Quote van Evert: "Ziggo kan gelukkig niet op afstand de box instellen zodat die problemen op gaat leveren. Er moet dus iets anders aan de hand zijn."
Afgelopen week gebeld met de klantenservice over het plotseling slechtere beeld, zowel via de mediabox als via de kabel. Via de kabel waren voornamelijk NPO 1,2 en 3 niet om aan te zien. De overige zenders waren wel wat beter, maar niet goed.
In de mediabox bij instellingen even gekeken naar het signaal, de sterkte en de kwaliteit van het signaal gaven beide "matig" aan.
De Mediabox resetten met behoud van de opnames, pas de derde keer lukte het !
Naar aanleiding hiervan heb ik de klantenservice gebeld, en het probleem uitgelegd.
De medewerker begon (standaard) weer over de bekabeling, waarop ik al vermelde dat deze nog niet zo oud was, en het probleem spontaan is ontstaan.
De medewerker stelde voor om toch een nieuwe kabel en splitter te proberen, deze zouden worden toegestuurd (op zich natuurlijk wel netjes !).
Ongeveer een kwartier na dit gesprek, de kabel en de splitter waren dus nog niet bezorgd, zat ik achter mijn PC toen de WiFi weg viel.
Toen ik naar het (separate) modem liep, zag ik dat deze aan het resetten was.
Op zich voor mij nogal vreemd, omdat ik deze opdracht niet naar het modem heb gestuurd !
Na het resetten heb ik de TV en de mediabox even aangezet, en de storingen in het beeld waren ook weg (?????)
In het menu van de mediabox gekeken, en de sterkte van het signaal stond nu (nog maar net) op goed, en de kwaliteit van het signaal was plotseling uitstekend (i.p.v. matig).
Daarom dus even de quote van Evert aangehaald, blijkbaar kan Ziggo meer op afstand dan dat zij doen voorkomen !
Twee dagen na dit gesprek heb ik de beloofde kabel en splitter gekregen, en deze heb ik wel gebruikt, maar met de "oude" kabel en splitter was het dus plotseling oké.
Leg mij dit maar eens uit :rofl: