Beantwoord

Signaalsterkte stuk minder na werkzaamheden

• 27 maart 2018
  • 26 Reacties
  • 1705x Bekeken

Er zijn vannacht werkzaamheden geweest (tussen 01 uur en 06 uur) aan het netwerk en nu is de signaalsterkte behoorlijk gedaald.
Eerst nog tot voorbij het streepje 'goed' en nu een flink stuk eronder.
Ik ben benieuwd want Ondemand werkt al niet goed, gisteren paar keer foutcode 8015. En content opent nog steeds erg traag. Ik snap niet dat na werkzaamheden het signaal zwakker is dan voorheen, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Het zou hetzelfde moeten zijn toch! of beter.

Ik heb overigens geen mail ontvangen van deze werkzaamheden, wel een mail dat er vandaag de hele dag aan het netwerk gewerkt word, oude kabels vervangen enz. Ik weet dus ook niet of die werkzaamheden wel doorgaan omdat dat niet op de site van ziggo staat. Daar staat dus enkel dat er vannacht werkzaamheden zijn geweest. Erg duidelijk allemaal.
icon

Best beantwoord door Evert 27 maart 2018, 13:13

Wat betreft de foutcode, misschien heb je hier iets aan.

En het signaal moet inderdaad ook zeker niet te zwak zijn, maar jij kunt nog heel wat signaalsterkte verliezen voordat je te zwak signaal hebt 😉 Bovendien ligt het wettelijke minimum dat Ziggo moet aanbieden bij binnenkomst nog ruim boven het minimum aan wat de box nodig heeft 🙂 Het woord Goed geeft in tegenstelling tot het woord Uitmuntend aan of de signaalsterkte deugt of niet.
Bekijk origineel

26 Reacties

Reputatie 7
Als je een mail hebt ontvangen dat ze vandaag de hele dag aan het netwerk werken dan kan het natuurlijk wel kloppen dat je nu last hebt van je netwerk. Uiteraard vreemd dat je voor de nachtwerk geen mail hebt gehad en voor de dag werkzaamheden wel, maar je weet in ieder geval dat er iets aan de hand is. Om echt heel zeker te weten of ze met je kabels bezig zijn kan je het beste de klantenservice bellen. Die kunnen dit voor je inzien en je antwoord op geven. Als je op een moderator wacht dan kan het misschien nog wel een dag duren en dan is het misschien ook alweer verholpen :)

Blijft lastig maar ik denk dat je vandaag rekening moet houden dat die kabel werkzaamheden en dat het daarom ook vandaag even allemaal wat trager is en misschien straks wel helemaal geen verbinding meer hebt.
Als je een mail hebt ontvangen dat ze vandaag de hele dag aan het netwerk werken dan kan het natuurlijk wel kloppen dat je nu last hebt van je netwerk. Uiteraard vreemd dat je voor de nachtwerk geen mail hebt gehad en voor de dag werkzaamheden wel, maar je weet in ieder geval dat er iets aan de hand is. Om echt heel zeker te weten of ze met je kabels bezig zijn kan je het beste de klantenservice bellen. Die kunnen dit voor je inzien en je antwoord op geven. Als je op een moderator wacht dan kan het misschien nog wel een dag duren en dan is het misschien ook alweer verholpen :)

Blijft lastig maar ik denk dat je vandaag rekening moet houden dat die kabel werkzaamheden en dat het daarom ook vandaag even allemaal wat trager is en misschien straks wel helemaal geen verbinding meer hebt.
Ik zal het afwachten, ik heb wel het modem en de mediabox al gereset. Maar ondemand is al dagen traag, ik heb dit 4 dagen geleden elders hier al gemeld en Mark Ziggo heeft het signaal gecontroleerd en zag geen afwijkingen.

Bedankt EnergieBoy 😉
Hier een foto van signaalsterkte hoe die nu is. was eerst tot aan het rode streepje, nu een stuk zwakker dus:
Trouwens ondemand foutcode is nu 8080, 2e keer werkte het wel.
Reputatie 7
Badge +29
In jouw geval is je signaal wél beter geworden. Een signaalsterkte in uitmuntend kan ook voor allerlei storingen zorgen, het beste is dat hij ergens in Goed staat en dat staat hij nu :)
Die 8080 foutcode, wanneer krijg je die precies?
In jouw geval is je signaal wél beter geworden. Een signaalsterkte in uitmuntend kan ook voor allerlei storingen zorgen, het beste is dat hij ergens in Goed staat en dat staat hij nu :)
Die 8080 foutcode, wanneer krijg je die precies?
Die verscheen toen ik een film wilde afspelen via ondemand, bij een 2e poging verscheen die foutcode niet meer, gisteren ook maar toen 8015 foutcode.
Ik gebruik ondemand niet vaak maar als ik het gebruik verschijnen deze codes soms.
En wat betreft de signaalsterkte daar zijn de meningen ook over verdeeld, ik weet dat die niet uitmuntend moet zijn maar ook niet te zwak.
Signaalsterkte van SBS6 was al erg zwak maar na de werkzaamheden nog zwakker
Opnames lopen al bijna dagelijks vast op die zender:
Reputatie 7
Badge +29

En het signaal moet inderdaad ook zeker niet te zwak zijn, maar jij kunt nog heel wat signaalsterkte verliezen voordat je te zwak signaal hebt 😉 Bovendien ligt het wettelijke minimum dat Ziggo moet aanbieden bij binnenkomst nog ruim boven het minimum aan wat de box nodig heeft 🙂 Het woord Goed geeft in tegenstelling tot het woord Uitmuntend aan of de signaalsterkte deugt of niet.

Oké bedankt voor de uitleg.
Het programma dat Die 8080 code gaf was wel nog beschikbaar want 2e keer lukte het wel en had niet op pauze gestaan.
Reputatie 7
Badge +29
Hopelijk is het een incident! 🙂 Start On Demand in ieder geval niet gelijk nadat je de box aan hebt gezet, grote kans dat On Demand dan nog niet volledig opgestart is.
Hopelijk is het een incident! 🙂 Start On Demand in ieder geval niet gelijk nadat je de box aan hebt gezet, grote kans dat On Demand dan nog niet volledig opgestart is.Maar het gebeurd ook als de box uren aanstaat, eerder werd alles sneller geladen maar sinds 4 dagen niet meer. En dat vind ik zo vreemd.
@Mark Ziggo of een andere moderator. Ik zie dat de box op CPE2 sta, er is toch geen test meer want dat is het testnetwerk.
Hoe kan dat nu? Zojuist was dat nog CPE0.
Ik heb al antwoord van Anne B Ziggo over CPE2, ik zou hier nog een email over krijgen vandaag zei hij me waar alles instaat.
Nu maar hopen dat ik die mail ook ontvang want dat gaat vaak mis.
Ik heb ook een e-mail van Ziggo gehad vorige week dat Ziggo vandaag onderhoud gaat doen binnen de regio/wijk waar ik onder val van 27-03-2018 0.00 uur t.e.m. 27-03-2018 23.59.
Ik ga dus morgen pas kijken of er merkbaar verschil is in tv- en internetsignalen.
Tot nu toe heb ik alleen af en toe uitval van de vaste telefoon gehad.
Het is mijns inziens dus weinig zinvol om de helpdesk te vragen wat ze precies aan het doen zijn, dat weten zelfs de moderatoren niet eens.
Ik heb ook een e-mail van Ziggo gehad vorige week dat Ziggo vandaag onderhoud gaat doen binnen de regio/wijk waar ik onder val van 27-03-2018 0.00 uur t.e.m. 27-03-2018 23.59.
Ik ga dus morgen pas kijken of er merkbaar verschil is in tv- en internetsignalen.
Tot nu toe heb ik alleen af en toe uitval van de vaste telefoon gehad.
Het is mijns inziens dus weinig zinvol om de helpdesk te vragen wat ze precies aan het doen zijn, dat weten zelfs de moderatoren niet eens.
Hier nergens uitval van internet en tv gehad. Enige wat er veranderd is is dus de signaalsterkte van de box. Wat ik overigens nog steeds niet begrijp, zo'n zwak signaal heb ik nog nooit gehad. Ik heb wel eens een zwakker signaal gehad en toen heeft een monteur het signaal versterkt omdat het te zwak was zei hij terwijl het een sterker signaal was dan wat ik nu heb.
Dus blijf ik het raar vinden.
Reputatie 7
Badge +29
Nogmaals, dit is absoluut geen zwak signaal, dit is een hartstikke goeie sterkte. Je signaal was voor de werkzaamheden juist te sterk en dat is nergens goed voor, ook niet voor je modem.
Nogmaals, dit is absoluut geen zwak signaal, dit is een hartstikke goeie sterkte. Je signaal was voor de werkzaamheden juist te sterk en dat is nergens goed voor, ook niet voor je modem.Oke maar de monteurs die hier geweest zeiden dat het signaal juist goed was zo, en moderators (Serkan Ziggo bv) hebben mijn signaal vaker gecheckt en zeiden nooit dat het signaal te sterk was.
Maar goed ik wacht nog even op een reactie van een moderator die de upstream controleert.
Want ondemand blijft er traag.

Bedankt Evert96 😉
Overigens verscheen die 8080 code niet bij een film van ondemand maar bij een programma in de kijklijst van ondemand daar staan ook de programma's die ik via replay tv heb bekeken. En replay tv werkte gisteren avond ook weer niet goed.
https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/replay-tv-programma-niet-beschikbaar-22884/index1.html#post257600
De afgelopen 10 dagen geen vastlopers in opnames van SBS6 gehad(als ik er niet langs zapte tijdens de opname), dus ik dacht dat het door de betere signaalsterkte kwam na de grote onderhoudswerkzaamheden, maar helaas, de box heeft gisteren de schade gewoon ingehaald, maar liefst 4 keer in een minuut blijven hangen voorafgegaan door hard gepiep en gekraak. Ik schrik me steeds kapot als dat gebeurd. Ik heb de opname ook niet verder gekeken, geen zin meer om op die manier opnames terug te kijken, zeer slecht voor mijn hart. Dit probleem word nooit opgelost met deze box, want zijn hardware problemen en kan alleen opgelost worden als Ziggo met een nieuwe verbeterde box op de markt komt. Eerst gisteren ochtend weer een spontane reboot van de Connectbox dus weer even geen internet en dan later op de dag dit weer.
Ziggo wil dat de klanten tevreden zijn met hun producten maar met dit onding is niemand gelukkig (op een paar na, die een wonderbox hebben) Er zijn miljoenen boxen die wel goed werken zeggen ze dan, ja dat klopt, In Duitsland!!!
Reputatie 4
Badge
beste @twigger,

Goed balen zo een Bagger XL box, mogelijk is het een optie een modem erbij te nemen?
Daar draait dan je internet en telefonie op en ontlast enigszins je XL box.

groet,

Bam
beste @twigger,

Goed balen zo een Bagger XL box, mogelijk is het een optie een modem erbij te nemen?
Daar draait dan je internet en telefonie op en ontlast enigszins je XL box.

groet,

Bam
Ik heb een los modem in gebruik, Connectbox, modem van 'Horrorbox' is niet in gebruik.
Beetje verwarrend misschien maar ik bedoelde dat eerst problemen met internet en later met de Horrorbox. Spontane Reboot Connectbox is iets dat regelmatig voorkomt.
Vorige modem Ubee heb ik dat nooit meegemaakt.
Reputatie 4
Badge
beste @twigger,

OK dat is duidelijker :)
Wel in de horrorbox DHCP en WiFi uitgezet? 😉

dank en groet,

Bam
beste @twigger,

OK dat is duidelijker :)
Wel in de horrorbox DHCP en WiFi uitgezet? 😉

dank en groet,

Bam
Horrobox kan ik niet met pc verbinden want pc staat in een andere ruimte, te ver weg van de HB. Maar is gewoon een hardware probleem van de box. Tunerprobleem in dit geval. Veel mensen hebben dit probleem en is al zo vaak gemeld hier.Kan opgelost worden door de hardware te vervangen maar dat zal nooit gebeuren. Dus nieuwe boxen uitbrengen is de enige oplossing
Reputatie 7
Badge +26
Even mijn visie als het mag. Je signaal sterkte is nu prima! Inz SBS6 . Mijn buurvrouw , en nog een kennis van mij hadden ook problemen met SBS6 . Bij de buurvrouw een nieuwe splitter geplaatst, resultaat geen klachten meer. Bij kennis, bij de kennis de coax kabel vv de coax die je bij het pakket ontving, die ik nog overhad. ( zijn coax was naar mijn idee de boosdoener. ) ook toen de probleem opgelost. Het is even standaard, maar als het probleem echt alleen sbs is, is ea nakijken en evt vervangen vaak de oplossing is mijn ervaring. Mijn ouders gebruikte PTS 02k splitter die opeens niet meer goed functioneerde, bij Vv naar de poa 01 ( wel enigsinds meer demping, maar niet extreem) was meerder zenders waar enige problemen waren ook opgelost. Ook hadden zij wat problemen met opstarten, dus even te moment geduld aub. Dit was bij vv ook opgelost. Wellicht speelt er bij jou iets anders omdat je aangaf al langere tijd isue's te hebben. Iig succes ! Voor een oplossing, want zo kijken lijkt mij idd een frustratie. Gr Rob.
Signaalsterkte is goed ja maar SBS6 zit op een te zwakke frequentie dat is bekend en het gebeurd niet alleen op SBS maar ik neem vaak op van SBS vandaar dat ik(en vele anderen) het op die zender vaker merk. Rechtstreeks op AOP aangesloten laatst en zelfde problemen. Splitters zijn al vaker vervangen zonder resultaat. Na Veel monteurs en veel dingen vervangen blijft het probleem ontstaan.
Ook zijn er conflicten met de tuners dat hebben meerdere monteurs al bevestig hier.
Grotendeels hardware probleem zoals ik al zei.
Maar goed zoals ik al zei zijn er ook mensen met een wonderbox.
Reputatie 7
Badge +26
Ok duidelijk, je hebt zelf al veel gedaan! Ja ik ben dan een van de "gelukkige" maar ik zou zo graag zien dat we dat allemaal waren☺

Reageer