BadBert

Level 1
  • 127Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Standaard STEREO geluid als ook Dolby Digital beschikbaar is

Zijn er meer mensen met het volgende probleem, en wie heeft er een oplossing voor?

er zijn verschillende zenders (o.a. FOX, HBO) die standaard de stereo geluids stream pakken.
Andere zenders (zo'n beetje alle NL zenders) gaan standaard naar Dolby Digital...

Als ik handmatig voor (bijvoorbeeld) FOX via OK -> Audio -> Engels (of Nederlands) Dolby Digital kies, dan heb ik wel DD, maar zet ik de box in stand by (maakt niet uit welke soort) en weer aan, dan staat die standaard weer op stereo! Erg storen...

Alles naar fabrieksinstellingen is ook al geprobeerd, maar helpt niet.

Bij de geavanceerde instellingen staat de Dolby Digital uitgang al aan overigens (nogmaals: werkt op genoeg zenders, gewoon prima)

Wel aan ziggo gemeld, maar die wisten er niets van en hebben er melding van gemaakt... dus misschien via deze weg mensen te vinden met hetzelfde probleem, en misschien wel een oplossing?!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Verrassend! Omdat ik geen verbinding meer had met het thuisnetwerk had ik de HB vandaag teruggezet naar fabrieksinstellingen (met behoud van persoonlijke instellingen). En wat denk je? Het Dolby probleem lijkt te zijn opgelost! Hij blijft m onthouden. mocht het toch weer mis gaan (heb wel vaker net wat te vroeg gejuicht met de HB), laat ik het uiteraard even weten.

Bekijk in context

66 Reacties 66
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Helaas ervaar ik hetzelfde. Ten tijde van UPC deed het probleem zich al tijdelijk voor, maar was na een update verdwenen. Erg vervelend dat het probleem weer terug is van weggeweest. Ik heb er vorige week al een casus voor aangemaakt, maar tot op heden geen enkele respons gehad van Ziggo.....
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Dat is mij inderdaad ook opgevallen, ik kijk veel Discovery en daar was het geluid altijd perfekt Dolby Digital. Maar de laatste tijd staat hij inderdaad standaard op stereo en moet je hem handmatig op "onbekend-Dolby Digital" zetten.
Dit is weer zo'n typisch vreemd Horizon probleem waar vanuit Ziggo en destijds bij UPC geen reacties van medewerkers op komen. Horizon is nu ruim twee en een half jaar op de markt en er blijven toch nog steeds kleine onhebbelijkheden voorkomen ondanks alle updates. Misschien is de hardware wel te zwak voor alle mogelijkheden en zullen nieuwe Horizon boxen in de toekomst waarschijnlijk wel worden uitgerust met snellere (Quadcore?)processors, groter geheugen, etc. Kijk naar de nieuwe Samsung smart-televisies met media functies, die hebben ook allemaal quadcore processors om alles vlot en soepel te laten werken. Ondanks de updates blijft Horizon wat snelheid betreft en vlot reageren mijlenver achter met de genoemde quadcore Samsung televisies en blijft toch maar een beetje traag en hikkerig reageren op commando's.
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ook m'n bedenkingen over de hardware, maar het Dolby-probleem is puur een software-matige die met een update valt op te lossen. De vraag alleen is wanneer??? Ziggo-operators: graag antwoord hierop. Ik wacht nu al weken op een antwoord.....
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ik had er al een andere post voor opgemaakt, dat wanneer een probleem iets te gecompliceerd is, er geen reacties volgen vanuit Ziggo en destijds UPC. Ook niet dat het probleem doorgespeeld is naar de betreffende (technische) afdeling oid, dat lijkt me een kleine moeite en het niet reageren vanuit Ziggo is niet netjes tegenover klanten die de moeite nemen om hun problemen te posten.
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Inderdaad niet netjes....het lijkt me een kleine moeite op een -denk ik- niet al te gecompliceerd probleem een oplossing te bedenken en hier in ieder geval over te communiceren. Het is per saldo al eerder een keer opgelost geweest....
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Ziggo operators: waar zijn jullie???? Wil nu wel eens een keer antwoord hebben op dit probleem....:(
BadBert
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb via twitter wel reactie gehad.

Ze hebben op een of andere manier daar een testbox zo geprogrammeerd dat hij automatisch op alle zenders Dolby pakt, maar dan loopt het geluid op de door mij genoemde zenders (fox en alle HBO bijvoorbeeld) niet synchroon. Wel als je handmatig selecteerd.

Is dus toegegeven dat het een software probleem is, en ze werken aan een oplossing / update!

Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor de update er is!

(ondertussen nog een geluids"issue" gevonden met "bekijk programma vanaf begin", maar daar heb ik een los topic voor gemaakt)
BadBert
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
toch wel fijn als ook hier iemand van ziggo zou reageren he...

Gisteren even navraag gedaan via twitter (want ik moet er elke keer achteraan, ze kunnen niet even wat laten weten.... tsssssssss)

maar helaas nog geen verbetering / update te melden 😞
Dobbelsteen

Level 2
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik denk dat er achter de schermen nu heel hard gewerkt wordt om dit probleem op te lossen...met mes en vork. 😄
BadBert
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar via twitter weer even gevraagd... maar heb weinig hoop.

schiet niet echt op zo met oplossen van problemen/storingen!
Ruud R.

Level 1
  • 637Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Ik merkte gisteravond op dat er weer automatisch "Nederlands Dolby" wordt doorgegeven op Discovery op kanaal 17 en dat je het geluid niet meer handmatig van Stereo op "Onbekend Dolby" moet overzetten. Is deze bug opgelost?
Arie_O

Level 1
  • 139Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Waarschijnlijk moet u wachten, tot u een ons weegt.
Zo vlot is ziggo niet, met oplossen van problemen.
Mijn probleem is al bekend sinds oktober 2014.
En wordt niet opgelost.

gr. Arie :?
IRENEGONZALEZ

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na jaren een redelijk goed 5.1 signaal te hebben gehad, is het mij tegenwoordig onmogelijk om
nog enig dolby signaal uit de cisco box te ontvangen
Michiel1979

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb dit probleem ook al ruim een jaar. Ik heb het op alle NL zenders, dus op de meest bekeken zenders. Erg vervelend en storend steeds opnieuw handmatig dolby te moeten selecteren! Al meerdere malen melding van gemaakt, nooit terugkoppeling over ontvangen.
IRENEGONZALEZ

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michiel1979 wrote:
Heb dit probleem ook al ruim een jaar. Ik heb het op alle NL zenders, dus op de meest bekeken zenders. Erg vervelend en storend steeds opnieuw handmatig dolby te moeten selecteren! Al meerdere malen melding van gemaakt, nooit terugkoppeling over ontvangen.


Dat ik zelf moet switchen van "origineel" naar "Dolby Surround" vind ik niet erg
maar als dat dan is gebeurd dan krijg ik nog gewoon dual geluid en verders nada
Ik denk dat ik binnenkort maar eens de settopbox vraag te vervangen, want dit is helemaal niks. Ook na het vervangen van de toslink kabel totaal geen 5.1 signaal, al maanden niet.
Michiel1979

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb juist het tegenovergestelde dus standaard iedere keer stereo ipv dolby.
Voor geluid gebruik ik enkel de optical uitgang in combinatie met enkel geluid via spdif aan (dus audio via HDMI en audio via analoog uit).

Als ik handmatig iedere keer switch heb ik wel DD geluid.
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het probleem sinds ruim een week niet meer. Het lijkt te zijn opgelost.
Hunty

Level 1
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 1Likes
Kennelijk te vroeg gejuicht: Probleem weer terug van weggeweest....grrrrr...
BadBert
Topicstarter
Level 1
  • 127Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ben 2 weken op vakantie geweest, las je bericht, dacht: YES... maar idd... probleem is er NOG STEEDS.

ik ga WEER ziggo "lastig vallen" via twitter....

Uitgelicht topic