Beantwoord

Opname met Mediabox XL niet compleet

  • 17 januari 2019
  • 11 Reacties
  • 258x Bekeken

Het gebeurd weleens dat de opgenomen programma er niet helemaal op staat. Bijvoorbeeld de 3de deel van de serie Trapped kwam tot 1:14 uur en toen stond het beeld stil tot het einde op 1:41 uur. Doorspoelen of opnieuw opstarten hielp niet. Vroeger had ik veel last van dit euvel maar sinds ik een nieuwe kabel had kwam het nu voor het eerst voor. Hoe komt dit en kan ik hier iets aan doen?
icon

Best beantwoord door Be rt 22 januari 2019, 15:07

Het thuisnetwerk geeft allerlei problemen:

Als hij ingesteld is op het thuisnetwerk, volg dan eens de volgende stappen om te kijken of het probleem dan opgelost is?

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ben benieuwd of het geholpen heeft, ik zal duimen voor je.☺
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

11 Reacties

Reputatie 7
Hoi @V.Nykl, goede vraag!

Hoe vol is de harde schijf? En heb je Automatisch Schijfbeheer op Uit staan? Wanneer die aan staat, levert dit namelijk veel opname problemen op.
Je kunt dit controleren bij Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch Schijfbeheer.
Op dat moment stond de HD op 75% en de automatisch schijfbeheer is al uitgeschakeld geweest. De laatste twee dagen komt nog voor dat bij het aanzetten van de MediaboxXL blijft deze zoeken. Pas na het hard uitzetten en aanzetten schakelt deze weer snel op programma. Verband zie ik er niet in maar toch misschien vermeldenswaardig.
Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
Beste Bert,
Kwaliteit van het signaal is uitmuntend mar sterkte goed.

Badge
Beste Bert,
Kwaliteit van het signaal is uitmuntend mar sterkte goed.



Dit signaal is uitstekend, meer sterkte moet er ook echt niet in dan krijg je over modulatie.
Heb je naast deze mediaboxXL ook een apart modem voor internet/telefonie en zo ja is deze dan verbonden met je mediabox via een internet(utp)kabel of via WiFi?
Je kunt controleren of de mediaboxXL in het thuisnetwerk is opgenomen door de volgende stappen te volgen: grijze menu knop --> naar links tot je bij opties bent --> pijltje omhoog tot je bij thuisnetwerk bent --> thuisnetwerkmodus
Voor alle zekerheid kan je ook nog kijken bij de status lan onder thuisnetwerk in het menu welke ip adressen daar staan...dit zou 192.168.192.* moeten zijn en niks anders dan dat.
Beste Bert,
Het thuisnetwerk staat op verbonden maar wel via MediaboxXL dus niet met de modem. Ik heb aparte modem van KPN maar deze staat niet aangesloten via een kabel. Op de foto de gegevens.


P.S. Hoe komt het dat ik iedere keer opnieuw moet mijn inloggegevens veranderen als ik op de Community wil komen terwijl ik het onthouden van gegevens aangevinkt heb. Ben nu ook al een halfuur bezig om dit door te geven.
Reputatie 7
Badge +35
Het thuisnetwerk geeft allerlei problemen:

Als hij ingesteld is op het thuisnetwerk, volg dan eens de volgende stappen om te kijken of het probleem dan opgelost is?

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Ben benieuwd of het geholpen heeft, ik zal duimen voor je.☺
Ik heb het Thuisnetwerk toen ingesteld omdat ik schakel weleens mijn telefoon(YouTube) op de TV. Nu weet ik eigenlijk niet of dit via het Mediabox geschied of rechtstreeks tussen het telefoon en de smart TV. Moet het eerst uitproberen. Bedankt voor je tips het was leerzaam.
Reputatie 7
Badge +35
Veel succes verder en heb je nog vragen, stel ze gerust, er is hier vrijwel altijd wel iemand die dit kan beantwoorden.☺
Reputatie 7
Hoi @V.Nykl. We zijn inmiddels een tijdje verder. Heb je nog een update voor ons?
Voorlopig is het niet voorgekomen, misschien is het opgelost. Met dank aan Bert.