Even een update. Ziggo denkt nog steeds dat het aan de gebruikte coax ligt. Even een kleine update (en een chatsessie verder).
ik heb de mediabox XL op de aansluiting gehad op de kamer van mijn dochter, daar leek alles gewoon te werken, dus ik heb mij geconcentreerd op kabels. Vanmorgen nieuwe Hirschmann kabel ontvangen. Maar... vanmiddag deed RTL7 en RTL Z het opeens weer (met oorspronkelijke aansluitingen, en ‘oude’ kabel). Vanavond de box weer aangedaan en wat blijkt RTL 7 en RTL Z werken weer niet.
Nieuwe kabel er tussen, zonder resultaat. Kabel rechtstreeks op de AOP, zonder resultaat. Mediabox weer op de kamer van mijn dochter, geen RTL op de mediabox XL (wel op de Humax). Het lijkt erop dat tijdelijke ontvangst van RTL7 en RTL Z op de kamer van mijn dochter en die vanmiddag beneden echt een toevalstreffer was.
Dus nu even de zaken op een rijtje:
1. Storing op donderdagmorgen 24 januari 2019 bij Ziggo (resultaat: 1,5 uur geen internet, telefoon en tv-signaal);
2. Na deze storing geen ontvangst van RTL7 en RTL Z op de mediabox XL (wel weer internet, telefoon en overige zenders);
3. Mediabox XL verplaatst naar boven (kamer dochter), hier lijkt er wel ontvangst te zijn van beide zenders;
4. ........EN........ Vandaag een korte periode dat RTL7 en RTL Z (30 minuten) wel te ontvangen zijn, maar vanavond weer niet;
5. Daarna de nieuwe coaxkabel geinstalleerd (Hirschmann met keurmerk), geen verbetering;
6. Nieuwe coaxkabel rechtstreeks op OAP, geen resultaat; (ligt dus niet aan de gebruikte kabels)
7. Mediabox ontvangt ook geen RTL 7 en RTL Z boven.
Het lijkt dus echt in de mediabox XL te zitten. Alle andere zenders doen het gewoon. Ook de Humax ontvangt alle zenders.