Beantwoord

Replay TV, Ziggo Sport (14), Apps (Netflix en Videoland) werken niet

Hoi,

Sinds paar dagen werkt mijn Mediabox XL niet meer zo als ik het gewend ben.
  • Replay TV werkt niet, programma's worden niet vrijgegeven
  • Ziggo sport, kanaal 14, geen signaal. Fout melding 2010 en soms foutmelding 2020
  • Kanaal 150 Netflix en kanaal 151 Videoland werken ook niet. Bevroren logo netflix videoland zichtbaar.
  • Apps werken ook niet. Zijn niet beschikbaar.
Helaas heb ik vandaag wel verschillende keren de media box gereset. Dit werkte niet. Daarna nog zelfs helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen. Helaas zonder enig succes.

Verder kan ik andere zenders gewoon normaal bekijken. Soms blijf het wel hangen tijdens het zappen. Signaalsterkte en kwaliteit, zijn goed.

Ik ben nu bijna door al mijn opties heen.... please help me :((.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 11 februari 2019, 11:58

Welkom op de Community, @MHdeVries020. Ik stuur je even een pb wat betreft de monteur 🙂

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +20
Haal ten eerste al je coax kabels uit je aansluitingen en zet ze weer vast.

Heb je de Mediabox XL opgenomen in je netwerk ?
Of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Hoe is je signaalsterkte en kwaliteit?
Reputatie 7
Badge +31
@MHdeVries020 schreef: "Signaalsterkte en kwaliteit, zijn goed."

Als ze allebij in goed staan is het niet goed.
De signaalsterkte moet ergens in goed staan op NPO1.
Minder dan 75% in zwak gaat fout en meer dan 25% in uitmintend gaat fout.
Signaalkwaliteit moet strak rechts maximaal in uitmuntend staan.

2010 en 2020 zijn beide signaalstoringen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Als dit er één is van een vorige generatie, dan wordt hij gratis omgewisseld door een Ziggo monteur en die kan gelijk ook verder kijken naar eventuele problemen.
Reputatie 7
Welkom op de Community, @MHdeVries020.

Heb je nog een update van ons? Als het al is opgelost dan horen we dat uiteraard ook graag van je.
Ik had de coaxkabel uit mediabox gehaald en uit antennecontactdoos. 2min later sloot ik de kabel weer aan en dan stekker erin gedaan zodat er weer stroom op zit.

ik zag dat kanaal 14 terug was. signaalsterkte en kwaliteit waren allebei uitmuntend. Helaas werken replaytv, netflix, videoland en de apps nog steeds.
Reputatie 7
Badge +31
Ah, beiden in uitmuntend, dat kan oversturing veroorzaken.
De signaalkwaliteit moet ergens in goed staan, vreemd verhaal, maar uit de praktijk blijkt dat in Uitmuntend heel vaak storing veroorzaakt.

Heb je een versterker in gebruik?
Zo ja, probeer dan eens op een lagere versterking aan te sluiten, zodat de signaalsterkte in Goed staat.

Kun je hier een foto plaatsen van je eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt en de antennecontactdoos?

Er moet een oplossing te vinden zijn.☺
Reputatie 7
MHdeVries020 schreef:

Ik had de coaxkabel uit mediabox gehaald en uit antennecontactdoos. 2min later sloot ik de kabel weer aan en dan stekker erin gedaan zodat er weer stroom op zit.

ik zag dat kanaal 14 terug was. signaalsterkte en kwaliteit waren allebei uitmuntend. Helaas werken replaytv, netflix, videoland en de apps nog steeds.

*Edit, Bert was me voor. Ik vermoed inderdaad dat daar het probleem zit. We zien de foto's graag tegemoet 🙂
Hoi,

Hier een update. Correctie ten opzichte van vorige bericht. Signaalsterkte is uitmuntend en signaalkwaliteit is nu goed.

Ik kan alles weer, bleek dat mijn coaxkabel niet meer okay werkte. Was beschadigd.
Netflix weer terug ziggo sport is weer terug. Had toevallig nog een ongebruikte coaxkabel liggen van ziggo, die heb ik gebruikt. Nu kan ik weer replay tv kijken en dat allemaal vanwege een kabel hahaha.

Bedankt voor het meedenken en jullie reacties.
Reputatie 7
Badge +31
@MHdeVries020 "Signaalsterkte is uitmuntend en signaalkwaliteit is nu goed. "

Hoe het even goed in de gaten.
Signaalsterkte moet grofweg ergens in goed staan.
Signaalkwaliteit altijd strak aan het einde van Uitmuntend.

Signaalsterkte is uitmuntend kan een beetje, maar verder in Uitmuntend geeft storingen door overstirung, vandaar dat de signaalkwaliteit nu in minder staat.

Heb je een coax versterker in gebruik?
Dat is vaak de oorzaak van een te sterk signaal.
Sorry het was andersom, toen ik reageerde was ik niet thuis 🙈.

dit is mijn contactwandoos, met splitter denk ik. Witte kabel is mijn ziggo internet.

Reputatie 7
Badge +31
OK dit is een oude AOP met een oude splitter.
Ziggo moderators komen morgen langs en kunnen een afspraak maken voor een gratis monteur die dit kan vervangen en dan direct kan zien of de problemen ook verholpen zijn.
Reputatie 7
Welkom op de Community, @MHdeVries020. Ik stuur je even een pb wat betreft de monteur 🙂