1
Vraag
2
Reacties
V.Nykl

Level 6
  • 130Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Opname met Mediabox XL niet compleet

Het gebeurd weleens dat de opgenomen programma er niet helemaal op staat. Bijvoorbeeld de 3de deel van de serie Trapped kwam tot 1:14 uur en toen stond het beeld stil tot het einde op 1:41 uur. Doorspoelen of opnieuw opstarten hielp niet. Vroeger had ik veel last van dit euvel maar sinds ik een nieuwe kabel had kwam het nu voor het eerst voor. Hoe komt dit en kan ik hier iets aan doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het thuisnetwerk geeft allerlei problemen:

Als hij ingesteld is op het thuisnetwerk, volg dan eens de volgende stappen om te kijken of het probleem dan opgelost is?

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ben benieuwd of het geholpen heeft, ik zal duimen voor je.:relaxed:

Bekijk in context

11 Reacties 11
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi V.Nykl, goede vraag!

Hoe vol is de harde schijf? En heb je Automatisch Schijfbeheer op Uit staan? Wanneer die aan staat, levert dit namelijk veel opname problemen op.
Je kunt dit controleren bij Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch Schijfbeheer.
V.Nykl
Topicstarter
Level 6
  • 130Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Op dat moment stond de HD op 75% en de automatisch schijfbeheer is al uitgeschakeld geweest. De laatste twee dagen komt nog voor dat bij het aanzetten van de MediaboxXL blijft deze zoeken. Pas na het hard uitzetten en aanzetten schakelt deze weer snel op programma. Verband zie ik er niet in maar toch misschien vermeldenswaardig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
V.Nykl
Topicstarter
Level 6
  • 130Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Beste Bert,
Kwaliteit van het signaal is uitmuntend mar sterkte goed.
Cyberm85

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 17Likes
V.Nykl wrote:
Beste Bert,
Kwaliteit van het signaal is uitmuntend mar sterkte goed.


Dit signaal is uitstekend, meer sterkte moet er ook echt niet in dan krijg je over modulatie.
Heb je naast deze mediaboxXL ook een apart modem voor internet/telefonie en zo ja is deze dan verbonden met je mediabox via een internet(utp)kabel of via WiFi?
Je kunt controleren of de mediaboxXL in het thuisnetwerk is opgenomen door de volgende stappen te volgen: grijze menu knop --> naar links tot je bij opties bent --> pijltje omhoog tot je bij thuisnetwerk bent --> thuisnetwerkmodus
Voor alle zekerheid kan je ook nog kijken bij de status lan onder thuisnetwerk in het menu welke ip adressen daar staan...dit zou 192.168.192.* moeten zijn en niks anders dan dat.
V.Nykl
Topicstarter
Level 6
  • 130Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Beste Bert,
Het thuisnetwerk staat op verbonden maar wel via MediaboxXL dus niet met de modem. Ik heb aparte modem van KPN maar deze staat niet aangesloten via een kabel. Op de foto de gegevens.

P.S. Hoe komt het dat ik iedere keer opnieuw moet mijn inloggegevens veranderen als ik op de Community wil komen terwijl ik het onthouden van gegevens aangevinkt heb. Ben nu ook al een halfuur bezig om dit door te geven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het thuisnetwerk geeft allerlei problemen:

Als hij ingesteld is op het thuisnetwerk, volg dan eens de volgende stappen om te kijken of het probleem dan opgelost is?

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ben benieuwd of het geholpen heeft, ik zal duimen voor je.:relaxed:
V.Nykl
Topicstarter
Level 6
  • 130Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Ik heb het Thuisnetwerk toen ingesteld omdat ik schakel weleens mijn telefoon(YouTube) op de TV. Nu weet ik eigenlijk niet of dit via het Mediabox geschied of rechtstreeks tussen het telefoon en de smart TV. Moet het eerst uitproberen. Bedankt voor je tips het was leerzaam.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Veel succes verder en heb je nog vragen, stel ze gerust, er is hier vrijwel altijd wel iemand die dit kan beantwoorden.:relaxed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi V.Nykl. We zijn inmiddels een tijdje verder. Heb je nog een update voor ons?
V.Nykl
Topicstarter
Level 6
  • 130Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Voorlopig is het niet voorgekomen, misschien is het opgelost. Met dank aan Bert.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic