Beantwoord

Problemen met afstandbediening.

Ik heb nu een probleem, hopelijk kan iemand me daar snel mee helpen. Maar als ik op de knoppen van de afstandsbediening druk om van zender te veranderen, dan reageert de tv niet meer. Normaal als ik van zender veranderde ging altijd het knopje links op de afstandsbediening rood branden met de text tv, nu gebeurt dat aan de rechterzijde van de afstandsbediening met de text box.
Heb ik per ongeluk een instelling veranderd.
Help......
icon

Best beantwoord door Casagris17 17 mei 2018, 08:27

Allemaal hartelijk bedankt voor het snelle reageren. Ik ben gisteravond nog even bezig geweest om de AB opnieuw te koppelen en na een paar pogingen werkt alles nu weer naar behoren. Maar ik was zelf ook een beetje in de war denk ik. Want ik gebruik nu één AB voor TV en Mediabox. En als ik de TV harder of zachter zet, dan brand het lampje linksboven van de TV op de AB en als ik van zender verander brand het lampje rechtsboven van de Mediabox. Via de AB bedien ik dus de TV maar ook de Mediabox. En als ik dan van kanaal wissel, dan gaat dat inderdaad via de Mediabox, maar ik dacht altijd dat er dan ook linksboven een lampje ging branden, maar dat blijkt rechtsboven te zijn. Sorry voor het misverstand, maar bedankt voor de hulp.

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Casagris17Gaat dit om een humax ab? Druk dan enkele seconden de pvr toets in dat deze weer rood opgloeit.
Bedankt voor je snelle reactie. Maar het gaat om een AB die bij de Mediabox wordt geleverd. De PVR toets zegt me niks. En die zit ook niet op de AB.
Reputatie 7
Badge +21
Welke media box? De mediabox xl?
Ja de Mediabox XL
Reputatie 7
Badge +15
Casagris17 schreef:

Bedankt voor je snelle reactie. Maar het gaat om een AB die bij de Mediabox wordt geleverd. De PVR toets zegt me niks. En die zit ook niet op de AB.

Maar als je een mediabox gebruikt, waarschijnlijk dan de XL, die inderdaad geen PVR toets kent (alleen Humax noemt zijn modellen met opnamefunctie een PVR) dan kijk je toch ook via die box? De Tv hoeft dan toch ook niet te reageren als je van zender wilt veranderen? Of mis ik iets? Als je n.l. via de XL kijkt, maar zapt via de Tv zelf, zal deze wellicht zelfs van de HDMI ingang af gaan waarop de XL is aangesloten. van zender veranderen etc. doe je dus via de mediabox.

Maar gezien je aangeeft dat eerst text Tv oplichtte en nu text box, lijkt het erop dat je simpelweg voor het bedienen van de mediabox hebt gekozen en dus weer even voor Tv moet kiezen. En misschien begrijp ik het verkeerd, maar de situatie ontgaat me wel een beetje.
Reputatie 7
Badge +15
robbo schreef:

Welke media box? De mediabox xl?

Snap jij de situatie @robbo? Want van zender veranderen doe je niet op de Tv als je de mediabox XL gebruikt....
Reputatie 7
Badge +21
Als het de media box xl ( horizon is) op de achterzijde ( toetsenbord) zie je onder de cijfertoets 9 twee krommepijltjes die naar links en een naar rechts wijzend . Druk deze ( ab goed richtend op de box) 10 sec in .
Reputatie 7
Badge +15
robbo schreef:

Als het de media box xl ( horizon is) op de achterzijde ( toetsenbord) zie je onder de cijfertoets 9 twee krommepijltjes die naar links en een naar rechts wijzend . Druk deze ( ab goed richtend op de box) 10 sec in .

Oké, maar hoe zit het hiermee dan? "Maar als ik op de knoppen van de afstandsbediening druk om van zender te veranderen, dan reageert de tv niet meer".

De Tv moet dan toch juist niet reageren? De XL wel, want je kijkt via de XL....
Reputatie 7
Badge +21
Ja of de ab is eens gekoppeld ad tv... In het verleden. Even ts afwachten wat die precies bedoeld..
Reputatie 7
Badge +15
robbo schreef:

Ja of de ab is eens gekoppeld ad tv... In het verleden. Even ts afwachten wat die precies bedoeld..

Ja, maar dan nog... Je kijkt via de XL en dus verander je ook van zender via de XL. En dus volg ik het even niet dat de Tv altijd reageerde. Dat zou in mijn bescheiden opinie betekenen dat men helemaal niet via de XL kijkt, maar via de Tv zelf. Ik wacht het dus maar even af, want ik ben het nu even kwijt hahaha
Reputatie 7
Badge +21
Willem-A schreef:

robbo schreef:

Ja, maar dan nog... Je kijkt via de XL en dus verander je ook van zender via de XL. En dus volg ik het even niet dat de Tv altijd reageerde. Dat zou in mijn bescheiden opinie betekenen dat men helemaal niet via de XL kijkt, maar via de Tv zelf. Ik wacht het dus maar even af, want ik ben het nu even kwijt hahaha

@Willem-Aja weet ik . Je hebt een punt../ gelijk , Maar laat ts even duidelijk aangeven hoe en wat. Ik ben van 1e instantie uitgegaan dat ab van mbxl niet reageerde. Mijn vermoeden is ook nu dat ts verkeerde bron heeft gekozen.....
Allemaal hartelijk bedankt voor het snelle reageren. Ik ben gisteravond nog even bezig geweest om de AB opnieuw te koppelen en na een paar pogingen werkt alles nu weer naar behoren. Maar ik was zelf ook een beetje in de war denk ik. Want ik gebruik nu één AB voor TV en Mediabox. En als ik de TV harder of zachter zet, dan brand het lampje linksboven van de TV op de AB en als ik van zender verander brand het lampje rechtsboven van de Mediabox. Via de AB bedien ik dus de TV maar ook de Mediabox. En als ik dan van kanaal wissel, dan gaat dat inderdaad via de Mediabox, maar ik dacht altijd dat er dan ook linksboven een lampje ging branden, maar dat blijkt rechtsboven te zijn. Sorry voor het misverstand, maar bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +21
In iedergeval fijn dat het weer is opgelost!

Reageer