Atione

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met Mediabox XL

Zins de next box er is
gaat de horizon box raar doen
Wat die al heel lang niet meer deet
dat doet ziggo allen maar
zo dat je zo snel moeilijk over wil stappen naar de next box
kunnen ze veel meer aan je verdienen
maar ik kan ziggo nu al zeggen
dat ik niet de next box ga nemen
ik vind de horizon box veel mooier
alles in 1
niet en box en dan apart en modem
en werken doet die ook al niet de next box
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Atione,

Ziggo kan gelukkig niet op afstand de box instellen zodat die problemen op gaat leveren. Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Waar heb je precies last van?

Wat betreft het abonnement met de Mediabox Next, die kost net zoveel als het pakket met de Mediabox XL erin. Waar heb je gezien dat Ziggo meer aan je gaat verdienen wanneer je de Next neemt?

Groet,
Evert

Bekijk in context

6 Reacties 6
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Atione,

Ziggo kan gelukkig niet op afstand de box instellen zodat die problemen op gaat leveren. Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Waar heb je precies last van?

Wat betreft het abonnement met de Mediabox Next, die kost net zoveel als het pakket met de Mediabox XL erin. Waar heb je gezien dat Ziggo meer aan je gaat verdienen wanneer je de Next neemt?

Groet,
Evert
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Atione
Het lijkt wel een gedicht, alleen slaat de inhoud nergens op.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Atione . Welkom hier. Ik ben heel erg benieuwd; wat doet de mediabox XL voor "raars"? 🙂
Vader67

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Quote van Evert: "Ziggo kan gelukkig niet op afstand de box instellen zodat die problemen op gaat leveren. Er moet dus iets anders aan de hand zijn."

Afgelopen week gebeld met de klantenservice over het plotseling slechtere beeld, zowel via de mediabox als via de kabel. Via de kabel waren voornamelijk NPO 1,2 en 3 niet om aan te zien. De overige zenders waren wel wat beter, maar niet goed.
In de mediabox bij instellingen even gekeken naar het signaal, de sterkte en de kwaliteit van het signaal gaven beide "matig" aan.
De Mediabox resetten met behoud van de opnames, pas de derde keer lukte het !
Naar aanleiding hiervan heb ik de klantenservice gebeld, en het probleem uitgelegd.
De medewerker begon (standaard) weer over de bekabeling, waarop ik al vermelde dat deze nog niet zo oud was, en het probleem spontaan is ontstaan.
De medewerker stelde voor om toch een nieuwe kabel en splitter te proberen, deze zouden worden toegestuurd (op zich natuurlijk wel netjes !).
Ongeveer een kwartier na dit gesprek, de kabel en de splitter waren dus nog niet bezorgd, zat ik achter mijn PC toen de WiFi weg viel.
Toen ik naar het (separate) modem liep, zag ik dat deze aan het resetten was.
Op zich voor mij nogal vreemd, omdat ik deze opdracht niet naar het modem heb gestuurd !
Na het resetten heb ik de TV en de mediabox even aangezet, en de storingen in het beeld waren ook weg (?????)
In het menu van de mediabox gekeken, en de sterkte van het signaal stond nu (nog maar net) op goed, en de kwaliteit van het signaal was plotseling uitstekend (i.p.v. matig).
Daarom dus even de quote van Evert aangehaald, blijkbaar kan Ziggo meer op afstand dan dat zij doen voorkomen !
Twee dagen na dit gesprek heb ik de beloofde kabel en splitter gekregen, en deze heb ik wel gebruikt, maar met de "oude" kabel en splitter was het dus plotseling oké.
Leg mij dit maar eens uit :rofl:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat uitleggen is niet zo moeilijk 🙂
Signaalsterktes kunnen niet op afstand veranderd worden, dat moet ter plekke gedaan worden. Wellicht waren er onderhoudswerkzaamheden bezig of was er een (kleine) storing gaande.

Wanneer het modem een slecht signaal krijgt, kan hij zichzelf resetten zonder dat iemand daar de opdracht voor geeft.

Bovendien kunnen de signaalsterkte en -kwaliteit per zender verschillen. Bekijk dit dus bij dezelfde zender.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Overbodige info weggehaald, Evert was me voor.:relaxed:

Uitgelicht topic