag"..

Dat moet ik al IT dienstverlener eens proberen... klanten die een probleem melden met een kluitje het riet insturen met de mededeling "geen idee hoe lang het zal duren. Probeer het de komende dagen maar een paar keer per dag"..

Bij de eerste storingsmelding op 14 april kreeg ik als compensatie een maand "Films & Series" gratis, maar op deze manier is de maand al voorbij voor die box een keer werkt....

Als ik dit van te voren had geweten...
NextWare schreef:

Sinds onze verhuizing op 14 april probeer ik de Mediabox al aan de praat te krijgen. Eerst error 1010. Dit is vandaag verholpen door een kundige monteur die de AOP heeft vervangen.

Echter nu na het inschakelen van de mediabox een error 1060. Na ongeveer 30 minuten diverse malen in de wacht te hebben gehangen bij Ziggo krijg ik letterlijk te horen: "het ticket ligt nu bij de ICT afdeling, maar aangezien er geen standaard doorloop tijd is, kan ik u niet vertellen hoe lang het zal duren alvorens de mediabox actief zal zijn.. Probeer het de komende dagen maar meerdere malen per dag"..

Dat moet ik al IT dienstverlener eens proberen... klanten die een probleem melden met een kluitje het riet insturen met de mededeling "geen idee hoe lang het zal duren. Probeer het de komende dagen maar een paar keer per dag"..

Bij de eerste storingsmelding op 14 april kreeg ik als compensatie een maand "Films & Series" gratis, maar op deze manier is de maand al voorbij voor die box een keer werkt....

Als ik dit van te voren had geweten...



Heeft u al geprobeerd wat ik 2 berichten hierboven typte?
Larry83 schreef:

NextWare schreef:

Sinds onze verhuizing op 14 april probeer ik de Mediabox al aan de praat te krijgen. Eerst error 1010. Dit is vandaag verholpen door een kundige monteur die de AOP heeft vervangen.

Echter nu na het inschakelen van de mediabox een error 1060. Na ongeveer 30 minuten diverse malen in de wacht te hebben gehangen bij Ziggo krijg ik letterlijk te horen: "het ticket ligt nu bij de ICT afdeling, maar aangezien er geen standaard doorloop tijd is, kan ik u niet vertellen hoe lang het zal duren alvorens de mediabox actief zal zijn.. Probeer het de komende dagen maar meerdere malen per dag"..

Dat moet ik al IT dienstverlener eens proberen... klanten die een probleem melden met een kluitje het riet insturen met de mededeling "geen idee hoe lang het zal duren. Probeer het de komende dagen maar een paar keer per dag"..

Bij de eerste storingsmelding op 14 april kreeg ik als compensatie een maand "Films & Series" gratis, maar op deze manier is de maand al voorbij voor die box een keer werkt....

Als ik dit van te voren had geweten...



Heeft u al geprobeerd wat ik 2 berichten hierboven typte?



Dit gaat helaas niet werken omdat mijn box administratief niet "klaar" is..

Vanmorgen wederom contact gehad met Ziggo. Daar kreeg ik te horen dat de box nog niet was geactiveerd op mijn account. Dit schijnt, normaal gesproken, een automatische handeling te zijn. Echter is dit automatische proces niet goed gegaan.

Volgens de support medewerker was er een groot aantal apparaten niet automatisch geactiveerd vanwege één of andere storing.. Het incident dat ik erover heb gemeld is in de grote stapel meegenomen. Men (IT afdeling binnen Ziggo ??) zou er al mee bezig zijn. Echter kon de betreffende supportmedewerker geen tijdstip / datum afgeven wanneer dit issue opgelost zou zijn..

Ik kreeg als tip iedere avond gewoon "even" te kijken of de horizon box nu wel geactiveerd kon worden.
Reputatie 7
@NextWare,
Bedankt voor je terugkoppeling d.m.v. een privébericht waarin je aangeeft dat alles weer functioneert 🙂.
Serkan Ziggo schreef:

Er worden meerdere topics geopend over de foutcode 1060. Om jullie hierbij te ondersteunen geef ik in dit topic graag wat meer informatie over deze foutcode.


Foutcode 1060, wat is het voor melding?
- Je Ziggo Mediabox XL kan de installatie niet afmaken doordat de Ziggo Mediabox XL geen verbinding kan maken met Ziggo. De Ziggo Mediabox XL weet dus niet welke abonnementsrechten je mag hebben en komt terug met foutcode 1060.

Wat is de reden dat je deze melding krijgt?

Foutcode 1060 kan verschillende oorzaken hebben, namelijk:
1: De Ziggo Mediabox XL is offline en kan daardoor geen verbinding maken met ons netwerk.
2: De Ziggo Mediabox XL is online, maar het abonnement wordt niet herkend of is niet geactiveerd.

Hieronder zie je een afbeelding waarop het offline lampje is uitgebeeld.



- Is de Ziggo Mediabox XL online, maar krijg je toch een foutcode 1060? Neem dan contact op met ons.
- Is de Ziggo Mediabox XL offline en krijg je foutcode 1060? Controleer dan je binnenhuis installatie.

Wat moet ik controleren als de Ziggo Mediabox XL offline is?
1. Heb je een los modem voor internet/telefoon? Zo ja, controleer of het modem online is. Als je modem ook offline is dan heb je helemaal geen verbinding naar ons toe. Neem dan contact met ons op.
Ga naar stap 2 als je modem online is.
2. Is je modem online? Dan is er wel een verbinding naar Ziggo toe, we noemen dat retoursignaal. Het retoursignaal is belangrijk omdat de Ziggo Mediabox XLhet retoursignaal nodig heeft om te communiceren met ons netwerk, net zoals je dat ook nodig hebt voor internet en telefoon. Omdat je modem online is weten we dat het probleem tussen de Ziggo Mediabox XL en de splitter zit.

Je installatie in huis
Als je Ziggo Mediabox XL offline aangeeft, maar het modem wel online is, dan staan hieronder een aantal oorzaken en oplossingen.

Splitter/versterker
Er wordt nog regelmatig gebruik gemaakt van een niet retourgeschikte versterker/splitter. Als je deze aangesloten hebt tussen je Ziggo Mediabox XL en ons netwerk, krijg je foutcode 1060. Splitter/versterkers zijn retourgeschikt als de frequentieband geschikt is voor 5 Mhz of hoger. Je vindt deze informatie vaak op de splitter/versterker. De onderstaande splitters zijn in ieder geval niet retourgeschikt of mogelijk verouderd:
- UMU-01
- UMU-1006
- CFS (deze is verouderd)
- PDF (deze is verouderd)
- CTU (deze is verouderd)
- ETU (deze is verouderd)

Heb je 1 van de bovenstaande splitters in gebruik? Dan kunnen wij de bovenstaande splitters vervangen door de volgende splitters:
- SQ-601
- PTS-02KK
- POA-01

Bekabeling
Gebruik uitsluitend materiaal van uitstekende kwaliteit en zorg ervoor dat je bekabeling voldoet aan het
Kabelkeur keurmerk. Op het moment dat je dit niet doet is er een kans dat het signaal te zwak is waardoor je de 1060 melding krijgt. Daarnaast kan een slecht signaal voor een heel slecht functionerende Ziggo Mediabox XL zorgen.

Overig
Zorg ervoor dat je een eventuele versterker zo dicht mogelijk aansluit bij het eerste aansluitpunt. Wanneer het signaal eerst wordt versterkt, is en blijft de kwaliteit van het signaal optimaal. Plaats je de versterker na een splitter, multitap of aftakelelement, dan versterk je ook de ruis die er dan al op zit wat de kwaliteit natuurlijk niet ten goede komt.

Sluit ongebruikte uitgangen van versterkers, multitaps, aftakelelementen en eventuele splitters af met afsluitweerstanden. Dit om te voorkomen dat er ruis binnenkomt in de kabel.

Voor het aanschaffen van de juiste kabels, stekkers en andere materialen, kun je het eventueel informeren bij de volgende winkels

Wandcontactdozen(WCD)
Naast de verouderde splitters/versterkers kun je te maken hebben met een verouderde wandcontactdoos (WCD), hieronder vind je een lijstje met WCD’s die zijn goedgekeurd voor gebruik in het Ziggo netwerk. Alle andere WCD en AOP's zijn niet (meer) geschikt.



Hallo Serkan,
ik heb nu al 2 weken de Horizon mediabox xl, maar het werkt nog steeds niet. Ik begin langzaam moedeloos te worden en vraag mij af of dit nog goed komt. Vanaf het begin krijg ik bij installatie foutcode 1060. Al 2 keer alle stappen met een ziggo medewerker ondernomen, Monteur is geweest, heeft alles nagekeken. Bleek het verkeerde serienummer geregistreerd te staan. Het juiste nummer doorgegeven waarna ik 24 uur moest wachten, ik ben nu al 36 uur aan het wachten maar krijg nog steeds foutcode 1060. In mijn Ziggo go app zie ik ook een heel ander ID nummer staan als op mijn mediabox. Is er dan niemand die dit eens goed na kan kijken?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr, Remco
Reputatie 7
Goedemorgen Remco,

Sorry voor mijn latere reactie. Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met onze helpdesk en dat de problemen zijn verholpen. 🙂

Reageer