Opname mislukt steeds

Toon eerste bericht

29 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
@M.M.M
Even een paar tips en vragen die een oplossing kunnen veroorzaken:

Staat automatisch schijfbeheer op uit, zo niet, op uit zetten.
Automatisch schijfbeheer lijkt af en toe een eigen leven te leiden.

Staat stand-by op hoog voor updates van de gids en dus ook actief voor de opnamen?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Reputatie 4
Badge
Hallo Bert,

De antwoorden staan bij de vragen. Echter, deze zaken zijn al meerdere malen met Ziggo doorgenomen. Er is volgens mij al ruim een jaar geleden ook al een monteur langs geweest die alle aansluitingen heeft beoordeeld, doorgemeten, nieuwe originele kabels en splitter geplaatst etc. en geen onregelmatigheden ontdekt. Mediabox is ook al vervangen door een monteur, maar de problemen blijven. Met de helpdesk meerdere malen alles gereset, zowel door mij op aanwijzingen als op afstand. Dus ...

Be rt schreef:

@M.M.M
Even een paar tips en vragen die een oplossing kunnen veroorzaken:

Staat automatisch schijfbeheer op uit, zo niet, op uit zetten. Automatisch schijfbeheer lijkt af en toe een eigen leven te leiden.
===> STAAT UIT

Staat stand-by op hoog voor updates van de gids en dus ook actief voor de opnamen?
===> STAAT OP HOOG

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat? Druk op de Menuknop van je afstandsbediening. Ga naar Opties. Selecteer Diagnostiek en druk op OK. Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet. Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt. Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
===> SIGNAALSTERKTE STAAT NET BINNEN GOED (ong. 40% ?)
===> SIGNAALKWALITEIT STAAT OP UITMUNTEND (100%)

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
===> NIET OPGENOMEN

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
===> ALLEEN EEN HDMI KABEL VOOR DE TV

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Reputatie 7
Badge +31
Dan is er al veel gebeurd en ik zie verder geen vreemde dingen.

Maar misschien kan een Ziggo moderator nog meer zien in je Mediabox XL.
Zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
Reputatie 3
Badge +2
Het is mij ook wel eens overkomen. Ik heb toen ontdekt dat het steeds gebeurde als ik een andere opname bekeken had en aan het einde op het stopknopje (zwart vierkantje) drukte. Ik vermoed dat de software dan soms denkt dat alles moet stoppen.

Reageer