Vraag

Rood telefoon icoon

Ik heb de laatste tijd vaak dat ik de horizon box moet herstarten. Voordat dat gebeurt, staat er een rood icoontje op de box...weet iemand wat dat kan zijn?

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi verroel,

Staat er dan ook in het rood offline bij? En gaat vaste telefonie ook via de horizonbox of heb je daar een los modem voor?
Het rode telefoontje brandt wanneer telefonie niet via de horizon box gaat. Als normaal gesproken telefonie wel via die box gaat, dan is de box waarschijnlijk offline en gaat dat lampje ook branden.

Wat gebeurt er precies waardoor je de box moet herstarten?

Groet,
Evert
telefonie gaat via de box...het enige lampje dat brandt is dan het rode telefoon lampje...er is dan echter ook geen Wifi...dus ik moet met de schakelaar op de achterzijde van de box opnieuw opstarten
Reputatie 7
Badge +25
Kun je screenshots posten van de up- en downstreamwaardes?

Deze kun je vinden door in te loggen op het modemgedeelte van de horizon door in de browser te gaan naar gwlogin.net, 192.168.100.1 of 192.168.192.1
De standaard login is admin/admin. De up- en downstream waardes kun je vervolgens vinden in het menu links in het scherm.
Hi verroel, welkom op de Community! Zo te zien staat Evert al voor je klaar om je te helpen. Ben je hier inmiddels verder mee gekomen? We zijn benieuwd!
Hoi, wij hebben momenteel ook dit probleem. Een rood icoontje van een telefoontje, zonder tekst erbij. We kunnen gewoon tv kijken maar geen Netflix. Herstarten van zowel de Ziggo horizon als ons modem haalt niets uit. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +31
@Ilo79
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Reageer