1
Vraag
2
Reacties
Huibertschat

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rood REC lampje blijft branden Extra Mediabox XL

Het rode rec lampje van mijn extra horinzon box blijft aan en na 15 seconde gaat de hele horizon box uit.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Huib,

Ok hij wil dus duidelijk niet meer meewerken.
Heb je de extra box aangesloten via een netwerk kabel? Zo nee, zou dit ook kunnen?
Het kan namelijk zijn dat hij het niet helemaal meer snapt maar met een update weer functioneert.
Als hij met een netwerk kabel op de hoofdbox is aangesloten kan je een frontpanel reset doen van de extra box. Daarmee forceer je een mogelijke update.

Zo doe je een frontpanel reset (zorg er dus wel eerst voor dat de extra box met een netwerk kabel aan de hoofdbox zit):

1 ) Schakel de Ziggo (Extra) Mediabox XL uit via de schakelaar aan de achterkant
2 ) Doe de (Extra) Mediabox XL weer aan met de schakelaar aan de achterkant
3 ) Druk na 2 seconden de aan/uit softkey aan de rechtervoorzijde in
4 ) De softkey moet ingedrukt zijn voordat de blauwe indicatie zichtbaar is
5 ) Houd de softkey 12 seconden ingedrukt
6 ) Laat de softkey los als de welkomsttekst voor de 2e keer verschijnt
7 ) Op het front panel is SCANNING/LOADING/SAVING zichtbaar
8 ) De (Extra) Mediabox XL reset nu automatisch en begint opnieuw aan het installatieproces
9 ) Leg de afstandsbediening van de Mediabox XL op het apparaat om deze opnieuw te koppelen
10 ) Ziet u geen scanning? Begin dan opnieuw

Gr,

Bekijk in context

22 Reacties 22
Huibertschat
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De grote horizon box die beneden staat doet het wel gewoon goed.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Huibertschat,

Dat is een rare situatie, eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord. Daar help ik je graag verder mee!
Als eerste ben ik benieuwd, krijg je helemaal geen beeld via de extra box?
En heeft je extra box eerder wel gewerkt?
Zo ja, zou je daar iets meer over kunnen vertellen, hoelang heeft hij gewerkt en heb je nog een idee wat je aan het doen was toen hij ineens alleen maar het rode lampje ging geven?

Als laatste van oriëntatievraag, wat heb je zelf al geprobeerd?

Gr,
Huibertschat
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha Ronald ,
Het gaat om de kleine extra die je als 2e horizon box gebruikt.
Deze is denk ik 2 jaar oud en heeft het ook bijna 2 jaar prima gedaan.
Het viel mij een paar dagen geleden al op bij het aanzetten via de afstandsbediening dat hij een zacht ratelend geluidje maakte maar hij deed het toen nog wel.
Als ik hem nu aan zet via de AB gaan er gelijk 2 lampjes op rood 1 met een driehoekje en 1 met REC.
De 1 met het driehoekje gaat bijna gelijk uit en krijg dan ook even beeld ongeveer 15 seconden en in die 15 seconden kan ik alles doen maar het rode lampje van REC blijft aan en hij neemt dan niets op want ik heb ook niets geprogrammeerd wat hij moet opnemen.
Na die 15 seconde valt de hele box uit en blijft het rode lampje van REC aan.
ik heb diversen keren via de achterkant van de Horizon box ge restart maar dat helpt niets hij doet niets meer.
De grote Horizon box die beneden staat doet het helemaal goed geen problemen mee.
voor de zekerheid deze ook al een paar keer ge restart maar ook dat hielp niets.
Groet,
Huib Schat.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Huib,

Ok hij wil dus duidelijk niet meer meewerken.
Heb je de extra box aangesloten via een netwerk kabel? Zo nee, zou dit ook kunnen?
Het kan namelijk zijn dat hij het niet helemaal meer snapt maar met een update weer functioneert.
Als hij met een netwerk kabel op de hoofdbox is aangesloten kan je een frontpanel reset doen van de extra box. Daarmee forceer je een mogelijke update.

Zo doe je een frontpanel reset (zorg er dus wel eerst voor dat de extra box met een netwerk kabel aan de hoofdbox zit):

1 ) Schakel de Ziggo (Extra) Mediabox XL uit via de schakelaar aan de achterkant
2 ) Doe de (Extra) Mediabox XL weer aan met de schakelaar aan de achterkant
3 ) Druk na 2 seconden de aan/uit softkey aan de rechtervoorzijde in
4 ) De softkey moet ingedrukt zijn voordat de blauwe indicatie zichtbaar is
5 ) Houd de softkey 12 seconden ingedrukt
6 ) Laat de softkey los als de welkomsttekst voor de 2e keer verschijnt
7 ) Op het front panel is SCANNING/LOADING/SAVING zichtbaar
8 ) De (Extra) Mediabox XL reset nu automatisch en begint opnieuw aan het installatieproces
9 ) Leg de afstandsbediening van de Mediabox XL op het apparaat om deze opnieuw te koppelen
10 ) Ziet u geen scanning? Begin dan opnieuw

Gr,
Huibertschat
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas Ronald. Als ik je stappen volg en druk op de softkey, dan verschijnt het welkom-scherm niet voor de tweede keer. Het lampje onder de driehoek gaat nu uit, het REC-lampje blijft rood. Op het scherm verschijnt nu 'thuisnetwerk 8099, geen verbinding met thuisnetwerk'. Die melding gaat drie keer aan en uit. Ten slotte floept de hele extra mediabox weer uit. Wat nu?
Toek

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn extra horizon box, sinds kort. Hiervoor altijd goed gefunctioneerd. Echter ook resetten doet hij niet zoals hierboven beschreven. De afstandsbediening koppelt dan niet meer. Batterijen vervangen etc. niks werkt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zet eens de automatische schijfbeheer uit in het menu bij voorkeursinstellingen. En dan weer een reset uit aan knopje of stroomloos zetten. Dit helpt vaak bij problemen bij de horizon , wellicht ook bij de extra box.
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
robbo Dit is bij de Extra Mediabox XL niet mogelijk, enkel op de hoofdbox met harddisk.

Aanvulling op stap 3 in het stappenplan van Ronald Ziggo: Bij de Extra Mediabox XL is 2 seconden vaak al te laat en brandt het blauwe lampje al onder de box.

Als 2 seconden niet werkt lukt het vaak wel door deze knop al na +- 1 seconde in te drukken en ingedrukt te houden.

Gr. Coen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ceskens

Ok duidelijk.. Hier even niet aan gedacht.
CreativeS

Level 13
  • 812Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Kleine toevoeging. Dat hele REC lampje op de Extra Mediabox XL heeft helemaal niets met opnames te maken. Die brandt niet als er opnames gemaakt worden. Er is enkel een icoontje actief op de Mediabox XL zelf als er een opname gedaan wordt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
ok, ik was ook even in de war met de gewone mediabox xl..:hushed:
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Toek Na de reset die hierboven beschreven is moet je de afstandsbediening opnieuw koppelen door het knopje met de twee pijltjes die over elkaar gaan (naast de 0 knop op achterkant van afstandsbediening) voor 15 seconden ingedrukt te houden.
Dit werkt het best als je ongeveer 30-50 cm van de bos af staat en op de voorkant van de box richt.

Mocht dit niet lukken dan kan je de afstandsbediening op de box leggen en de stroomschakelaar achter op de box een minuutje op uit klikken en weer aanklikken.
mulde102

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn extra box. Deze heeft het lange tijd prima gedaan, maar sinds een week geeft hij problemen. Hij start wel op, maar valt regelmatig om onduidelijke redenen uit, waarna de genoemde twee rode lichtjes branden bij 'rec' en 'uitroepteken'.
Alleen door uit/aan schakelen krijg ik hem weer aan de praat. De hierboven door Ziggo beschreven procedure heeft blijkbaar nog geen oplossing opgeleverd? In de situatie van de aansluiting van mijn extra box is niets veranderd. Is het een defect dat de extra media box van zekere leeftijd treft? Wat gaat Ziggo aan dit probleem doen?
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Valt de mediabox helemaal uit en brandt er geen gekleurde led onder de box of valt alleen het beeld weg? Heb je toevallig recent een foutcode langs zien komen?
Heb je de extra box via coax wifi of internetkabel verbonden met hoofdbox?
Shif

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Is er een update ofzo geweest. Beneden niks aan de hand. Boven doet ie niks meer.
Ziggo wat is dit probleem? Nieuwe horizonbox?
Hier aangesloten met een netwerkkabel. Reset gedaan. Afstandsbediening doet niks meer.
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Na de reset al afstandsbediening opnieuw gekoppeld?

Gaat de mediabox nog wel aan met de touchknoppen op de voorkant?
Shif

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja hij gaat aan maar reageert nergens meer op.
Het lampje met het uitroepteken en rec lampje branden continue
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dat er ineens zoveel meldingen zijn is zeker vreemd.

Hier moeten we dus dieper in duiken, een algemene storing is niet bekend.
een paar dingen zijn voor mij dan erg van belang, zorg dat je geen gebruik maakt van homeplugs, of wifi. Doe je dit wel, dan wil ik het probleem los behandelen.
Zorg er voor dat de Horizon box en de Extra box via een netwerk kabel rechtstreeks (dus niet via een homplug, maar ook niet via switch/router) op elkaar zijn aangesloten.

Verschijnt er tijdens de reset na het tweede welkomst scherm ook een icoontje dat je de stekker er niet uit mag trekken? Indien je nog steeds problemen hebt na de laatste stappen en op de manier van verbinden die ik toelichtte, kan je dan misschien een filmpje maken van je reset met het tv scherm in beeld? Deze kan je mailen naar community@ziggo.nl

Ik snap dat dit niet voor iedereen haalbaar is, mochten de stappen niet helpen dan is een monteur de beste oplossing.

@Ceskens, persoonlijk nog heel erg bedankt voor de goede begeleiding en vragen!

Gr,
Hvoordes

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb sinds enkele dagen precies hetzelfde. Kan het niet een defecte FAN zijn? Vlak voor dit gebeuren maakte deze nogal veel lawaai. Ik zit in de IT en weet dat pc's waarvan de fan niet meer werkt zichzelf uitschakelen naar enige tijd. Dit om oververhitting en defecten te voorkomen. Moet zeggen dat dit er erg op lijkt.

Groet Herbert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic