kudde6

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

RTL 7 en RTL Z sinds donderdagmorgen niet meer te bekijken

Afgelopen donderdagmorgen was er een storing, wij hadden s’morgens geen internet/tv en telefoon beschikbaar. Dit was s’middags weer opgelost. Sindsdien kunnen wij geen RTL 7 en RTL Z meer ontvangen. Wanneer wij het kanaal selecteren op de mediabox XL, dan is het geluid onderbroken en ook het beeld (blokkerig) We hebben de mediabox weer naar fabrieksinstellingen hersteld en de kabels gecontroleerd (ook andere coaxkabel er tussen, geen splinters, etc.). Het vreemde is, dat deze twee zenders wel gewoon te ontvangen zijn via een basis mediabox die wij boven hebben staan.

Na chatcontact met Ziggo, kwam ik erachter dat beide zenders op de zelfde frequentie zitten (dus dat het logisch is dat wanneer een het niet doet, de ander het ook niet doet).

Het volgende gedaan:

  • Check confirmatie en waarden in Mediabox (waarden beide zoals het hoort)
  • Mediabox XL terug naar fabrieksinstellingen
  • zenders opnieuw ingesteld via Mijn Ziggo
  • coaxkabel vervangen door een andere (beide van orde/dure kwaliteit)
  • kabel komt rechtstreeks via contactdoos in mediabox (geen splitter)
  • check op andere mediabox (werkt wel)
  • contact met Ziggo via chat (ook geen oplossing, daarna werd de chat afgebroken)

Iemand nog een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond de tweede vervangende box aangesloten en.... tromgeroffel.... die werkt wel naar behoren. De box installeert netjes en we kunnen RTL7 en RTL Z zien.

De problemen die donderdag 24 januari zijn begonnen, na een storing bij Ziggo (geen tv, internet en telefonie) van een uur, zijn weer voorbij. We zijn inmiddels wel 3 Mediaboxen XL en (bijna) 3 weken verder. De storing heeft waarschijnlijk een probleem in de mediabox veroorzaakt, waardoor deze een bepaalde frequentie niet meer goed kon ontvangen/weergeven.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Deze zenders zitten inderdaad in dezelfde transportstroom. Zit zelf toch te denken aan een stekker of i.d . ze zitten op de 530 mhz. Niets van telefoon of bluetooth in de buurt staan?
Een foto van je ziggo aansluiting zou je ook nog even kunnen posten.

Teun
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Er is niets verandert sinds donderdagmorgen (behalve dat de Ziggo producten anderhalf uur uit de lucht waren). De situatie bij ons in huis is net zo (qua apparatuur) als een half jaar geleden.

Ik kan nu even geen foto posten, maar de kabel komt binnen in de meterkast (signaal wordt gesplitst naar modem en tv met een drieweg (metaal)). Mediabox XL is direct aangesloten op het aansluitpunt in huis (zit niets tussen en ook de meetwaarden in de box geven de juiste waarden). Ik heb al een andere (goede) coaxkabel gebruikt om te zien of daar verbetering in optrad, maar zonder resultaat.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Wat gebeurt er als je de splitter er even tussen weg haalt en dus rechtstreeks aansluit?
Of ziggo moet iets veranderd na de werkzaamheden, wat ook zou kunnen natuurlijk.


Teun
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit geprobeerd, zonder resultaat (althans het resultaat blijft hetzelfde).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Als dit niet van één van de laatste generaties is wordt hij gratis vervangen door een Ziggo monteur en kan die ook kijken naar andere mogelijke problemen.
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik vanavond even doen.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
We wachten wel even af.

Teun
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit is het punt waar de kabel in huis komt.
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit is de splinter (Tussen witte kastje waar kabel binnen komt en modem/tv)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, dat is duidelijk gedateerd materiaal wat allerlei storingen kan triggeren.

Chat met Ziggo, vertel je verhaal en laat deze link van de foto ook zien: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/rtl-7-en-rtl-z-sinds-donderdagmorgen-niet-meer-te-bekijken-36487?postid=361816

Dan zien ze gelijk de huidige situatie, ik vermoed dat er een monteur gestuurd wordt die dit gratis gaat vervangen.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP even weten wat het vervolg is?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hoi Bert.

Helemaal mee eens. Tijd voor vernieuwing.

Teun
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Even een update. Ziggo denkt nog steeds dat het aan de gebruikte coax ligt. Even een kleine update (en een chatsessie verder).

ik heb de mediabox XL op de aansluiting gehad op de kamer van mijn dochter, daar leek alles gewoon te werken, dus ik heb mij geconcentreerd op kabels. Vanmorgen nieuwe Hirschmann kabel ontvangen. Maar... vanmiddag deed RTL7 en RTL Z het opeens weer (met oorspronkelijke aansluitingen, en ‘oude’ kabel). Vanavond de box weer aangedaan en wat blijkt RTL 7 en RTL Z werken weer niet.

Nieuwe kabel er tussen, zonder resultaat. Kabel rechtstreeks op de AOP, zonder resultaat. Mediabox weer op de kamer van mijn dochter, geen RTL op de mediabox XL (wel op de Humax). Het lijkt erop dat tijdelijke ontvangst van RTL7 en RTL Z op de kamer van mijn dochter en die vanmiddag beneden echt een toevalstreffer was.

Dus nu even de zaken op een rijtje:

1. Storing op donderdagmorgen 24 januari 2019 bij Ziggo (resultaat: 1,5 uur geen internet, telefoon en tv-signaal);
2. Na deze storing geen ontvangst van RTL7 en RTL Z op de mediabox XL (wel weer internet, telefoon en overige zenders);
3. Mediabox XL verplaatst naar boven (kamer dochter), hier lijkt er wel ontvangst te zijn van beide zenders;
4. ........EN........ Vandaag een korte periode dat RTL7 en RTL Z (30 minuten) wel te ontvangen zijn, maar vanavond weer niet;
5. Daarna de nieuwe coaxkabel geinstalleerd (Hirschmann met keurmerk), geen verbetering;
6. Nieuwe coaxkabel rechtstreeks op OAP, geen resultaat; (ligt dus niet aan de gebruikte kabels)
7. Mediabox ontvangt ook geen RTL 7 en RTL Z boven.

Het lijkt dus echt in de mediabox XL te zitten. Alle andere zenders doen het gewoon. Ook de Humax ontvangt alle zenders.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
kudde6 wrote:
Het lijkt dus echt in de mediabox XL te zitten. Alle andere zenders doen het gewoon. Ook de Humax ontvangt alle zenders.

Zeer uitgebreid onderzocht en volgens mij een juiste conclusie! Ik lees in onze administratie dat de laatste collega een monteur heeft aangeboden, dat aanbod staat natuurlijk nog steeds. Onze monteurs hebben ook vervangende apparatuur in hun bus die ze meteen om kunnen ruilen (tenzij die bij eerdere afspraken al zijn ingezet natuurlijk). Alternatief kunnen we ook de Mediabox XL omruilen door je een vervangende toe te sturen per post.

Laat maar weten wat jou het beste uitkomt, hiervoor kun je weer contact opnemen met de Klantenservice of je kunt mij een privébericht sturen (ik ben natuurlijk niet 24/7 aanwezig, reactie kan even duren).
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:
Laat maar weten wat jou het beste uitkomt, hiervoor kun je weer contact opnemen met de Klantenservice of je kunt mij een privébericht sturen (ik ben natuurlijk niet 24/7 aanwezig, reactie kan even duren).


Ik heb je een privébericht gestuurd. Dank alvast.
Jakama

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Kudde6 heeft u toevallig een Yamaha AV receiver?
Mijn schoonouders hebben dezelfde storing en de Ziggo monteur vertelde dat de AV receiver de veroorzaker v.d. storing is. Nadat Ziggo heeft geschoven met de kanalen na het stoppen van de anloge tv uitzendingen. Is de storing begonnen.
Ben benieuwd.
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, nee we hebben geen receiver. Alleen een mediabox en een tv. Inmiddels een andere box ontvangen en daar werken de kanalen wel op. Echter, start deze box niet op (stopt bij het welkom scherm). Even uit doen en dan weer aan... en dan kunnen we kijken. Dus inmiddels is er een andere box onderweg.

Het niet kunnen ontvangen lag dus wel degelijk aan de oude box, zaterdag komt de nieuwe box en we hopen dan alles (van Ziggo) weer op orde te hebben.
Jakama

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik houd dit draadje nog even in de gaten en ben benieuwd naar u ervaring met de nieuwe mediabox.
kudde6
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond de tweede vervangende box aangesloten en.... tromgeroffel.... die werkt wel naar behoren. De box installeert netjes en we kunnen RTL7 en RTL Z zien.

De problemen die donderdag 24 januari zijn begonnen, na een storing bij Ziggo (geen tv, internet en telefonie) van een uur, zijn weer voorbij. We zijn inmiddels wel 3 Mediaboxen XL en (bijna) 3 weken verder. De storing heeft waarschijnlijk een probleem in de mediabox veroorzaakt, waardoor deze een bepaalde frequentie niet meer goed kon ontvangen/weergeven.
Jakama

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Kudde6,
Mooi dat u storing verholpen is met een nieuwe mediabox, Bij mijn schoonouders was het uiteindelijk een kwestie van een koswi5 (@ de mediabox) stekker opnieuw monteren.

Uitgelicht topic