1
Vraag
2
Reageer en help mee
Petver

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netflix - Laden van films blijft hangen op 25%

Op het scherm van de mediabox staat een rood icoontje van een telefoontje, zonder tekst erbij. We kunnen gewoon tv kijken maar geen Netflix. Herstarten van zowel de Ziggo horizon als modem haalt niets uit. Films laden op netflix blijft rond de 25% hangen
Signaalsterkte is goed, signaalkwaliteit uitstekend

Ik zie dat ongeveer 2 maanden geleden ook deze vraag gesteld is maar ik zie geen oorzaak/oplossing genoemd worden?
6 Reacties 6
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Rood telefoontje betekent simpelweg dat er geen telefoonkabel (vaste telefonie) is aangesloten.
Heeft niks met Netflix te maken.

Wat doet jou denken dat een rode telefoon en Netflix een verband hebben, vraag ik me af?
Petver
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Omdat nu Netflix blijft hangen en ik in een andere topic ook een vraag zag waarin een relatie tussen het telefoontje en Netflix verondersteld werd. Dus niet terecht begrijp ik nu.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Petver,

Er is meestal geen verband tussen dat telefoontje en Netflix, kan wel dan moet er ook offline op het display staan, maar dat doet er ook verder niet toe, Netflix werkt niet.

Hoe probeer je Netflix te openen? Via apps of ga je naar kanaal 150? Kun je wel een film/serie kijken via On Demand?

Heb je de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk? Of heb je een internetkabel tussen je modem en de Mediabox XL zitten? Zo ja, dat levert veel (van dit soort) problemen op, dus is af te raden. Gelukkig is zo'n kabel ook niet nodig 🙂

Groet,
Evert
Petver
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik open netflix via 150
Monteur van Ziggo heeft mediabox aangesloten, niet met netwerkkabel
Inmiddels lukt het weer wel om netflix te kjken.
Stekker van mediabox er uit getrokken en 10 minuten af laten staan
Nog een vraagje
Hoe keer ik het beste terug van netflix naar de gewone tv-uitzending?
Ik druk nu op afstandsbediening op 1 en krijg uiteraard npo1
Wanneer ik dan via de pijltjesknop naar 2 wil, springt de tv op 151, videoland
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top, dan kan dat ook de problemen niet meer veroorzaken! 🙂

Uhm, ik kan helaas dit niet bij mij thuis testen nu, maar gaat het wel goed als je de 'return' knop gebruikt in plaats van één van de cijfertoetsen? Deze zit tussen de volume omhoog en channel up knop en er staat TV op met zo'n pijltje erom heen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Allereerst fijn dat Netflix nu weer goed werkt Petver!

En het probleem met zappen nadat je de Netflix app hebt afgesloten is een bekende bug.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic