Netflix werkt niet

• 22 juli 2017
  • 48 Reacties
  • 45123x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Daar lijkt het niet aan te liggen, verder in uitmuntend zou storingen gaan veroorzaken in replay en apps.
Ik denk dat een Ziggo moderator die hier langs komt wel meer kan zien in je Mediabox XL, hij kan dieper in de box kijken.
Het kan alleen een paar dagen duren voor een Ziggo moderator langskomt op dit klanten helpen klanten forum.
Oke dank je wel @Be rt. Morgen maar weer bellen dan
Reputatie 7
@Msbloem, @sjoofff en @Cafeetje,

Willen jullie mij jullie postcode en huisnummer doorsturen? Dan kijk ik wat er mis gaat en help ik jullie graag verder. Alvast bedankt!
Ondanks dat ik alle tips heb opgevolgd werkt Netflix op mijn mediabox nog steeds niet. Heb hierover ook met Ziggo gebeld maar die jongen wist er weinig van en heeft mij ook niet kunnen helpen. Wat kan ik nu nog doen zodat het wel helpt?

Zojuist mijn mediabox maar eens uit de kast gehaald toen ik al weer een storende en traag reagerende NETFLIX app draaide op kanaal 150. Wat bleek: de ventilator is nogal verstoft. Wat doen laptop als ze verstoffen van binnen: warm worden! En dat doet deze mediabox ook!! Ofwel zou het ding te HEET worden?

Heb hem uit de kast gehaald en schoongeblazen. ventilator schrok er van en stopte even maar was daarna redelijk stofvrij. Begon weer te draaien. en heb de mediabox op zijn zijkant rechtop gezet met de ventilator bovenin. En wat schetste mijn verbazing ? De blokjes in beeld weden snel minder en zijn nu helemaal verdwenen en NETFLIX draait nu gewoon storingsvrij.

Conclusie: de mediabox is thermisch kritisch gebouwd: net uit de doos is hij goed werkend maar na een tijdje en zeker in de zomerperiode gaat hij het steeds benauwder krijgen en krijg last van oververhitting waarbij de interne processor vermoedelijk op een te laag pitje geschakeld wordt en dus het beeld en geluid gaat haperen en de afstandbediening niet meer vlot reageert.

Oplossing: maak de ventilator stofvrij, zorg voor voldoende koeling van de mediabox en zet hem als het kan op zijn linkerzij zodat de hitte er bij de ventilator uitgang meteen uitkan.

Tip voor Ziggo: bouw een betere koeling in, liefst passief want ik ben die ventilatorherrie ook al lang zat als het s avonds stil is en er geen tv aan staan, want dan nog moet die mediabox aan staan en ventileren en dat hoor je!
Reputatie 7
Badge +35
@Peterjaja

Dank voor het delen van deze oplossing.☺
Reputatie 7
Badge +35
@ All,
Ik heb een nieuwe tip voor jullie, namelijk: Zie je het Netflix logo, maar niet het "laden icoon"? Ga dan naar www.netflix.com en "meld je af van alle apparaten". Dit kun je doen vanuit je accountinstellingen. Herstart de Mediabox XL vanuit de achterzijde (links achter zit een aan/uit knop), wacht totdat de Mediabox XL online is, schakel vervolgens de Mediabox XL weer in en als het goed is moet je kunnen inloggen in de app, waarna het ook weer moet functioneren.
Zojuist de ventilator schoongemaakt en de mediabox gedraaid en je raad het al Netflix werkt meteen.

Dank voor de tip
Hallo! Wij willen netflix installeren, maar steeds als we apps willen openen loopt alles vast, zelfs de afstandsbediening.... we hebben steeds vaker dat de mediabox ineens vastloopt. Weet iemand wat we hier aan kunnen doen? We hebben hem al een aantal keer gereset.

Groetjes!
Reputatie 7
Badge +35
@Mo18586
Heb je de box in een thuisnetwerk hangen?
Zo ja.
Misschien is dit de oplossing voor je huidige problemen:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Zo nee, laat het even weten, dan kunnen we verder zoeken.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo! Wij willen netflix installeren, maar steeds als we apps willen openen loopt alles vast, zelfs de afstandsbediening.... we hebben steeds vaker dat de mediabox ineens vastloopt. Weet iemand wat we hier aan kunnen doen? We hebben hem al een aantal keer gereset.

Groetjes!

Waar wil je Netflix op installeren? Op de Horizon Mediabox XL is dat n.v.t. Of bedoel je wellicht een andere mediabox?
Bij ons thuis werkt alles behalve netflix hij wilt niet laden. Hoe los ik dit op?
Reputatie 7
Badge +35
Mogelijke oplossing:
https://community.ziggo.nl/apps-op-je-mediabox-98/werkt-je-netflix-app-op-de-mediabox-xl-niet-goed-lees-deze-tips-19228
Reputatie 1
Het probleem is heel simpel
De interface tussen kanaal 150 en de Netflix app werkt niet goed.
ZIGGO moet dit oplossen met een update.
Alle verhalen met de ventilator schoonmaken e.d. werken alleen maar omdat ,, Je de horizon box uit en aanzet.
Je kan het hele probleem omzeilen door rechtstreeks via de app te kijken en NIET via kanaal 150
Ga naar menu=> Selecteer Mijn Media => Klik ok
Selecteer nu Apps => Klik ok om door de apps te bladeren en selecteer Netflix.
Geen reset en andere trukjes meer nodig.
Veel kijk plezier
Zoals zovelen voor mij heb ik hetzelfde probleem met Netflix.
Sinds 2 dagen een vervangende Horizon box en het is tergend!
Wat een slechte kwaliteit in vergelijking met de prijs.
Opstarten van de box duurt 10 minuten, Netflix doet het niet meer, alles reageer traag.
Ben zelfs aan het overwegen om dat ouwe ding weer terug te zetten en dan maar Netflix met haperende beelden te kijken.
Kan je iig nog Netflix kijken, nu heb ik niets.
Wat een pauper bedrijf!
Reputatie 7
Badge +35
@Milanmetin Even een paar vragen om één en ander uit te sluiten:

Staat je stand by op hoog en 's-nachts?

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Het Netflix probleem is al geruime tijd. Heb gisteren ook al lopen klagen en vandaag is er een monteur geweest.Deze heeft alles gecontroleerd.Wandcontactdoos en A.O.P (abonnee overname punt) in de meterkast vernieuwd (nieuwere versie). Ze gaan er bij ziggo vanuit dat je een smart TV of game console heb.
Netflix via de mediabox is eigenlijk te omslachtig ipv via een xbox of playstation.
Simpel gezegd :Ziggo krijgt het signaal via Netflix,dit wordt omgezet en stuurt het dan weer door naar de mediabox, hier gaat het dus fout en dat geven ze liever niet toe. Via de xbox,playstation of smart tv haal je het direct via Netflix van het internet.
Ziggo zwijgt hierover omdat de meeste mensen het niet begrijpen, dus waarom uitleggen.

Nu ik dit weet ben ik weer bezig via ziggo webcare en nu word mij ineens wel meegedeeld dat ze dit probleem hebben met de app en is de helpdeskmedewerker verbaasd dat dit mij niet is medegedeeld.

Heb duidelijk gevraagd naar de technische toedracht waarom het fout gaat met de Netflix app.
Het eerste wat ze zeggen is....binnenkabelprobleem.
Dan krijg ik al jeuk.
Antwoord op de vraag van de technische toedracht van het probleem kunnen ze niet geven of draaien er omheen. (of weten het echt gewoon niet)
Binnenkort komt er een nieuwe mediabox,lost deze het probleem op of komen er anderen voor terug?
Reputatie 7
Badge +35
@Padmos

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening en/of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.

Je schrijft ook: "Binnenkort komt er een nieuwe mediabox, lost deze het probleem op of komen er anderen voor terug? "
Welke nieuwe mediabox bedoel je?
Beste Be rt,

Zoals je gelezen hebt is de monteur langgeweest,het signaal is goed etc, etc,
Het probleem is alleen Netflix.
Al die aangedragen oplossingen zijn maar tijdelijk. Het probleem is een ziggo probleem met Netflix,de interface om het op de mediabox app te krijgen verstoort het signaal!
Het zogenaamde netwerkprobleem is dus het netwerk probleem van ziggo met Netflix en terug.
Ziggo komt op de mediabox niet binnen via het thuisnetwerk.
Een smart tv of gameconsole komt direct van Netflix zonder tussenkomst ziggo,dus werkt dat wel naar behoren.
Gisteren met een andere servicemedewerker getwittert en die zegt nu ineens dat dit een algemeen bekend probleem is en ze hiervan op de hoogte zijn. (was mij in eerste instantie niet meegedeeld).
Helaas is dat niet zo, anders zaten wij hier nu niet over te praten.

Dus vergeet het hele riedeltje binnenbekabeling etc, zoals alle servicemedewerkers oplezen, want zo is het namelijk begonnen.
Voordat ik aan de bel trek, controleer ik eerst alles eerst ervoor, niet daarna.

Dus nogmaals, de AOP is vernieuwd (nieuw type met hoger frequentie bereik),de wcd idem dito.
Alles is in orde en getest en gecontroleerd door een ziggo monteur. (dit maal een goede).
Mijn conclusie is bevestigd door de monteur.

Wat betreft de nieuwe mediabox, die wordt eerder naar voren geschoven en gaat door diversen monteurs getest worden,meer is mij ook niet verteld.

Ps signaalsterkte op dagnostiek klopt niet helemaal, want als het signaal uitmuntend is dan gaat de box ook raar doen (10-12dB)! tevens fluctueert het signaal altijd.(6-8dB is goede kwaliteit)
Reputatie 7
Badge +35
@Padmos schreef: "Ps signaalsterkte op dagnostiek klopt niet helemaal, want als het signaal uitmuntend is dan gaat de box ook raar doen (10-12dB)! tevens fluctueert het signaal altijd.(6-8dB is goede kwaliteit) "

Daarom vroeg ik dit, veel mensen vinden UITSTEKEND een goed signaal, maar in GOED op NPO1 is een goed signaal.

Ik begrijp je reactie, ik weet niet wat er eerder aan je gevraagd is, maar ik stel geen vragen uit het boekje, maar uit de praktijk van de meest voorkomende oorzaken die Netflix niet goed laten werken.

En mijn vraag over het thuisnetwerk heb ik gesteld, omdat hier de meeste problemen voorkomen met Netflix.
Ik heb daar een topic over geschreven en dat wordt al een half jaar door 75 mensen per dag gelezen, dat laat de urgentie van het probleem zien: https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Veel succes verder.
Bij mij werkt het ook niet alles werkt andere apps starten zonder problemen op alleen Netflix blijft hangen op het logo. De app heeft ook nog nooit eerder opgestart. Wat een ellende.
Reputatie 7
Badge +35
Werkt je Netflix app op de Mediabox XL niet goed? Lees deze tips:
https://community.ziggo.nl/apps-op-je-mediabox-98/werkt-je-netflix-app-op-de-mediabox-xl-niet-goed-lees-deze-tips-19228
Ook bij mij blijft netflix op kanaal 150 en app hangen op logo. Ook uit en aan zetten helpt deze keer niet.
Reputatie 7
Badge +35
Storingen site van Ziggo: Storing Netflix
TV kijken via Netflix werkt niet zoals het hoort. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Online TV kijken via Netflix werkt wel.