Had je hier al gekeken?
https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314
Ga eens naar opties. > voorkeur instellingen> automatische schijf beheer. Zet deze daar uit. Test nu of het beter gaat. Dan kunnen wij even verder kijken. ook mag de schrijf niet te vol zijn.
Heb je hem al eens gereset?
Uitgebreide Instellingen >
Mediabox XL >
FabrieksresetHeb je de box opgenomen in je thuisnetwerk?
beantwoord door Be rt24 september 2018, 10:20
Allereerst, de Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids, deze is noodzakelijk.
Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.
Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.
Mogelijke storingen:
* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.
Hoe deze storingen weer kwijt te raken:
* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.
* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel.
Bekijk origineel