Rikkie1968

Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Service en klantenservice Ziggo

Beste mensen van het forum:

Gisteravond viel onze horizon opeens uit, het kastje wilde niet meer opstarten en het signaal bleef uit.
Gebeld met de Ziggo klantenservice, die ons vertelde dat het kastje kapot was en dat er niet eerder dan maandag een monteur kon komen, die ons €40,- kost en elke kwartier langer €15,- per kwartier
Kosteloos kon ze het dinsdag regelen, maar dan zouden we 5 dagen zonder tv zitten..
Ze heeft niet naar het postcode of huisadres gevraagd wat toch een normale gang van zaken is.
We vertelden deze medewerkster dat we dit niet willen accepteren, omdat we €65,- per maand betalen los van onze 3 Vodafone abonnementen die op dit adres genoteerd staan.
Het gesprek ging niet zoals de medewerkster wilde, en vervolgens verbrak deze de verbinding.
We hebben weer gebeld, en toen werd ons gemeld dat er een storing was, en dat wij 1 van de 104 ongelukkigen waren, aan deze (wel) vriendelijke medewerker verteld dat zijn collega niet eens de moeite nam om naar onze postcode te vragen was zijn antwoord kort: dat is dom, want zo had ze kunnen weten dat er een storing is in uw regio.
Na een paar uurtjes weer gebeld en gevraagd wat de status was van de storing, welke storing vroeg de medewerkster er is geen storing in uw gebied.
Zij vertelde dat haar voorganger een fout had gemaakt, en dat het toch wel aan ons kastje lag...

eh...eerst de verbinding verbreken en daarna een dure Ziggo monteur naar ons adres sturen om te kijken waar Ziggo zelf een storing heeft gaat te ver..
We hebben per direct besloten het Ziggo abonnement te beëindigen, zo ga je niet met klanten om, je mag voor dat geld toch verwachten dat Ziggo/Vodafone je niet 5 dagen zonder tv signaal laat zitten.

Mijn hoop is dat er mensen iets hoger in de Ziggo top dit lezen, om vervolgens de regels èn de klantenservice eens door te lichten, want dit gaat niet goed komen.
We hebben in ons pakket: Netflix, Videoland, Film 1 en HBO, waar we dus 5 dagen niet naar kunnen kijken...

Herkent iemand deze problemen? En wat was bij u de oplossing?

Ps: ook alles van Vodafone gaat eruit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Rikkie1968, welkom op onze Community. Ik lees dat je problemen hebt met je Mediabox XL en dat je teleurgesteld bent in de service die wij je daarop bieden.

Na verschillende telefoongesprekken met onze Klantenservice en verschillende adviezen daarvan kan ik me voorstellen dat je behoorlijk baalt. Ik ben niet bij de gesprekken aanwezig geweest dus ik moet vertrouwen op jouw verhaal en de notities van mijn collega's, de gesprekken liepen in ieder geval stroef en dat spijt me.
Dat mijn collega's geen alternatief hebben aangeboden (analoog of digitaal KabelTV) is een misser, wellicht erbij ingeschoten door de hoog opgelopen emoties. Ik geef deze feedback in ieder geval door om de gesprekken nog eens terug te luisteren en verbeterpunten er uit te kunnen halen.

Uiteindelijk wil je graag gewoon TV kunnen kijken met het apparaat waar je voor betaalt. Omdat je recent al een nieuwe Mediabox XL hebt gekregen en nu weer problemen ervaart is de kans groot dat niet de Mediabox XL defect is, maar de oorzaak ergens anders zit. Daarom willen we graag een monteur bij je langs sturen om alles te controleren.

Als deze monteur niet eerder ingepland kan worden dan dinsdag (inmiddels is de eerste optie donderdag), dan kunnen mijn collega's daar weinig aan doen. Hoe vervelend ook voor jou, want je zit daardoor wel 5 dagen zonder Mediabox XL.
Aan deze monteur zijn ook voorwaarden verbonden. Bij storing is de monteur gratis als de oorzaak volledig bij ons ligt, maar ligt de oorzaak (deels) bij de klant wordt er €50 in rekening gebracht door de monteur en hij lost het probleem natuurlijk nog steeds op.

Deze monteur is de beste oplossing voor jou problemen, maar de agenda zit vol voor de komende dagen en daar kan ik niets aan doen. Ook niet als dat je doet besluiten om over te stappen naar een concurrent.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Rikkie1968
Ik snap je frustratie ! , maar kan het niet zo zijn dat men heeft verteld dat als het aan jezelf ligt ? de monteur 40 euro moet berekenen !
Als er een storing is die veroorzaakt is door Ziggo ( zeker niet bewust veroorzaakt ) dan zal de monteur nooit kosten berekenen.
Je kan zelf hier
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/overzicht/?ab=true&%3fecmp=sbr-307-18726&gclid=CjwKCAjwwuvWBRBZEiwALXqjwwpCqI8Yn2t6VdEKIk5lrGGAtu9gP4HxpeMHwMI5SDI78Q1eEt34thoCOxIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CMLV7ub1y9oCFQyYdwodXAQDxg zien of er een grotere dan individuele storing in jou buurt is.

Ook als je decoder stuk is zal de monteur geen kosten berekenen , en ja het is heel vervelend als je een aantal dagen zonder TV zit maar het is nu eenmaal niet mogelijk zo veel monteurs in dienst te hebben dat je direct geholpen kan worden, en als het heel druk is in jou regio dan kan het een aantal dagen duren voordat jou individuele ? storing word opgelost.
En ja die medewerker is fout bezig geweest en had jou postcode moeten vragen !

opzeggen is wel heel rigoureus en denk je dat het gras elders groener is ?

veel succes
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Over het groene gras valt te discussiëren, we gaan in ieder geval minder betalen...
Ziggo heeft het steeds over de Formule 1, en Max en allemaal kijken..

Maar is je kastje stuk heb je toch echt pech..
Quote van jou: maar het is nu eenmaal niet mogelijk zo veel monteurs in dienst te hebben dat je direct geholpen kan worden...
Ai, misschien is dat juist het gene wat wel nodig is bij Ziggo, ik betaal per maand teveel om met deze service en klantenservice genoegen te nemen...

Ps: nee we moesten maandag voor de spoedmonteur gewoon €40,- betalen (geen verdere uitleg gehad)
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
In de UPC tijd stond er 5 (werk)dagen voor een storing, dus het kan even duren alvorens er een monteur komt.
Of dit bij Ziggo ook zo is weet ik zo even niet maar zal vast nog wel zoiets zijn.
Maar je hebt niet op de website gekeken of er een storing was in jouw postcode gebied?
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Robert, dat is het eerste wat ik heb gedaan, een storingscheck op de site. (geen storing)
We waren dan ook blij verrast dat er dus wel een storing door de klantenservice werd gemeld.
Er werd aan gewerkt en dus zou het niet tot dinsdag hoeven duren voor we weer signaal zouden hebben.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Mijn Mediabox XL ging eind vorig jaar ook defect.
Twee dagen later een andere in huis en de defecte ging retour.
Toch vreemd dat zo’n storing blijkbaar per geval een andere oplossing krijgt.
Een defecte box hoeft toch niet door een monteur vervangen te worden?
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Toch vreemd dat zo’n storing blijkbaar per geval een andere oplossing krijgt.
Een defecte box hoeft toch niet door een monteur vervangen te worden?

Was onze gedachte dus ook, en we hebben zelf al 1 vervangen zonder monteur vandaar onze reactie op de kosten van de monteur op maandag
Ik ga niet betalen voor alle gehuurde Ziggo apparatuur in ons huis waarvan Ziggo niet weet waar of wat de storing van hunzelf is.

En als je dan ook nog wordt afgebekt door een medewerkster die op vrijdagmiddag geen zin meer heeft om ons te woord te staan, en vervolgens de hoorn er ook nog op kwakt..
Na 20 jaar Ziggo ons zo te behandelen is buiten alle proporties
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Conclusie:
Op maandag zou een spoedmonteur zijn voor € 40,00 voor de dinsdag een gratis monteur binnen 2 werkdagen.
Standaard is binnen 5 werkdagen een monteur.

Alleen bij zakelijke abonnementen komt een monteur sneller, maar daar betaal je dan ook veel meer voor.
Rikkie1968 schreef: " ik betaal per maand teveel om met deze service en klantenservice genoegen te nemen..."
Helaas betaal je te weinig om voor meer service in aanmerking te komen, dat is duidelijk in de voorwaarden te lezen.

Als er al eerder een nieuwe box is ontvangen en er komen weer storingen is het niet vreemd dat een monteur langs moet komen, de kans is dan groot dat de storing ergens anders aan kan liggen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Rikkie1968
En zonder decoder kun je ook uitstekend tv kijken, alleen de tv even aanpassen en de coax rechtstreeks op de tv aansluiten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
@all Deze discussie is een herhaling van dezelfde discussie door TS: https://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Ziggo-klantenservice/m-p/293713#M24642
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Conclusie Bert:

Dank voor je mening, echter mis ik het belangrijkste in je betoog en dat is de reactie van de Ziggo medewerkster..
En ik betaal duidelijk teveel voor het geen ik krijg
Maar zijn de prijzen dan te hoog, of kan Ziggo niet zo,n service betalen wat wel zou moeten.
Ik lees toch echt meerdere klachten over de service van Ziggo, sluiten ze de ogen dan Bert?
Of moeten ze toch met hun tijd mee, dat geldt ook voor de zeer onvriendelijke klantenservice?

En NN ook dat is ons niet uitgelegd om analoog te gaan kijken
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Be rt wrote:
@all Deze discussie is een herhaling van dezelfde discussie door TS: https://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Ziggo-klantenservice/m-p/293713#M24642

Is dat ook al verboden Bert?

Het is toch Ziggo/Vodafone?
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
N.N. wrote:
Hallo Rikkie1968
En zonder decoder kun je ook uitstekend tv kijken, alleen de tv even aanpassen en de coax rechtstreeks op de tv aansluiten.


geen idee hoe dit werkt, is ons dus niet verteld of uitgelegd
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Rikkie1968
Het is absoluut niet verboden, maar je stelt overal dezelfde vragen en krijgt overal dezelfde antwoorden.

"geen idee hoe dit werkt, is ons dus niet verteld of uitgelegd "

Hier staat dat al uitgelegd aan je: https://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Ziggo-klantenservice/td-p/293713

Als je Horizon box het nu niet doet, kun je als je een DVB-C module in je TV hebt nog wel naar TV kijken mtt de coax kabel in je TV: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kabel-tv-installeren

Heb je geen DVB-C module in je TV, dan kun je nog analoog TV kijken en de TV de zenders analoog laten zoeken.

Iedereen kan zijn tijd beter besteden aan mensen die echt naar een oplossing op zoek zijn.
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Iedereen kan zijn tijd beter besteden aan mensen die echt naar een oplossing op zoek zijn.

Oei, goed antwoord die neem ik mee Bert(us) maandag

Mis je antwoord over de klantenservice Bert
Een voor jou: Iedereen kan zijn tijd beter besteden aan mensen die echt naar een oplossing op zoek zijn (dat is Ziggo niet)
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
MOET IK DIT ALS KLANT WETEN BERT, HOE KOM IK AAN DEZE INFO??????

"geen idee hoe dit werkt, is ons dus niet verteld of uitgelegd "

Hier staat dat al uitgelegd aan je: https://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Ziggo-klantenservice/td-p/293713

Als je Horizon box het nu niet doet, kun je als je een DVB-C module in je TV hebt nog wel naar TV kijken mtt de coax kabel in je TV: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kabel-tv-installeren

Heb je geen DVB-C module in je TV, dan kun je nog analoog TV kijken en de TV de zenders analoog laten zoeken.

Iedereen kan zijn tijd beter besteden aan mensen die echt naar een oplossing op zoek zijn.
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Einde discussie, ik heb de juiste keuze gemaakt lees ik..

Forza ZiggoVodafone en Bert
Verwijderd account
Niet van toepassing
Rikkie1968 wrote:
N.N. wrote:
Hallo Rikkie1968
En zonder decoder kun je ook uitstekend tv kijken, alleen de tv even aanpassen en de coax rechtstreeks op de tv aansluiten.


geen idee hoe dit werkt, is ons dus niet verteld of uitgelegd

Hallo Rikkie1968,
Bij een moderne tv kun je zelfs digitaal kijken, even de handleiding van de tv raadplegen.
Rikkie1968
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
N.N. wrote:
Rikkie1968 wrote:
N.N. wrote:
Hallo Rikkie1968
En zonder decoder kun je ook uitstekend tv kijken, alleen de tv even aanpassen en de coax rechtstreeks op de tv aansluiten.


geen idee hoe dit werkt, is ons dus niet verteld of uitgelegd

Hallo Rikkie1968,
Bij een moderne tv kun je zelfs digitaal kijken, even de handleiding van de tv raadplegen.


Heb ik beide?
Ooit gedacht aan ouderen?
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Hangt van merk en type TV af.

Uitgelicht topic