Ag_koelewijn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netflix via Mediabox XL schiet er steeds uit

Sinds afgelopen weekend schiet de Netflix app er steeds uit na ongeveer een halfuur. Heel irritant. Horizon zit via een netwerkkabel aangesloten op modem. Iemand tips wat ik kan doen. Heb zelf het thuisnetwerk al opnieuw ingesteld, maar helaas doet dit niets. Tips meer dan welkom, want op deze manier kijken is enorm irritant!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien kan je eens experimenteren met je Netflix profiel qua instellingen voor het afspelen:

Ga naar de pagina Mijn account (Your Account) met je webbrowser en selecteer Instellingen voor afspelen (Playback Settings).
Selecteer je gewenste instelling voor dataverbruik (elke onderstaande schatting is per stream en het beperken van dataverbruik kan van invloed zijn op de videokwaliteit):

- Laag (0,3 GB per uur)
- Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur)
- Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD)
- Automatisch (wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding)
Selecteer Opslaan (Save)
Opmerking: het kan tot acht uur duren voordat deze wijzigingen van kracht zijn.

Kijk eens een tijdje via de webbrowser naar Netflix, gaat dit goed dan zal het wel aan de box liggen 🙂

Bekijk in context

12 Reacties 12
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
Om Netflix via de Horizon te kijken heb je geen netwerkverbinding via de modem nodig (gaat via de Coax). Kun je kijken of het probleem zich ook voordoet als je de netwerkkabel uit de Horizon haalt?
Ag_koelewijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh oké, dat wist ik niet. Maar helaas maakt het geen verschil als de netwerkkabel eruit is.

Snap ook niet zo goed waarom dit ineens speelt. Er is qua kabels en instellingen niets gewijzigd, en ineens klapt ie er uit constant 😞
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Het thuisnetwerk kan een tijd goed zij gegaan, maar vaak klapt hij er toch uit helaas.

Je hebt de kabel er al uit gehaald las ik.
Als de box nog in het thuisnetwerk aangemeld is kunnen er nog problemen met replay en apps zijn door een bug in de software.

Om uit het thuisnetwerk te gaan:
Druk op de Menuknop van je Mediabox XL afstandsbediening.
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!
Patje

Level 1
  • 185Posts
  • 10Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt ook zappen naar kanaal 150 en daar kijken naar Netflix.
Ag_koelewijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Patje wrote:
Je kunt ook zappen naar kanaal 150 en daar kijken naar Netflix.


Dat klopt, maar dan gebeurt er precies hetzelfde. Max halfuurtje probleemloos en vervolgens ineens zwart scherm, en alleen via 'Menu' kan ik weer opnieuw inloggen.
Ag_koelewijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Het thuisnetwerk kan een tijd goed zij gegaan, maar vaak klapt hij er toch uit helaas.

Je hebt de kabel er al uit gehaald las ik.
Als de box nog in het thuisnetwerk aangemeld is kunnen er nog problemen met replay en apps zijn door een bug in de software.

Om uit het thuisnetwerk te gaan:
Druk op de Menuknop van je Mediabox XL afstandsbediening.
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!


Hij staat op Gateway Modus, maar helaas doet dat niets voor gebruik van Netflix. Hij schiet er nog steeds uit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hoe is je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1?
Ag_koelewijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Hoe is je signaalsterkte en signaalkwaliteit op NPO1?


Duurde even, maar signaal is prima, geen problemen mee.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Prima is geen optie in signaalsterkte.
De signaalsterkte is het best in - goed - in matig of uitmuntend geeft de Mediabox XL storing, te weinig signaal of oversturing van het systeem.
Ag_koelewijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Prima is geen optie in signaalsterkte.
De signaalsterkte is het best in - goed - in matig of uitmuntend geeft de Mediabox XL storing, te weinig signaal of oversturing van het systeem.


Excuus, signaalsterkte staat halverwege Goed en Signaalkwaliteit staat op zn max bij Uitmuntend.
Nog iets wat ik zou kunnen controleren? Dank zover voor alle snelle reacties!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Signaal is dus goed, dan wordt het wachten op een Ziggo moderator die even meekijkt en misschien iets in je box kan zien.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien kan je eens experimenteren met je Netflix profiel qua instellingen voor het afspelen:

Ga naar de pagina Mijn account (Your Account) met je webbrowser en selecteer Instellingen voor afspelen (Playback Settings).
Selecteer je gewenste instelling voor dataverbruik (elke onderstaande schatting is per stream en het beperken van dataverbruik kan van invloed zijn op de videokwaliteit):

- Laag (0,3 GB per uur)
- Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur)
- Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD)
- Automatisch (wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding)
Selecteer Opslaan (Save)
Opmerking: het kan tot acht uur duren voordat deze wijzigingen van kracht zijn.

Kijk eens een tijdje via de webbrowser naar Netflix, gaat dit goed dan zal het wel aan de box liggen 🙂

Uitgelicht topic