Netflix werkt niet

  • 22 juli 2017
  • 48 Reacties
  • 45123x Bekeken

Ondanks dat ik alle tips heb opgevolgd werkt Netflix op mijn mediabox nog steeds niet. Heb hierover ook met Ziggo gebeld maar die jongen wist er weinig van en heeft mij ook niet kunnen helpen. Wat kan ik nu nog doen zodat het wel helpt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Heb je de Mediabox XL in een thuisnetwerk opgenomen?

Hoe ga je naar Netflix?
Heb hem al uit het thuisnetwerk gehaald en heb zowel met de apps geprobeert en op kanaal 150. Heb ook al een paar keer de stroom eraf gehaald en weer opnieuw opgestart uit de stand-by gehaald weer in stand-by gezet en 20 min gewacht maar niks helpt
Reputatie 7
Badge +35
Deze ingang naar Netflix al geprobeerd?

Druk op de terugknop van de afstandsbediening.
Druk op het pijltje naar links.
Druk twee keer op OK.
Ga naar een categorie, bijvoorbeeld TV & Video.
Kies de app die je wilt gebruiken.
Druk op OK.
Heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet. Alle andere apps werken wel alleen Netflix niet. Op mijn ipad doet hij het wel gewoon dus ligt niet aan het account.
Reputatie 7
Badge +35
Dan is er iets anders aan de hand, misschien heeft iemand anders nog een idee.
Bedankt Be rt denk dat ik maar weer eens contact met ziggo op neem er was me beloofd dat iemand van de afd contact met mij oo zou nemen maar tot heden toe nog van niemand wat gehoord
Reputatie 7
@Anja1903,

Ik heb je verbinding uitgelezen en ik zie dat er wel wat meer mis gaat dan alleen de verbinding met Netflix. De Mediabox XL geeft op dit moment aan dat hij al sinds 17-07 geen update van de TV-gids meer heeft gehad. Klopt het dat je TV-gids minder gevuld is? Verder kan ik hem ook niet op afstand benaderen, terwijl dit ook mogelijk moet zijn.

Wil je mij een privébericht sturen? Ik wil je graag telefonisch benaderen op het moment dat je thuis bent zodat ik je verder kan ondersteunen.
Bij ons is het precies hetzelfde, alles doet het behalve Netflix op kanaal 150. Met Ziggo gebeld, alles nagelopen, alles werkt zoals het moet... volgens klantenservice moeten we Netflix bellen maar op de iPad ed doet Netflix het wel dus ligt niet aan Netflix...
Weet u misschien al meer, @Anja1903?
Reputatie 7
@Renita77,
Zo ver ik het nu kan beoordelen staat alles goed ingesteld.

Wacht je ook enkele minuten nadat je Mediabox XL is opgestart met het starten van Netflix? Als je ook al enkele minuten hebt gewacht nadat je hem uit stand-by hebt gehaald en het werkt nog niet, dan zie ik je privébericht graag tegemoet en help ik je graag verder!
Precies hetzelfde probleem hier. Via zowel kanaal 150 als via Apps wil Netflix niet opstarten, hij blijft hangen op een zwart scherm met het Netflix logo. Ook uren na het opstarten werkt het niet. Voorheen werkte het prima, sinds ongeveer een week werkt het niet meer.
Reputatie 7
@Wilfred67,

Wil je mij in dit geval een privébericht sturen met het telefoonnummer waarop ik je mag benaderen? Graag het liefst op het moment dat je ook thuis bent. Dan neem ik telefonisch contact met je op om de problemen te bespreken en te verhelpen. Ik zie je reactie tegemoet.
Ook hier problemen met opstarten Netflix via Ziggo kanaal 150. Regelmatig de melding dat de Horizonbox geen netwerkverbinding heeft en dat het probleem zich vanzelf oplost.( soms zelf met tijd 60 seconden)Helaas.....na lang wachten nog steeds geen verbinding. Box opnieuw opstarten na de stroom eraf -> geen resultaat. Soms, ineens spontaan wel verbinding. On demand gebruikt -> weer geen verbinding. Moet vaak box resetten, schiet niet op! Geen probleem op mijn laptop, dus ligt niet aan mijn Netflix account. Voorstellen hierboven geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Wordt er een beetje moedeloos van..........:(
Reputatie 7
Badge +35
@Cafeetje
Heb je de box in een thuisnetwerk zitten?
Hoe is je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1?
Hier precies hetzelfde verhaal. Tot vorige week werkte Netflix prima via kanaal 150. Soms was een herstart van de horizon box nodig om verbinding te krijgen, maar dat was maximaal een keer per maand. Sinds twee weken moet de box elke keer uit en aan gezet worden om netflix op te starten. Sinds een week moet dat zelfs elk half uur, omdat de connectie telkens halverwege weg valt. Sinds twee dagen krijg ik Netflix helemaal niet meer aan de praat....ondanks alle trucjes die op
dit forum uitgelegd zijn. De box zit niet in een netwerk en de verbinding is prima. Movies en series van de eigen ziggo dienst werkt namelijk wel gewoon. Netflix werkt wel op andere apparaten, dus daar kan het ook niet aan liggen. Kunnen jullie me hiermee helpen?
Reputatie 7
Badge +35
@sjoofff
Hoe is je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1?
Hai Be rt, zelfde klachten als sjooff. Signaalsterkte prima NPO1 en geen thuisnetwerk. Gebruik Horizonbox. Vandaag netflix helemaal niet aan de praat
Sterkte is goed en de kwaliteit is uitmuntend volgens de diagnostiek!
Reputatie 7
Badge +35
@sjoofff
Dan lijkt dat het probleem niet te veroorzaken.
Dan maar even de Ziggo moderator afwachten, zij kunnen nog veel meer zien in je box.

@Cafeetje
Prima is geen optie in het signaal.
De box is behoorlijk gevoelig, signaalsterkte moet ergens in - goed - staan, matig is te laag en uitmuntend is meestal te hoog en geeft oversturing met grofweg dezelfde storingen als te laag.
Gaat die Ziggo moderator dan contact met me opnemen?
Reputatie 7
Badge +35
Dat weet ik niet, misschien kan er iets op afstand ingesteld worden en dat een bericht hier in dit topic komt.
Bij ons precies hetzelfde. We hebben al contact gehad met Ziggo en Neflix maar nog altijd is het probleem niet opgelost. We hebben een nieuwe mediabox gekregen maar nog altijd geen netflix op de tv. Wel op de ipad. Netflix blijft hangen op het begin scherm. Echt super balen en we weten niet meer wat we moeten doen. Ons signaal is prima dus daar ligt het niet aan. Is er echt geen oplossing te vinden?
Reputatie 7
Badge +35
@Msbloem
Ik moet het even vragen: is je box opgenomen in een thuisnetwerk?
Zit de signaalsterkte in - goed -?
@Be rt
Geen idee. Tot afgelopen zaterdag deed Netflix het prima. En nu ineens niet meer. Signaal is gecontroleerd en is 99 % goed.
Reputatie 7
Badge +35
@Msbloem
Waar staat de witte balk in de signaalsterkte?
De kwaliteit in 100% is goed, maar met de sterkte is het een ander verhaal.
In matig en uitmuntend geeft storingen.
@Be rt
De sterkte staat op net voorbij goed op uitmutend. Hoe moet ik deze dan verbeteren?
Ziggo stuurt nu een nieuwe kabel naar me op voor de aansluiting kabelaansluiting vanuit de muur naar de horizonbox. Ik denk niet dat het daar aan ligt want op de ipad doet Netflix het prima.