1
Vraag
2
Reacties
QuWeRtY

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met Mediabox XL - opname niet te verwijderen

Hallo, op mijn horizonbox staat een opgenomen programma die ik niet kan verwijderen. Dus een opgenomen programma staat zichtbaar onder mijn opnamen maar is niet te verwijderen.
Ook krijg ik de melding 0% opgenomen terwijl dit programma er wel staat?
Hoe kan dit, of nog beter hoe verhelp ik dit probleem. Opnieuw opstarten etc. al gedaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi QuWeRtY,

Heb je misschien iets aan deze reactie?

Aangezien je verder nog niets op de harde schijf hebt staan, kun je ook een fabrieksreset doen. Is een behoorlijk (slecht) lapmiddel natuurlijk, maar het werkt wel als je kiest voor het niet bewaren van de opnames 😉

Groet,
Evert

Bekijk in context

14 Reacties 14
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi QuWeRtY,

Heb je misschien iets aan deze reactie?

Aangezien je verder nog niets op de harde schijf hebt staan, kun je ook een fabrieksreset doen. Is een behoorlijk (slecht) lapmiddel natuurlijk, maar het werkt wel als je kiest voor het niet bewaren van de opnames 😉

Groet,
Evert
QuWeRtY
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Evert, bedankt voor uw reactie. Ben ‘hier’ even de geschiedenis ingedoken en zag dat dit een probleem bij meerdere mensen was. Stond als tip om via de zoek mogelijkheid de naam van het programma of van een persoon/presentator uit het programma te zoeken (via toetsenbord afstandbediening). Zo kwam ik inderdaad bij de opname en kon het ook zo verwijderen.
Kortom: probleem is opgelost.
Bedankt voor meedenken ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! 🙂 Dat heb je snel opgelost zo! :thumbsup_tone3:
Petra8

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De link die Evert stuurt die geeft al dagen lang een foutmelding. Kan iemand hier uitleggen hoe ik het probleem op kan lossen.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Petra8 Ik heb even in de google cache gezocht en deze oplossing gevonden.

Best beantwoord door Veelweg 10 november 2017, 15:28
GELUKT met de tip van Arend7 !!!!
Ga op je spookprogramma staan en druk op info, lees de omschrijving door en kies een woord uit wat niet zoveel gebruikt wordt.
Ga dan via het menu naar zoeken en typ het woord in, er komen dan verschillende programma´s in beeld waaronder ook datgene wat je zou willen uitvegen.
Als je dan op afspelen drukt krijg je ook de mogelijkheid tot verwijderen erbij en hiermee kun je het programma dan verwijderen.
Kijk dan of je spookprogramma weg is want ik heb gezien dat er meerdere achter elkaar kunnen zitten die je niet kunt zien.
De enige manier om hier achter te komen is weer op info drukken en dan zie je dat er een andere tekst staat dus dat het een andere aflevering is.
Herhaal alles totdat het hele spookprogramma verwijderd is.
Veel succes allemaal.
LVS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas hetzelfde probleem, geprobeerd het via de bovenstaande tips te doen maar dan staat er ‘geen informatie beschikbaar’. Nog andere opties die ik kan uitproberen? de hele box is leeg op die ene lege opname na die niet te verwijderen is...
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als hij toch leeg is, een volledige reset doen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/opnieuw-instellen/#met-een-mediabox/Horizon/Horizon%20Mediabox


En dan hier op nee drukken.
Selecteer Ja en druk op OK om aanwezige opnamen te bewaren
Petra8

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Steefb, het is gelukt. Progrmma’s zijn verwijderd!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Petra8 wrote:
De link die Evert stuurt die geeft al dagen lang een foutmelding. Kan iemand hier uitleggen hoe ik het probleem op kan lossen.

Inmiddels moet het linkje ook weer werken. Het topic waar Evert naar linkte was stuk (code probleempje), maar is inmiddels gefixt!

En het probleem is al opgelost. Hulde voor Steefb, #LekkerBezig!
Freckles64

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ook hier heeft de oplossing van Arend7ngeholpen. Thanks!
Narrus

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem. Er staat een programma dat 1,7% opslag beslaat, maar niet te verwijderen. Als ik op OK klik komt er een tekst met: MIJN OPNAMEN, U heeft nog geen programma's opgenomen. U kunt dat doen met de TV-app.
Verder kan ik niks doen. Een reset wil ik niet doen want dan moet ik alle updates weer zoeken en al mijn geplande opnamen weer opnieuw instellen. Iemand een idee?
Arend7

Level 2
  • 177Posts
  • 7Oplossingen
  • 14Likes
Er zijn 2 mogelijke oplossingen. De 1e is hierboven al genoemd, een stukje tekst van de info overtikken in de zoekfunctie.

Het kan ook zijn dat er een interferentie is tussen gemaakte opnames en geplande opnames van dezelfde serie.. Dan moet je de geplande opnames van die serie even verwijderen (en niet vergeten die later weer terug te zetten)
paull

Level 6
  • 106Posts
  • 1Oplossingen
  • 85Likes

Helaas!
De twee genoemde oplossingen geprobeerd, maar die werken niet. Er blijft op mijn Mediabox, die wij thuis trouwens nog altijd gewoon Horizon noemen, een ‘spookopname’ staan. En nee, ik ga niet mijn harde schijf herformatteren. 
Neem niet aan dat in de afgelopen twee jaar er iemand van de technici bij Ziggo zich nog heel druk over dit probleem heeft gemaakt? Of is er inmiddels een derde oplossing die ik kan proberen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @paull, in de toekomst zal de harde schijf in de Horizon (Mediabox XL) niet langer worden gebruikt voor opnames en daarmee verdwijnt ook dit probleem. Ik vrees dat ik behalve de bovengenoemde tips geen andere oplossing zou weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic