J.de Vries

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Resolutie niet ondersteund

Vanmorgen nog gewoon tv gekeken maar toen we vanmiddag opnieuw de tv en Horizon box aanzetten, kregen we ineens op het tv-scherm de melding "resolutie wordt niet ondersteund" of iets dergelijks.
Van alles geprobeerd (de standaard dingen zoals uitzetten van de box met knop op achterzijde, helemaal van het stroom af, modem uit, kabels gecheckt e.d.) maar niets hielp. Uiteindelijk klantenservice gebeld maar om een lang verhaal kort te maken... zij konden ons niet helpen.
Nu ben ik weer aan het zoeken op internet en kom ik iets tegen over de Horizon update:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/software-updates/
Schijnbaar wordt iedere Horizon box geupdate zonder bericht vooraf. Het lijkt mij dus nu het meest aannemelijk dat onze box geupdate is vandaag en dat er daarom bepaalde instellingen veranderd zijn waardoor wij deze problemen ervaren.
Hoe kunnen wij dit herstellen??
Jolanda
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J.de Vries
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry!!! Door alle drukte rondom de feestdagen vergeet ik helemaal om nog uitsluitsel te geven.
Willem-A De spanning van de mediabox halen is 1 van de dingen die we inderdaad geprobeerd hadden, maar dat werkte niet. Ook konden wij de resolutie op de mediabox niet instellen/wijzigen omdat het enige dat wij te zien kregen op het tv scherm de melding over de resolutie was. We konden dus niet naar het menu van de box of wat dan ook.

Inmiddels is het echter opgelost. Toen wij de volgende ochtend opnieuw de tv aanzetten, deed alles het weer gewoon! Ik denk tóch dat het met een update te maken heeft gehad.
Wij hebben een poosje geleden een monteur in huis gehad omdat onze mediabox niet meer werkte. Nadat hij gekeken had, besloot hij een nieuwe box te installeren en hij vertelde ons dat het wel even kon duren voordat die zou werken omdat ze met updaten bezig waren. Het kon dan wel 6 uur duren voor het in orde zou zijn en dat klopte inderdaad.

Bedankt mensen voor het meedenken!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Staat de resolutie op de TV wel goed?
Kijk eens of je daar wat kan instellen 1080 p of i zou moeten weken, maar evt alles proberen.
Geef hier ook even aan welke TV je hebt, merk en type.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi J. de Vries, goed dat je al van alles hebt geprobeerd. Ben je verder gekomen met het advies van Steefb?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:
Staat de resolutie op de TV wel goed?
Kijk eens of je daar wat kan instellen 1080 p of i zou moeten weken, maar evt alles proberen.
Geef hier ook even aan welke TV je hebt, merk en type.



Op een Tv kun je de resolutie niet instellen. Deze geeft altijd weer in de resolutie waarvoor deze is gemaakt. Dat kan dus de oorzaak niet zijn. Maar bij de XL/mediabox is dat een ander verhaal. Daarop is de resolutie wel in te stellen. Maar het kan niet zo zijn dat dit door een update is gewijzigd. Daarnaast zullen de meeste Tv's er geen probleem meer van maken als daarop bv. een resolutie van 1080P binnenkomt, terwijl het om een HD-ready Tv gaat. Er word dan gewoonweg gedownscaled.

Maar het is wel handig even te weten welke Tv er word gebruikt, al kan men op de XL ook 'TV resolutie aanhouden' instellen. Dan zal de XL de resolutie aanpassen op de gebruikte Tv. Doordat dit soms ook mis kan gaan (pendelen van de mediabox) is vast instellen van de resolutie op de mediabox ook een optie, maar dan is het dus van belang welke Tv word gebruikt.

Maar we hebben dit issue vaker zien langskomen. Ik zal eens kijken of ik daar nog wat over kan vinden. In ieder geval is even de spanning geheel van de mediabox halen een van de punten die nogal eens wil werken.

Kortom: je stelt de resolutie in op een bron, niet op de Tv.
J.de Vries
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry!!! Door alle drukte rondom de feestdagen vergeet ik helemaal om nog uitsluitsel te geven.
Willem-A De spanning van de mediabox halen is 1 van de dingen die we inderdaad geprobeerd hadden, maar dat werkte niet. Ook konden wij de resolutie op de mediabox niet instellen/wijzigen omdat het enige dat wij te zien kregen op het tv scherm de melding over de resolutie was. We konden dus niet naar het menu van de box of wat dan ook.

Inmiddels is het echter opgelost. Toen wij de volgende ochtend opnieuw de tv aanzetten, deed alles het weer gewoon! Ik denk tóch dat het met een update te maken heeft gehad.
Wij hebben een poosje geleden een monteur in huis gehad omdat onze mediabox niet meer werkte. Nadat hij gekeken had, besloot hij een nieuwe box te installeren en hij vertelde ons dat het wel even kon duren voordat die zou werken omdat ze met updaten bezig waren. Het kon dan wel 6 uur duren voor het in orde zou zijn en dat klopte inderdaad.

Bedankt mensen voor het meedenken!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag J.de Vries

ik heb het ook vaker langs zien komen, en weet dat de resolutie op de box niet veranderd in zulke gevallen, maar desondanks is het goed dit na te zien. Al kunnen, zoals gezegd, de meeste Tv's prima omgaan met andere resoluties en zou dat het probleem dus niet mogen zijn.

Wat ik wel vreemd vind, is deze melding. Dat zou eigenlijk een melding moeten zijn van een ander kaliber als het met updates te maken heeft. Dit is nl. best verwarrend...

Kun je daar wat mee Marianne Ziggo?
JenB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben deze week ook hetzelfde probleem gehad.
Ook met klantenservice van Ziggo gebeld en alle stappen wat ons werd geadviseerd uitgevoerd maar allemaal tevergeefs.
Uiteindelijk werd ons gezegd dat het aan onze tv lag.
Gesprek vriendelijk beëindigd en toen kwamen we via google op deze topic uit.
Uiteindelijk na dit allemaal gelezen te hebben volgende dag weer naar Ziggo gebeld. Probleem van a tot z uitgelegd waarop we in de wacht werden gezet ivm met overleg manager.
We kregen de optie om een afspraak te maken voor een monteur alleen deze zou dan pas een week later langs kunnen komen.
We hadden een optie voor Ziggo om ons een nieuwe box te sturen.
Vandaag binnen gekregen en meteen geïnstalleerd en hij doet het.
Super blije kids die weer hun series konden kijken.
Zoals in deze topic al werd gezegd vinden we het apart dat na meerdere automatisch updates van de Mediabox XL zo'n melding verschijnt met resolutie niet ondersteund.

In iedere geval voor de volgende die zo'n melding krijgt na een update .
Gewoon een nieuwe box aanvragen en het is opgelost. ?

Uitgelicht topic