nico dieteren

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Retour geschikte aansluiting?

beste hoe kan ik zien of de ingang kastje uit de muur en of splitter is , die wat nu erin zit Splitter is een NTU862/65p
want dit zal nodig zijn voor de Horizonbox XL goed te laten functioneren heb ik gelezen.
maar voor Jaren en Jaren terug heeft een monteur van Ziggo deze splitter erop gezet NTU 862/65p maar hier kan ik niets over vinden.
15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Het gaat niet alleen over de splitter/versterker die op het doosje in de muur zit, maar ook het doosje in de muur moet retourgeschikt zijn.
Gezien de leeftijd van de NTU862/65p zal het doosje ook niet geschikt zijn.
Dit doosje valt onder het Ziggo deel van je aansluiting en wordt gratis vervangen, van Ziggo tot en met het eerste aansluitpunt is voor Ziggo, wat erna komt is voor jezelf om aan te passen.
Je kunt bij de bestelling aangeven dat je AOP niet retourgeschikt is en een beroep doen op de installatie garantie, dan wordt er direct een monteur ingepland:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie
Tekst op deze website:
Als je je aanmeldt als nieuwe klant, een nieuw apparaat bestelt of als je verhuist, garanderen we dat de opstart van internet, tv en bellen moeiteloos verloopt. We noemen dat de installatiegarantie. Deze garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon. 

Wil je daarnaast direct verder iets aan laten passen kan dat ook tegen kostprijs, op deze website zie je alle mogelijkheden en eventuele kosten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur

Kun je hier een foto plaatsen van je AOP, is het eerste punt waar Ziggo binnenkomt, met eventuele splitters en versterkers erop?
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Je kunt kosteloos een monteur inplannen (via internet/mijn ziggo) ook wanneer je de mediabox xl al hebt ontvangen en aangesloten, maar niet blijkt te werken als gevolg van bijvoorbeeld geen retoursignaal.
nico dieteren
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sorry voor mijn Later reactie

zo heeft de Monteur het voor jaren terug achter gelaten, je ziet bij foto kastje op de muur op de muurkant een oude doos met erop een hele witte deksel wat zelfs een andere afmeting heeft.
of is dit normaal.

en ik neem aan dat de splitter/versterker ook voor de kosten van Ziggo zijn !!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik zou Ziggo bellen voor een installatiemonteur, er is niet te zien welke AOP achter het witte plaatje zit en de versterker is ook niet volledig of in het geheel niet retourgeschikt, een paar poorten misschien lees ik ergens, afhankelijk van welke NTU 862.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie

Mocht er meer nodig zijn, dan kan de monteur dit direct in orde maken tegen kostprijs. 
De installatie van 1 tv, 1 computer en 1 telefoon is gratis. Voor kabels en stekkers betaal je niets extra's.
Prijzen staan onderin de website: Moet ik betalen voor extra kabels en stekkers?
 
Wil je dat de monteur meteen meer apparaten voor je aansluit, zoals een extra tv of computer? Voor € 10 per kwartier maakt de monteur het voor je in orde. Extra kabels en stekkers koop je dan tegen kostprijs meteen bij de monteur.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
nico dieteren wrote:
sorry voor mijn Later reactie

zo heeft de Monteur het voor jaren terug achter gelaten, je ziet bij foto kastje op de muur op de muurkant een oude doos met erop een hele witte deksel wat zelfs een andere afmeting heeft.
of is dit normaal.

en ik neem aan dat de splitter/versterker ook voor de kosten van Ziggo zijn !!!


Dit ziet er allemaal al best wel oud uit. Dat verdient dus absoluut aandacht. En moet je dan wat betalen, is dat vaak snel vergeten, want het is zeker niet prettig issues te krijgen door een verouderde installatie. En alleen al naar de stekkers kijkend is deze installatie al van een flink aantal jaren geleden. Dat zal er dus zeker op vooruit gaan.
nico dieteren
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
binnenkant van kastje op de muur
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Deze DIO-01 is wel retourgeschikt, maar je versterker waarschijnlijk niet.
In ieder geval zijn van de NTU er soorten die in het geheel niet of een paar poorten retourgeschikt zijn.
Maar hij zal ook niet afgeschermd zijn voor allerlei nieuwe zender signalen van mobiele telefoons e.d.
nico dieteren
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste Ziggo

de monteur is voor een paar dagen terug langs geweest , en de ingang van de Kabel (kastje op de muur ) is vernieuwd.
maar de Horizon Mediabox XL komt in de ochtend niet uit de Standby stand , nu moet ik steeds de Horizonbox aan de achterkant handmatig uitzetten door middel van de schakelaar uit en weer aan te zetten.

dat zal de bedoeling toch niet zijn neem ik aan, en dan Netflix op kanaal 150 valt het 9/10 keer niet te bekijken. deze blijft gewoon hangen op Netflix scherm.

wat nu gedaan zou dit probleem toch aan de Horizon mediabox liggen ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Heb je de versterker er nog tussen zitten?

Kun je een foto plaatsen van signaalsterkte op NPO1 op de box, met een beetje naar beneden scrollen je verbinding WAN en nog wat instellingen.

Menu - opties - diagnose OK klikken even wachten op 2 witte balkjes en een beetje naar beneden scrollen voor de verbindingsgegevens.
nico dieteren
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee de monteur heeft het kastje compleet vernieuwd aan de muur , en nu is de Horizon mediabox XL rechtstreeks aangesloten.
dus zonder tussenkomst van de versterker.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ziet toch goed uit.
Hier nog wat tips voor Nelflix:
https://community.ziggo.nl/apps-op-je-mediabox-98/werkt-je-netflix-app-op-de-mediabox-xl-niet-goed-lees-deze-tips-19228
nico dieteren
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En hoe zit het probleem dan met niet uit standby te komen in de ochtend !!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Even hardop denken:
Is je box opgenomen in een thuisnetwerk?

Staat de stand by op hoog en op 's-nachts.
Voor je vanavond de boel in stand by met je afstandsbediening, zet de box even 30 seconden van de stroom, 1 minuut weer aanzetten en weer in stand by met de afstandsbediening.
nico dieteren
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bert.
Nee de mediabox zit niet in thuisnetwerk.


De monteur heeft alles ingesteld

Standby staat op hoog
Automatisch naar standby - s'nachts
Automatisch standby instelling - 23.00uur
Ga naar standby na - 210 min

Dit zou hij hebben gedaan om updates te mogen ontvangen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat rest alleen nog:
Staat de stand by op hoog en op 's-nachts.
Voor je vanavond de boel in stand by met je afstandsbediening, zet de box even 30 seconden van de stroom, 1 minuut weer aanzetten en weer in stand by met de afstandsbediening.

Dat heeft voor mij ook wel eens vreemde issues laten verdwijnen en nooit meer terug gezien.
Succes ermee, maar misschien heeft iemand anders nog een dieper inzicht op dit forum.

Uitgelicht topic