1
Vraag
2
Reacties
Sendersku

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SBS 9: haperend beeld

haperend Beeld SBS 9
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sendersku

laat Ziggo maar komen, want ik zie geen AOP. Zoals het nu zit is het absoluut niet correct. De kabel bij de muur is overigens ook te scherp gebogen. Ook iets om op te letten.

Een monteursbezoek is gratis als deze het AOP plaatst, en deze kan meteen ook alles doormeten.

Let op! Zorg dat de huisinstallatie vanaf het AOP in orde is, want dat is voor eigen rekening.

Succes!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Sendersku Nu staat er voordat je een vraag stelt "voeg zo veel mogelijk details toe enz. enz."
Dat is wel eens handig.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
...Zoals, wat is er al door jezelf gedaan. Hoe kijk je Tv? Gebruik je goede kabels? etc.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie in je profiel dat je een Mediabox XL hebt?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Sendersku. Leuk dat je hier bent!

Op slecht beeld zit je natuurlijk nooit te wachten. Zoals je hier kunt lezen helpen we je maar al te graag, maar de gegeven suggesties blijven losse flodders zonder input van jou. Laat je nog wat van je horen? Dan gaan we aan de slag.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Waarschijnlijk is probleem al opgelost of niet??? want Ts reageert niet meer. Jammer.

Teun
Sendersku
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry voor de late reactie ,
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sendersku

laat Ziggo maar komen, want ik zie geen AOP. Zoals het nu zit is het absoluut niet correct. De kabel bij de muur is overigens ook te scherp gebogen. Ook iets om op te letten.

Een monteursbezoek is gratis als deze het AOP plaatst, en deze kan meteen ook alles doormeten.

Let op! Zorg dat de huisinstallatie vanaf het AOP in orde is, want dat is voor eigen rekening.

Succes!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: is de kabel die ik op de plint zie, nou wit of grijs? Dan is dat zeer waarschijnlijk niet de kabel van Ziggo. Komt er een groene kabel in de meterkast uit, en is daarvandaan een kabel naar de kamer getrokken? Goed kijkend heb ik toch mijn vraagtekens bij de situatie en vraag me af waar het AOP zich bevind, áls die er is...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Mee eens Willem. Hier moet naar gekeken worden. Geen lekkere bekabeling.

Teun.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Teun wrote:
Mee eens Willem. Hier moet naar gekeken worden. Geen lekkere bekabeling.

Teun.



De kabel die over de plint naar binnen komt is wit/grijs. In ieder geval niet groen. Eerst niet opgemerkt, maar het is geen kabel van Ziggo. Dus moet er op een andere plaats een AOP zitten, of de kabel van Ziggo binnenkomen. Moeilijk te zeggen zo natuurlijk hoe het precies in elkaar zit.

Maar kort gezegd is dit niet goed.
Sendersku
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi allemaal bedankt voor de reacties ,
maar dit is zo aangesloten door een ziggo monteur
Sendersku
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dat moest een andere Ziggo monteur maar overdoen.
Sendersku
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Groene kabel zit er wel , maar de monteur kreeg de groene kabel niet goed gestript , daardoor werd hij te kort en moest hem verlengen met de witte
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Tijd voor een goede monteur. Dit kan en mag niet. Kabel opnieuw aansluiten en goed verlengen met groene coax!!!

Dus ziggo bellen en alles uitleggen en betere monteur eisen!

Teun
Sendersku
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké dank je , ik ga er achteraan
gr Jos
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Sendersku wrote:
Hoi allemaal bedankt voor de reacties ,
maar dit is zo aangesloten door een ziggo monteur


Slordig. Hoort niet zo, dus wederom Ziggo laten komen. Maar inderdaad, ik zie een groene kabel. Maar ik begrijp werkelijk niet dat men dat zo aflevert. Maar goed, dat is eigenlijk allemaal al gezegd.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Dat ziet er inderdaad niet uit zoals het hoort. Laat je hier de uitkomst van de nieuwe monteur weten? We zijn namelijk benieuwd naar het eindresultaat 🙂
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Ik zie in de werkbon dat de monteur alles in orde heeft gemaakt. Werkt SBS 9 weer zoals vanouds, Sendersku?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic