Walrav1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overbodig beeld bij radio uitzendingen via Mediabox XL

Wanneer ik via Horizon naar een radiostation wil luisteren word ik verrijkt met een, althans naar mijn smaak, irritant beeld, een soort screen.
Is er een methode waardoor ik wel kan luisteren maar dat beeld niet behoef te zien?
Ik verneem het graag en bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De horizon aansluiten op een reciever/ versterker/ homecinemaset. En die de audio regelen. Tv uitzetten en klaar:$

Bekijk in context

8 Reacties 8
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De horizon aansluiten op een reciever/ versterker/ homecinemaset. En die de audio regelen. Tv uitzetten en klaar:$
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
De horizon aansluiten op een reciever/ versterker/ homecinemaset. En die de audio regelen. Tv uitzetten en klaar:$


Inderdaad. Beter geluid, en de Tv gaat ook nog eens een stuk langer mee. Overigens is dit 'issue' pas al ter sprake gekomen, en ook daar is aangeraden het geluid weer te geven via een versterker/receiver o.i.d. Echter werd het daar al gedaan, maar wilde men iets anders zien op de Tv. En veel smaken zijn er wat dat betreft vaak niet...

Mvg. Willlem
nielsp83

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Willem-A wrote:
robbo wrote:
De horizon aansluiten op een reciever/ versterker/ homecinemaset. En die de audio regelen. Tv uitzetten en klaar:$


Inderdaad. Beter geluid, en de Tv gaat ook nog eens een stuk langer mee. Overigens is dit 'issue' pas al ter sprake gekomen, en ook daar is aangeraden het geluid weer te geven via een versterker/receiver o.i.d. Echter werd het daar al gedaan, maar wilde men iets anders zien op de Tv. En veel smaken zijn er wat dat betreft vaak niet...

Mvg. Willlem

Werkt dat dan ook met randapparatuur (blu-ray speler, mediaspeler)?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik zelf sluit ook de rand apparatuur aan rechtstreeks op de versterker/reciever. Dit alleen al op in iedergeval de juiste weergave inz dolby digital. Ook ondersteunt ( ook de nieuwere tv's ) niet het doorgeven er van. ( fabrikanten gaan er van uit dat men uberhaubt het geluid laat weergeven door een extern audio drager.

Evt het doorgeven van dolby is in de meeste gevallen alleen voor de eigen tv tuner, via hdmi arc. Tegenwoordig zijn de optische uitgangen van tv's ook nog vaak dolby 2.0 ipv 5.1 . ( bij samsung en meerdere merken het geval)
nielsp83

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb een Bose soundbar (bluetooth) en deze heb ik rechtstreeks aangesloten op de Panasonic tv.

Hoe zorg ik er dan voor dat alle audio via de soundbar loopt, zonder dat de tv daarvoor hoeft aan te staan (zoals bijv. een blu-ray speler)?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Een soundbar licht even anders en afhankelijk hoeveel apparatuur er op aangesloten kan worden. ( hoeveel bron uitgangen of ook wel source of aux genoemd. Dit kan evt uitgebreid worden met swich etc. Is de soundbar 2.0 ( stereo) of dolby 5.1 ? Ik weet niet of of jou Panasonic tv een functie heeft om bv het beeld uit te schakelen? ( tv staat dan wel aan, maar in iedergeval is het beeld uitgeschakeld. Zo kan je dus wel een muziek cd/ etc afspelen zonder beeld. Ik ben niet echt bekend met een soundbar. Maar ik weet dat er modellen zijn met meer aansluit mogelijkheden. Kan je evt aangeven wat de mogelijkheden zijn qua aansluiting?
nielsp83

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Dit zijn de aansluitingen op mijn soundbar.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ah ok je hebt alleen dus audio aansluitingen... Ik zou het het dan zo laten, of de mogelijkheid om de tv beeld uit te zetten wat ik schreef in een vorige reactie. Je kan proberen of je ook nog apparatuur op de andere audio uitgangen kan aansluiten, en dan bv via de afstand bediening de audio input te kiezen, als dat mogelijk is. Bv je sluit de blue ray op de optische coaxale aansluiting. Zet de tv uit en kies dan die geluids aansluiting. Maar het is wel vrij beperkt. Aangezien dat de blue ray ook op tv verm. Via hdmi aan tv is aangesloten loopt geluid bij kijken iig via de tv aansluiting. Dus even uitzoeken/testen of als de mogelijkheid daar is de blue ray pl. Aan te sluiten op de optische coax en als je bv allen muziek wilt luisteren deze audio kanaal te kiezen..... Dus kwestie van testen,

Uitgelicht topic