1
Vraag
2
Reacties
Edwin5571

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Schakelen van radio naar tv op de horizonbox - elke keer een reset nodig

overdag vaak radio aan maar als we dan in de loop van de dag over willen schakelen naar tv lukt dit niet en moet ik steeds de box resseten
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Max33

Level 3
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Hallo, de klacht ivm het vastlopen van de mediabox xl na het luisteren van radio klopt inderdaad. Als je van radio dan terug naar tv signaal wil dan gaat het fout.
Wat echt helpt is; tv uitschakelen of in ieder geval op standby zetten (dit is belangrijk!)
dan op de mediabox van radio zender overschakelen naar een tv zender. bv 2 x op de 1 drukken (dus 11) of 12 dat maakt allemaal niet uit als je maar een dubbel getal kiest en het moet natuurlijk een tv zender zijn wat bestaat!! Nu volgt in de display op de box de gekozen zender, hierna schakel je de tv weer in. Klaar
Good luck

Bekijk in context

14 Reacties 14
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Edwin5571 Probeer eens het met eerst de mediabox op een TV zender te zetten bv NPO1, wacht tot de display op de mediabox deze zender weergeeft (als na een korte tijd dit niet is gebeurd, nog een keertje) en dan de TV aanzetten.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Edwin5571. Welkom hier! Goed dat je een account aangemaakt hebt om je verhaal te delen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je elke keer je mediabox moet resetten.
Lukt het op de manier die @Sjaqie zegt?
Zo niet, wil je dan eens de mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen en kijken of het hierna nog steeds voorkomt?

We horen graag van je!
TIMMERMAN

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hoi.
Ik heb hetzelfde probleem.
Moet ook de Horizon resetten.
Als ik terug ga naar fabrieksinstellingen
verdwijnen dan ook de voorgeprogrammeerde opnames etc?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
TIMMERMAN wrote:
Hoi.
Ik heb hetzelfde probleem.
Moet ook de Horizon resetten.
Als ik terug ga naar fabrieksinstellingen
verdwijnen dan ook de voorgeprogrammeerde opnames etc?


Hey @TIMMERMAN. Heb je de stappen van @Sjaqie ook al geprobeerd?
Als je de fabrieksinstellingen terugzet, wordt je gevraagd of je je opnames wilt behouden (ja) en of je terug wilt naar je eigen instellingen of naar de standaard instellingen. Je mag hier gewoon je eigen instellingen houden. Dan hoef je niets opnieuw in te stellen :-). Laat je ons hier even weten hoe het gaat?
TIMMERMAN

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Instelling Sjaqie werken niet. Horizon zit als het ware vast op de radiozender.
Niks regeert dan meer. Enige optie is dan spanning er af en opnieuw opstarten.
Heb zo juist de fabrieksinstellingen gedaan.
Binnenkort dan kijken of dit gewerkt heeft.
Dick360

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Edwin5571;

Heb zelf geen Horizon box, maar het is volgens mij mogelijk om de zenders numeriek
in te stellen, vanaf kanaal 800 ergens beginnen de radio zenders! dus ga bijv. is naar
kanaal 4 RTL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
TIMMERMAN Als de radio aanstaat voor langere tijd loopt de bediening vast.

Maar er is een oplossing: alleen op de 1 drukken en even wachten tot de box op NPO1 is gegaan in het kleine scherpje op de box.
Hierna kun je alle functies weer gebruiken.
TIMMERMAN

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels de fabrieksinstellingen gedaan.
Radiozender loopt nog steeds vast en de Horizon box is niet meer te bedienen.
Ook niet met de hand op de box zelf.
Alleen resetten helpt maar dit is niet de bedoeling.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je deze oplossing geprobeerd? TIMMERMAN

Alleen op de 1 drukken en even wachten tot NPO1 is gekomen in het kleine schermpje voorop de box.
Hierna kun je de TV weer aanzetten o.i.d. als dat nodig is en alle functies weer gebruiken.
TIMMERMAN

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Helaas ook dat werkt niet. Geen andere zender te krijgen via de afstandsbediening en ook niet op de Horizon box zelf.
Ook niet op 1. Box blijft vast zitten op de radiozender. Moet hem echt resetten om hem weer aan de gang te krijgen.
hvancalker

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Edwin5571 wrote:
overdag vaak radio aan maar als we dan in de loop van de dag over willen schakelen naar tv lukt dit niet en moet ik steeds de box resseten

Deze klacht heb ik ook al jaren. Heb destijds een workaround van Ziggo gekregen: kies het radiostation en druk dan op On Demand. Nu gaat hij niet vastlopen. Voor het schakelen naar TV zender weer van On Demand afzetten.
Blijft natuurlijk absurt dat Ziggo / Samsung dit na al die jaren nog niet opgelost heeft!
Max33

Level 3
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Hallo, de klacht ivm het vastlopen van de mediabox xl na het luisteren van radio klopt inderdaad. Als je van radio dan terug naar tv signaal wil dan gaat het fout.
Wat echt helpt is; tv uitschakelen of in ieder geval op standby zetten (dit is belangrijk!)
dan op de mediabox van radio zender overschakelen naar een tv zender. bv 2 x op de 1 drukken (dus 11) of 12 dat maakt allemaal niet uit als je maar een dubbel getal kiest en het moet natuurlijk een tv zender zijn wat bestaat!! Nu volgt in de display op de box de gekozen zender, hierna schakel je de tv weer in. Klaar
Good luck
Mizovlie

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt het gelukkig wel, tv uit (standby) en TV zender kiezen. Niet meteen, in eerste instantie reageerde de box niet op de afstandsbediening, maar bij de 3e keer proberen een zender in te toetsen, lukte het wel.
Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat bij mij en bij mijn vriendin thuis vrijwel altijd werkt, als je radio hebt geluisterd zonder dat de tv aanstaat. Eerst een keer kanaal omlaag (niet omhoog oid), als dat goed gaat kan je een tv zender kiezen en tv aanzetten. Toen ik dit ontdekte heb ik hiervoor de box niet meer hoevdn resetten. Dit werkt bij de oude en nieuwe variant Horizonbox
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic