Wihout

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sharp tv werkt niet volledig op afstandbediening mediabox horizon

Mijn nieuwe sharp tv (LC-43UI865x) is niet te koppelen aan de afstandbediening van de mediabox. Aan/uit en volumeregeling doen het niet. Ondanks vele pogingen vlgs instruktie Ziggo website lukt het niet. Het lijkt of de code 2550 niet de juiste is. Wie weet hier raad mee?

graag reactie dan m.vr.gr. Wil
18 Reacties 18
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Wil,

Heb je misschien wat aan de tips in dit topic?

Groet,
Evert
Goolaerts

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem met de Mediabox XL en mijn nieuwe SHARP TV type LC-40FI3122E. De code 2550 werkt niet.
Met mijn vorige JVC televisie werkte het prima.
De installateur kreeg het niet voor elkaar. Ikzelf ook niet.
Contact met de helpdesk heeft ook niet geholpen.
Een reset van de afstandsbediening maakte het alleen erger, nu wilde ook de koppeling met de Mediabox niet meer lukken.
Een nieuwe afstandbediening ontvangen en de koppeling met de Mediabox lukte prima, maar de koppeling met de TV niet.
Het zou toch wel fijn zijn als Ziggo de goede code zou kunnen doorgeven.
PeterSpr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sharp televisie.

Ik heb inmiddels het gehele forum afgestruind, maar nergens een afdoend antwoord gevonden. Wat ik erg irritant vind is dat de moderators van Ziggo steevast met een citaat uit de gebruiksaanwijzing komen. Als dit niet afdoende is blijkt, hullen zij zich in stilzwijgen. Eigenlijk schandalig, helemaal als je het motto: “We gaan pas weg als alles werkt” in ogenschouw neemt. 

Dus blijf met tips komen tot het werkt of stuur een monteur langs die het bij de mensen thuis regelt. Je staat voor je eigen motto, of niet.

 

Goolaerts

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn Mediabox XL had een defect. Daar is een monteur voor gekomen en die heeft de Mediabox omgeruild. Hij zou gelijk even de afstandbediening koppelen met de SHARP TV. Nou, het lukte hem dus ook niet. 

En ik voel er niets voor om 9999 koppelcodes uit te proberen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Enige wat ik kan doen is dit topic onder de aandacht brengen van de Moderators.

 

@PeterSpr  Moderators die houden wel degelijk topic’s in de gaten, maar deze is 6 maanden stil geweest en daarna weer 15 dagen. Maar bijna elke werkdag komen er moderators langs om de topic’s te bekijken en hulp te bieden als nodig is.

PeterSpr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Dave, heel goed gezien. Dit Topic is 6 maanden stil geweest zonder dat er een oplossing is gekomen. De moderators van Ziggo hebben dus al maanden en maanden de tijd gehad om een oplossing te publiceren. Niet gedaan, gemiste kans. Nemen ze hun klanten blijkbaar niet zo serieus.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Hij is onder de aandacht gezet en ik hoop voor een oplossing.

 

Meer kan ik niet doen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Als de bekende code's niet werken met de SharpTV, ben ik bang dat de koppeling helaas niet gaat lukken. Dan zul je toch de afstandsbediening van je TV hiervoor moeten blijven gebruiken. 

Goolaerts

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is toch geen antwoord Ziggo waardig? 

Ziggo geeft op dat die koppeling met een SHARP televisie werkt. En wel met de code 2550. Blijkbaar is dit een foute code, dus ga na en zoek uit wat de juiste code is. En maak je er niet op deze makkelijke manier vanaf. 

OnnoKorten

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen,

misschien heel stom maar ik had hetzelfde probleem met mijn sharp uit duitsland. Nu had ik een oude lijst gevonden van upc en 0848 werkte bij mij prima! Voor de rest hetzelfde doen als beschreven word maar dan een andere code proberen

 

Onno

 

PeterSpr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Onno,
 

Prachtig kerstcadeau. 
De code 0848 werkt volledig.

Dankjewel 
Peter 

Goolaerts

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Onno, maar die codes had ik ook gevonden en allemaal geprobeerd, maar ook die werken niet met de A.B. van de XL Mediabox. Ze werken wel met de Pace Mediabox. 

sanneman

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

1659

2676

2951

Verkregen bij All For One remotes

De laatste werkte voor mijn nieuwe Sharp icm mediabox xl

Wihout
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wordt hier nog wat aan gedaan? 3 afstandbedieningen nodig nu. Type LC- 43 van sharp. Al vele malen deze vraag gesteld zonder enig antwoord. Droevig hoor.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Wihout , 

 

Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld bent in het feit dat er nog geen concrete oplossing is gegeven. Zoals mijn collega Lycke al eerder heeft aangegeven is deze er ook niet. 

 

Als het niet werkt met de codes die op de website te vinden zijn, dan kunnen we de afstandsbediening niet verder ondersteunen. Gelukkig zijn er een hoop andere mensen die hier met je meedenken en die verschillende codes geven om uit te proberen. 

Ik raad je dan ook aan om een kijkje te nemen in dit topic en de verschillende codes een kans te geven. 

Goolaerts

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Marijke, 

Hebben jullie van Ziggo ooit al eens de moeite genomen om contact op te nemen met SHARP, om hier een oplossing voor te vinden? 

En waarom staat er nog steeds dat code 2550 moet worden gebruikt, terwijl wel duidelijk is dat die niet (altijd) werkt? 

 

RickyBuys

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onno korten...bedankt voor het Eurena moment ….ik had het eigenlijk al opgegeven … me erbij neergelegd ...want daarvoor had 2 uur lang codes in staan toetsen tevergeefs en tot zware frustratie ...toen nog alle fora af , maar niets lukte…

nu week later dacht ik probeer t nog n keer…. 

 

heb de 0848 gedaan , 3 keer maar nog niets , maar na eerste keer merkte ik wel dat tv uitging ...weliswaar niet weer aan , dus wellicht was t gewoon dat ie vanzelf uitging na stand-by tijd dacht ik nog , overtuigd van dat  het dat wel moest zijn, had immers altijd pech en geen succes …
met dat geklooi...(heb t over het instellen hoor jongens , niet zo zwaarmoedig. ???) over het leven heb ik t niet ..en zou ik me ook niet alhier over gaan uitwijzen…. daar is psychiater voor eventueel en niet een vraag-:antwoord-advies forumpagina van hoe een afstand.bediening van ZIGGO te koppelen met Sharp tv.…ik geef toe, de frustratie met die codes maakten me rijp voor de psychiater en de afstandsbediening rijp voor wat tape eromheen , wegens zijn vlucht door de lucht tegen de muur, na zoveelste mislukte poging.… maar goed , had mezelf na enkele dagen weer bijeen geraapt en de saga continuous….…en dat was dus zojuist , na 3 keer lukte me de 0848 code en alles werkt… ben nu 15 minuten verder en voel me zielsgelukkig , zag vorige week dag nadat ik tv had opgehangen thuis en urenlang de koppeling niet werkend kreeg met de afstand.bediening , flink  aantal grijze haren tussen mijn stoppelbaard...toen ik opstond uit bed…. waarna er n futloze dag volgde en dat aanhield tot zojuist …

 

mijn leven is weer op de rails.…

 

0848 was het en ben zooooooo blij.…

 

psychiater afgebeld en direct buiten bloemetjes gaan plukken al huppelend door n grasveld in de zon…

 

 

bedankt onno..

 

je heb mijn dag gemaakt (wil eigenlijk “leven” zeggen) maar wil niet dat jullie denken dat mijn geluk afhangt van een wel-of niet werkende koppeling van een ZIGGO afst.bediening met een Sharp tv…

 

 

tot zover het slappe gelul, had wellicht wat kort en bondiger kunnen zeggen dat t gelukt was…. maar in kort zijn , legt mijn talent niet…

voor alle moedeloze Sharp-aanschaffers na mij….hou hoop, probeer t nog paar keer…

 

want t werkt wel…

 

 

hallelujah..

 

 

fijne avond mensen…

 

ik ga even tijdje triomfantelijk heen en weer zappen , maar nu ook afgewisseld met geluid lager en hoger en tv aan en uit zetten…. net zo lang tot mijn vriendin zegt : ”JAAAAAA, nu weet ik t wel...t is je gelukt “


geef nooit op…

 

een waar genoegen was t me, mensen…

 

ouwehoer (met nu werkende ZIGGO afst.bediening) is …...out!!!

 

 

 

RickyBuys

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Excuus : *Eureka” bedoelde ik uiteraard...

Uitgelicht topic