Vraag

Netflix/ On demand doet het niet Mediabox

Gister de mediabox in een andere kamer aangesloten om daar ook netflix en on demand te kunnen kijken, TV doet het gewoon maar netflix laad niet en on demand ook niet, ligt dit aan een storing of kan de verbinding van de coax kabel daar slecht zijn?

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +23
Dit kan vele oorzaken hebben:

Zwak signaal:
Media Box die na aansluiten 15 minuten nodig heeft online te komen.
Wat is het signaal van de Media Box en wat voor Media Box is het.
Heb je de Media Box na aansluiten even van de stroom gehaald en daarna opnieuw opgestart.
Is er werkend internet.
Stond al de hele nacht aan heeft niks gedaan

horizon mediabox XL, signaal? Hoe weet ik dat?

ik zal hem nu even van het stroom afhalen

gister met ziggo gebeld en hij zei dat het internet het al zou moeten doen in het kastje zelf.
Reputatie 7
Badge +23
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

* De Mediabox XL uit het thuisnetwerk halen:
Ga naar Menu
Ga naar Opties
Ga naar Mijn Thuisnetwerk
Ga naar Instellen Thuisnetwerk
Kies Op de Mediabox
Kies Terug bij Mediabox bibliotheek samenstellen

Controleer daarna bij Thuisnetwerkmodus. Staat deze nu op Gateway Modus? Dan is het gelukt!

Nu nog de box 30 seconden van de stroom voor een volledige verse startup van zijn eigen netwerk en volledige ontkoppeling van het TV deel en modem deel.
Ik had een utp kabel van de box naar modem gedaan en ingelogd op de box maar belde toen iemand van ziggo(1200) en die zei dat dit allemaal niet nodig was en netflix het gewoon zou moeten doen omdat er standaard internet in de box zit.. Ook on demand doet het niet wat ik niet snap, is er iets wat aan moet staan in de horizon box settings op de browser?

Reputatie 2
Badge +2
Wat hier mis gaat dat is de uitgaande singaal de upstream. Optie is om direct de mediabox met een goede coaxkabel rechtstreeks op de aop te zetten zonder splitter mag deze het doen plaats de splitter er weer tussen valt het uit is de splitter stuk mag deze wel goed zijn dan was het de kabel. Heb je de mogelijkheid om uit de mediabox de down en de upstream te posten, mag dit niet lukken neem kontakt op met ziggo en laat de box uitlezen op de up en de downstream. Want dat kunnen ze op afstand en weet je ook meteen het probleem
@xGarfieldx-Dave heb je iets aan de foto’s? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Reputatie 7
Badge +23
Het signaal is meer dan goed, dat kan de oorzaak zijn.

Misschien dat @Lycke Ziggo of collega even je box kunnen uitlezen.

ik heb het even bij een Moderator gemeld omdat er teveel antwoorden zijn en even als safety voor jou.
Reputatie 7
Hey @Soenda . Goed dat je hier even contact over opneemt! Zo mis je alle mooie opties van deze mediabox 🙂.

Hoe is deze mediabox precies aangesloten? Heb je een beschrijving (of foto's, nog beter) vanaf het eerste aansluitpunt tot aan de mediabox? Dus inclusief splitters/versterkers en dergelijke.
Ik vermoed dat er iets in de aansluiting naar de mediabox het retoursignaal verstoort. Hierdoor ontvangt de tv wel signaal (en kan je dus tv kijken), maar stuurt hij geen signaal terug (waardoor hij geen signaaltje kan sturen in de trant van "ik wil graag deze film kijken").

Tot snel!
Reputatie 7
Badge +35
De inkomende signaalsterkte op de Mediabox XL op NPO1 gaat fout onder 75% in Matig en boven 25% in Uitmuntend.
In Goed is altijd Goed.
De signaalkwaliteit moet altijd aan het einde van Uitmuntend staan.
@Lycke Ziggo Dank voor je bericht!

tuurlijk, ik heb dus de mediabox in een andere kamer gezet en het kastje(humax) wat daar stond in de woonkamer gezet omdat wij in de woonkamer een smart tv hebben dus kijken daar netflix op.

Ik wou het nog even aankijken omdat ik zag dat er een storing was maar daar ligt het denk ik niet aan. Op de tijd van de mediabox staat een rood streepje, geeft het aan dat ie offline is of? Als er iets is dat ik kan proberen hoor ik het graag want dan kunnen wij op beide tv’s netflix kijken. Anders moet ik de mediabox maar terug in de woonkamer zetten.

Reputatie 7
Badge +35
Is er in de volgorde of hoeveelheid van versterkers en splitters en/of wandcontactdozen iets veranderd naar de Mediabox XL, want er lijkt nu een blokkade te zijn richting Ziggo, iets zit ertussen wat niet retourgeschikt is.
Reputatie 2
Badge +2
Er gaat zo te zien een hoop mis.
Het beste is vanuit het aop waar ziggo als eerste binnen komt 1 splitter vanuit de splitter na het modem en van de zelfde splitter uit na de versterker en van daar uit het minst versterkte uitgang na de xl box.
Alleen kan ik. Nu niet echt zien of Deze versterker werkelijk retourgeschikt is. Daarbij zie ik ook verschillende coax kontacktdozen 1 met 2 uitgangen die best wat demping geeft in het singaal en van de uitgaande singaal is dat al Snel teveel kun je een foto plaatsen van de singaalversterker zelf goed van de voorkant kunnen we zien of Deze geschikt is
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie ook onder de signaalwaarden, NIET VERBONDEN
Dat wil zeggen dat er geen IP verbinding is via de coax kabel en repay, apps, on-demand daardoor niet werken.
gister iemand van ziggo aan de telefoon gehad, zei dat ik een reset moest doen op de mediabox. Gedaan en nu krijg ik een aansluitprobleem en kan ik niet meer eens tv kijken
Reputatie 7
Hey @Soenda . Dit kan ook door het missen van retoursignaal komen. Als je een reset doet, meldt de mediabox zich opnieuw aan. Dit doet hij door ons een seintje te sturen (zie het als een "Mag ik weer online komen?") en te wachten op een seintje van ons ("Ja, toe maar!).
Dat seintje van de box naar ons, lijkt echter niet door te komen. Hierboven heb ik al aangegeven dat dat waarschijnlijk komt door een verbreking van het retoursignaal. Waarschijnlijk is er iets in de aansluiting dat het retoursignaal verstoort. Je hebt veel fotos toegevoegd. Top! Ik moet alleen zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer helemaal zie, in de kabels. Heb je iets meer uitleg over hoe het signaal binnenkomt en via welke aansluitingen/splitters e.d. het signaal naar de kamer wordt geleid? De kans is heel groot dat er iets in deze verbinding het retoursignaal verstoort.

Een goede manier om te testen is de splitters/verbindingen stuk voor stuk uitsluiten. Dus er als test tussenuit te halen en te kijken wat er dan gebeurt.
Reputatie 7
Badge +35
Dat klopt, als je Mediabox XL aangeeft NIET VERBONDEN met Ziggo, dan gaat een reset het helemaal niet doen.

Zet de Mediabox XL terug op de plaats waar hij het wel deed en hij zal weer gaan starten.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op allerlei vragen die de mogelijke oorzaak kunnen aanwijzen.
Er is blijkbaar een apparaat/onderdeel wat ergens tussen zit wat niet retourgeschikt is.

***Lycke en ik waren tegelijk aan het reageren***
Reputatie 2
Badge +2
Wat ik zo zelf de vermoeden van heb is de singaalversterker die geen retour door geeft, en daarbij de 2 gats coax doos de, e lijkt ook niet retourgeschikt te zijn. Om te zien of de xl box goed is, is om de mediabox rechtstreeks op het aop te zetten waar ziggo op binnen komt de aop waar de poa 01 upc splitter zit komt deze online dan weet je waar het mis gaat
Reputatie 7
Badge +15
De versterker heeft wel een retourkanaal, maar dat is passief, dus niet versterkt.
Daarachter zit een multitap met een redelijk hoge demping die afhankelijk is van de gebruikte uitgang. Demping kan oplopen tot iets van 17 dB meen ik en dat kan net teveel zijn voor je retour.

Aangezien er sowieso 2 uitgangen van de multitap niet gebruikt zijn, zou ik voorstellen om die multitap te vervangen door een met minder uitgangen (= minder demping) en/of een versterker met aktief (versterkt) retour.
Reputatie 7
We hebben je al een tijdje niet meer gezien, @Soenda . Heb je een update voor ons?

Reageer