MdeB uit V

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niet blij - nieuw abonnement maar problemen met verschillende dingen.

Net een week alles in 1 van Ziggo, maar ben er niet helemaal blij mee.
Internet is ok, ik vroeg 200 MB en dat heb ik ook.

Waar ik niet blij van word :
De mediaXL box afstandsbediening is met geen enkele code te koppelen aan mijn Salora 55UHL2500 tv. dit ligt niet aan mijn tv want ik had eerst KPN alles in 1 en daar lukte het wel om de KPN afstandsbediening te koppelen met de salora…

Netflix werkt voor geen meter.
Alle andere apps werken wel
Kom niet in het inlogscherm.
Krijg alleen de rode Netflix letters op een zwart/grijze achtergrond.
Bij KPN werkte dit wel heel soepel.
Heb hierover gebeld en krijg dan te horen dat het onrustig is in mijn modem.
Heb alle kabels e.d. al aantal keren opnieuw aangesloten en natuurlijk de gouden tip uigeprobeerd die je krijgt van Ziggo: het modem en de mediabox opnieuw opstarten/resetten.
Kortom na een week heb ik er al spijt van dat ik ben overgestapt.
9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Gelukkig is er de installatie garantie, vaak zit er een oude AOP in een huis die niet geheel voldoet aan de huidige afscherming en signaaldoorlating voor je apparatuur.

Dat het onrustig is in je modem zou al een reden moeten zijn om een monteur te sturen om je problemen op te lossen.

Even voor de zekerheid, heb je je losse modem verbonden met een netwerkkabel met de Mediabox XL?

Zo ja, dan kan dat ook de oorzaak zijn van je storingen.
Haal deze los en haal de Mediabox XL even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.
De Mediabox XL heeft een eigen internet verbinding via de coax kabel voor zijn functies.

Zo nee, chat met Ziggo en leg je probleem daar voor, ik verwacht dat er direct een afspraak gemaakt wordt voor een monteur.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Kun je, na je chat met Ziggo, hier ook een foto plaatsen van de eerste plaatst waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Hi MdeB uit V

Voor wat extra codes om een Solara TV te koppelen, verwijs ik gemakshalve even naar een bijdrage van mede-forum-lid Jan F. via deze link.

Groet,
DennyW
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Op de ziggo site vond ik code 2443 voor Salora tv's. Ik neem aan dat deze up to date is.
MdeB uit V
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DennyW en KBX458, bedankt voor de reacties, maar deze codes heb ik al tot in den treuren geprobeerd.
MdeB uit V
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste be rt,

Alle andere apps werken wel, YouTube, Buienradar en als ik op videoland klik dan word ik gelijk naar het inlog scherm geleid en bij Netflix niks.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
MdeB uit V Even voor de zekerheid, heb je je losse modem verbonden met een netwerkkabel met de Mediabox XL?

Zo ja, dan kan dat ook de oorzaak zijn van je storingen.
Haal deze los en haal de Mediabox XL even 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.
De Mediabox XL heeft een eigen internet verbinding via de coax kabel voor zijn functies.
MdeB uit V
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
be rt,

Dat heb ik gedaan en heb net contact gehad met Ziggo.
Aantal dingen gecontroleerd waaronder kabels en natuurlijk de reset van modem en box.
Er zit geen lan kabel op de box.
Conclusie van de medewerker van Ziggo: Alles is goed maar de Netflixapp is kut!!
Monteur laten komen heeft geen zin zei ie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nog één vraag, staat er in de signaal pagina een IPv6 adres onder de signaalwaarden?
Dit lijkt ook problemen te kunnen geven.
Ik heb ergens anders op het forum gelezen dat de chat je Mediabox XL ook op IPv4 kan zetten wat een mogelijke oplossing is voor je probleem.

"Conclusie van de medewerker van Ziggo: Alles is goed maar de Netflixapp is kut!!"

Dit is volledig onjuiste informatie, als het bij 1,5 miljoen boxen vrijwel overal werkt, dan is niet de app ***, maar is er iets met de verbinding niet in orde.

Er zijn nu 3 mogelijkheden, of er zit een UTP kabel tussen modem en Mediabox XL.
Of er staat een IPv6 adres in je Diagnostiek pagina.
Of het signaal is niet goed vanuit buiten of van binnen naar buiten.
Al deze problemen kunnen opgelost worden is de conclusie uit de reacties die ik hier op het forum lees van mensen waar het in eerste instantie niet goed ging met de box en Netflix.

Gelukkig kan het wel goed werken, anders waren er 1,5 miljoen mensen boos en dan zie je toch wat anders gebeuren op alle fora, bij Kassa en Radar en de Consumentenbond.

Dit is niet om je probleem te bagatelliseren, want het is *** als het niet werkt, maar om aan te geven dat het wel goed kan werken.

Heb je de chat gebruikt voor je contact met Ziggo?
Daar kunnen ze diep in je modem en Mediabox XL kijken en mogelijke storingen zien.

Ziggo moderators komen hier in iedere paar werkdagen langs in ieder topic en kunnen ook eens meekijken in de achtergrond van je modem en Mediabox XL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nog een vervolg mijn bericht hierboven, de oorzaak moet te vinden zijn en dan kunnen de nodige acties uitgezet worden door Ziggo:

Kun je hier ook een foto plaatsen van de eerste plaatst waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop? MdeB uit V

Uitgelicht topic