1
Vraag
2
Reacties
SL1210

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opslagruimte Mediabox XL snel vol

Wij hebben nu ongeveer 2 weken de mediabox XL en nemen per dag ongeveer 2 á 3 programma’s op. Nu geeft de mediaboxXL na 2 weken al voor 89% gebruikt..? 
 

Hoe kan dit en/of hoe los ik dit op, want ik vind het wel erg snel.. ??

 

alvast bedankt!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het hangt er ook maar net vanaf wát je opneemt. Dat kan dus flink aantikken als dat bv. films zijn. De schijf is dan wel 500 GB maar die word ook nog gebruikt voor andere zaken, dus niet de gehele schijf is geschikt voor opnames. En dat meerekenend kan deze dus best snel vol raken. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Het hangt er ook maar net vanaf wát je opneemt. Dat kan dus flink aantikken als dat bv. films zijn. De schijf is dan wel 500 GB maar die word ook nog gebruikt voor andere zaken, dus niet de gehele schijf is geschikt voor opnames. En dat meerekenend kan deze dus best snel vol raken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je kan dit  bij benadering aanhouden.

  • Opname van 1 minuut in HD-resolutie = 60 MB
  • 1 uur opnemen in HD-resolutie = 3.6 GB

WIl je alles permanent bewaren of ga je het wel terugkijken en wissen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Met een journaaltje pik je al snel 4 GB in @RoWi. Dus een uur opnemen in HD red je niet met 3,6 GB… 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je hebt gelijk het ligt hoger de bitrate voor HD is gemiddeld 12 Mbps dat is 1,5 MB  een minuut wordt dan 90MB en een uur 5,4 GB. De bitrate kan per tv kanaal verschillen.

Dan kom ik nog op 90+ uur opname tijd, dan moet wel de volle 500GB beschikbaar zijn.

Anyhow oplossen is simpel op tijd terugkijken.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @SL1210 . Welkom hier!

Zoals al wordt aangegeven; het maakt erg uit wat je opneemt. Ik ben zelf ook iemand die veel opneemt, maar ga gewoon regelmatig mijn lijst met opnames door om zaken te verwijderen die ik al gezien heb of die ik bij nader inzien toch niet meer ga kijken. 

Wis je de programma's die je bekeken hebt? 

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie reacties.

Is er ook een mogelijkheid dat ik de opnames automatisch kan wissen na het bekijken hiervan? 
Zo ja, hoe kan ik dat aanzetten? Het gaat om een mediaboxXL!

 

bedankt!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
SL1210 wrote:

Bedankt voor jullie reacties.

Is er ook een mogelijkheid dat ik de opnames automatisch kan wissen na het bekijken hiervan? 
Zo ja, hoe kan ik dat aanzetten? Het gaat om een mediaboxXL!

 

bedankt!

Nee dat kan niet. Je kan wel de box zo instellen dat de oudste opnames worden verwijderd, als de schijf volloopt, maar het word aangeraden dat niet zo in te stellen. Is ook niet handig, want voor hetzelfde geld worden er dan opnames verwijderd die je nog niet had bekeken. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RoWi. wrote:

Je hebt gelijk het ligt hoger de bitrate voor HD is gemiddeld 12 Mbps dat is 1,5 MB  een minuut wordt dan 90MB en een uur 5,4 GB. De bitrate kan per tv kanaal verschillen.

Dan kom ik nog op 90+ uur opname tijd, dan moet wel de volle 500GB beschikbaar zijn.

Anyhow oplossen is simpel op tijd terugkijken.

 

 

En die 500GB is dus niet ten volle te gebruiken. Er is ook ruimte vrijgemaakt voor Time shift (pauzeren etc) en bv. het formatteren. Dat is bij de Humax net zo. Dan is de schijf zelfs nog ingericht voor andere doeleinden. Dus ga niet uit van die 500GB @RoWi. en @SL1210 

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reacties!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic