whistler

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Replay tv werkt niet - niet vrijgegeven en beeld hapert

Goedenmorgen allemaal
Ik zit met een probleem dat ik eigenlijk nu ongeveer 3 weken heb.
Als ik heel simpel een programma terug wilt kijken krijg ik elke keer de melding, dit programma is niet vrijgegeven.
Soms is het op te lossen door de media box uit te zetten. Nou klaag ik niet snel maar ben er nu wel redelijk klaar mee eigenlijk.
Nou is dit maar 1 probleem van de meerdere problemen.
Ook regelmatig dat het beeld hapert, of niet gelijk loopt.

De foto's zie je onder de spoilerknop.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi whistler, ik zie dat er nog geen oplossing is gevonden in dit topic. Speelt het probleem nog steeds?

Als ik je mediabox uitlees zie ik dat hij in ECO stand staat, dat kan soms problemen geven bij TV-gids gerelateerde diensten zoals Replay. Kun je de mediabox in HOOG energieverbuik in stand-by zetten en kijken of de problemen daarmee verholpen worden? Zie de instructies op onze website.

Als je je Mediabox in je thuisnetwerk hebt opgenomen, dan adviseren we je om deze eruit te halen. Dit kan namelijk voor problemen zorgen. Hoe je dat doet lees je hieronder:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Had je hier al gekeken?

https://community.ziggo.nl/ziggo-replay-tv-gids-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314


Ga eens naar opties. > voorkeur instellingen> automatische schijf beheer. Zet deze daar uit. Test nu of het beter gaat. Dan kunnen wij even verder kijken. ook mag de schrijf niet te vol zijn.

Heb je hem al eens gereset?Uitgebreide Instellingen > Mediabox XL > Fabrieksreset


Heb je de box opgenomen in je thuisnetwerk?

beantwoord door Be rt24 september 2018, 10:20
Allereerst, de Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids, deze is noodzakelijk.

Er bestaat de mogelijkheid om de Mediabox XL op te nemen in een thuisnetwerk.

Helaas kan dit nu storingen opleveren of zelfs geheel niet werken door een bug in de software.

Mogelijke storingen:

* In het geheel niet kunnen installeren.
* Haperende verbindingen en uitvallend thuisnetwerk.
* Niet kunnen bereiken van andere apparaten in het thuisnetwerk.
* Haperingen van replay en apps zoals Netflix en Videoland.
* Haperend geluid.

Hoe deze storingen weer kwijt te raken:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel.
Bekijk origineel
whistler
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ja zeker en alles zo gedaan als er staat maar helaas.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi whistler, ik zie dat er nog geen oplossing is gevonden in dit topic. Speelt het probleem nog steeds?

Als ik je mediabox uitlees zie ik dat hij in ECO stand staat, dat kan soms problemen geven bij TV-gids gerelateerde diensten zoals Replay. Kun je de mediabox in HOOG energieverbuik in stand-by zetten en kijken of de problemen daarmee verholpen worden? Zie de instructies op onze website.

Als je je Mediabox in je thuisnetwerk hebt opgenomen, dan adviseren we je om deze eruit te halen. Dit kan namelijk voor problemen zorgen. Hoe je dat doet lees je hieronder:

* Haal de kabel tussen de Mediabox XL en het modem of andere apparaten af.

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen
Erwin1111

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb ook dat replay hapert alleen het beeld ,geluid gaat gewoon door.
verder doet het apparaat het gewoon goed.
energy verbruik op hoog gezet,maar blijft haperen.
ook met of zonder thuisnetwerk ,maakt niks uit.
rg65

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde!! Ziggo is er al een oplossing ?
Erwin1111

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb even met ziggo gebeld en hebben toen de media box gereset en heb alles weer ingesteld.nu doed alles het weer goed

Uitgelicht topic